Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@21:10:57 GMT

3 سناتور دموکرات از ترامپ شکایت کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۹۸۸۸

این شکایت توسط «ریچارد بلومنتال» از ایالت (کانکتیکت)، «شلدون وایتهاوس» از ایالت (رودآیلند) و «مازی هیرونو» از ایالت (هاوایی) در «دادگاه منطقه ای کلمبیا» مطرح شده است.

در این شکوائیه انتصاب «متیو ویتاکر» به عنوان کفیل وزارت دادگستری آمریکا بدون تایید سنا خلاف قانون اساسی این کشور تلقی شده است.

«جف سشنز» به درخواست ترامپ از سمتش به عنوان وزیر دادگستری استعفا داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سشنز از دخالت به نفع ترامپ در پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا خودداری کرده بود. ستاد انتخاباتی ترامپ در سال 2016 به ارتباط و «تبانی» با روس ها متهم است.

پس از استعفای سشنز، ترامپ روز هفتم نوامبر (16 آبان) یعنی یک روز پس از انتخابات میاندوره ای آمریکا ویتاکر را جانشین وی کرد. ویتاکر از حامیان سرسخت ترامپ است و ناظر بر پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 خواهد بود.

دادستانی کل ایالت مریلند هفته گذشته اقدام حقوقی را علیه ویتاکر آغاز کرد و گفت که انتصاب وی به وزارت دادگستری مغایر قانون اساسی است زیرا انتصاب او باید با تایید سنا انجام شود.

«نانسی پلوسی» عضو ارشد دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا هم هفته گذشته گفته بود که انتصاب ویتاکر ناقض قانون اساسی این کشور است.

وزارت دادگستری آمریکا هفته گذشته یادداشتی 20 صفحه ای منتشر کرده و اعلام کرد که طبق «قانون اصلاح مناصب فدرال» مصوب سال 1998 انتصاب ویتاکر بدون تایید سنا اقدمی قانونی است. اما بسیاری از کارشناسان حقوقی همچنان اقدام ترامپ در انتصاب ویتاکر را غیرقانونی می دانند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دقایقی بعد از تعیین هیئت منصفه دادگاهی که قرار است به پرونده دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن رسیدگی کند، فردی در مقابل این دادگاه خودش را به آتش کشید.

هنوز جزئیاتی از این حادثه و هویت فردی که دست به خودکشی زد،و انگیزه وی منتشر نشده است.

به گزارش تسنیم، براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده 6 ژانویه برای ترامپدرخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شودحمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد
  • نابرابری‌های نژادی درون اتاق‌های اعدام در آمریکا
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • انتصاب معاون اول قوه قضاییه پس از استعفای مصدق
  • انتصاب رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به معاون اولی قوه قضاییه
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل