Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@22:26:16 GMT

واکنش نوبخت به سخنان ظریف درباره پولشویی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۹۹۹۶

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در یک پیام توئیتری با اشاره به سخنان وزیر امورخارجه درباره پولشویی، وجود میلیاردها دلار قاچاق در کشور را یادآوری کرد.

به گزارش صدای ایران، «محمدباقر نوبخت» شامگاه دوشنبه در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: پس از سخنان دکتر ظریف درباره پولشویی و ضرورت مبارزه با آن، عده‌ای معترض و متقاضی ارایه سند از وزیر امورخارجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آیا معترضان، میلیاردها دلار قاچاق در کشور را که همواره مسوولان نظام درباره آن هشدار داده‌اند، نفی می‌کنند؟ یا برخلاف قانون، درآمد حاصل از آن را پول کثیف نمی‌دانند؟!
به گزارش ایرنا، سخنان وزیر امورخارجه در مورد پولشویی که بیستم آبان ماه منتشر شد، اعتراض ها و واکنش هایی را به دنبال داشت.
عصر دوشنبه رییس قوه قضاییه درباره این مسائل گفت: اگر پولشویی عظیمی در کشور وجود دارد چرا این موضوع را به قوه قضاییه اطلاع نداده اید؟
وزیر امورخارجه دیروز (یکشنبه) پس از حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره واکنش‌های متعدد به موضوع پولشویی گفت: من مشخص صحبت کردم اما برخی دوستان برای اهداف سیاسی خود همه چیز را فدا می‌کنند.
محمدجواد ظریف افزود: نوار اظهاراتم در این زمینه وجود دارد؛ درخواست می‌کنم افرادی که نسبت به سخنان بنده اعلام نظر کردند در مورد محتوا صحبت کنند نه محتوایی که خودشان ساخته اند.
ظریف در واکنش به درخواست ها برای ارایه مستندات پولشویی، یادآوری کرد: من مسوول مستندات نیستم. این مستندات در دسترس عموم است و مرکز مربوطه در وزارت اقتصاد و دارایی نیز موارد پولشویی را اعلام کرده است.
به گفته وی، «آخرین مستند در ارتباط با این موضوع مربوط به افرادی است که با داشتن شبکه پولشویی گسترده بتازگی مجازات شدند. همچنین شبکه‌های پولشویی گسترده دیگر مستند شده است، بنابراین به توضیح بیشتر من نیازی نیست».

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سخنان ظریف درباره پولشویی نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک فقره پولشویی به ارزش ۸۱۶ میلیارد ریال و دستگیری دو نفر متهم در شهرستان زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع یک مورد پولشویی در زاهدان، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی در شهرستان زاهدان برای خرید و فروش موارد مخدر نسبت به افتتاح حساب برای فرزند و همسر خود اقدام و با حساب آنها کارهای مالی مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی به عمل آورده از حساب این افراد، دریافتند 816 میلیارد ریال پولشویی داشته‌اند و در این راستا دو نفر متهم دستگیر شدند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان