Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از فارس، اصغر امیرنیا، مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه، 28 آبان‌ماه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات که در شیراز برگزار شد، به برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره سراسری تئاتر آیات بستری مناسب جهت رشد و بالندگی هنرمندان عرصه‌های نمایش خصوص هنرمندان متعهد قرآنی است زیرا این جشنواره به دنبال ارائه هویتی مستقل در عرصه تئاتر کشور برای هنرمندان این حوزه از بدنه کلی هنر نمایش است و ساختاری برگرفته از عطر متون اسلامی که اعتلا و استقرار مفاهیم قرآن شریف و روایت‌های روحانی و معنوی را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: حضور بیش از 100 گروه نمایشی در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی سراسر کشور گواه بر ضرورت ایجاد جشنواره مستقل به موازات جشنواره‌های نمایشی در کشور است.

ارسال 120 اثر نمایشی از 29 استان کشور
وی همچنین اضافه کرد: دریافت 120 اثر نمایشی با محتوای قرآن و عترت از 29 استان کشور به فال نیک گرفته و هر سال بر غنا آن خواهیم افزود و امیدواریم در سال‌های آتی با بهره‌گیری از متون نمایشنامه‌نویسی از نظر کمی و کیفی شاهد رشد چشمگیری باشیم.
امیرنیا تأکید کرد که اکنون زمانی است که فرهنگ و آموزه‌های دینی ندای هل من ناصر ینصرنی سر دادند و هر فردی با هر توشه و توانی که می‌تواند در جهت توسعه و ترویج آن گام بردارد.
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: هنر نمایش یکی از هنرهای کهن تاریخ بشری است که به سرمایه انسانی متکی است و نه صرفاً به امکانات مادی.
وی با بیان اینکه تئاتر، هنر مردمی بوده و مردمی مانده است، افزود: تئاتر و نمایش با مردم آغاز شد، با مردم حرکت کرد و در مردم ریشه دواند.

تئاتر هنر گفت‌وگوست نه متکلم وحده
امیرنیا با تصریح اینکه تئاتر هنر گفت‌وگوست نه متکلم وحده، گفت: تئاتر از محدود هنرهایی است که در آن انسان با انسان سخن می‌گوید و چون هنر دیالوگ و گفت‌وگوست فرصت اجتماعی پیدا می‌کند و از همین‌جا تبدیل به هنر موثر اجتماعی که بازتاب درد و رنج و امیدهای مردم است، می‌شود.

تئاتر یک زبان بین‌المللی است
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد،‌ تئاتر را زبان بین‌المللی و یکی از بلیغ‌ترین شیوه‌های ارتباط با دنیا توصیف کرد که با آن می‌تواند اندیشه‌ها، باورها و اعتقادات را به گوش دیگران خصوصاً جهانیان رساند.
وی اظهار کرد: هنر نمایش چون به زیور پیام آراسته شود و آن پیام از یک حقیقت زیبا، برخاسته به اصالت و رسالت هنر دست خواهد یافت و به سمتی خواهد شتافت که مأموریت دین الهی است و اگر «مداد العلما افضل من دماء الشهدا» به سیاق روز سوق داده شود شاید تعبیر تازه‌ای از هنر را بتوان به دیگران ارائه کرد و خوشبختانه تا حدودی تجلی این معنا به دست هنرمندان تحقق یافته است و دریچه‌های ذهن مردمان را به سمت مفاهیم و مضامین قرآن گشوده است.

نمایش باید بهترین تعابیر را برای حقیقت‌جویی به منصه ظهور برساند
امیرنیا با بیان اینکه در اینجا هنر برای انسان آرمان و معارف قرآن و سیره اهل بیت(ع) سرلوحه کارش قرار گرفته است، گفت: هنر نمایش باید بهترین و زیباترین تعابیر و تعاریف در راستای کمال، حقیقت‌جویی و شایستگی را به ظهور برساند.
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد یادآور شد: امروز قلم عالمان و ذوق هنرمندان چون در خدمت ایمان و آرمان قرار گیرد، عالم را به سوی فرشته شدن و حتی از ملائک بالاتر بودن رهنمون خواهد کرد.
وی گفت: شیعیان با هنر نمایش در گونه شبیه‌خوانی و تعزیه آشنایی تنگاتنگی دارند و با مصایب اهل بیت(ع) در این‌گونه نمایش آگاه می‌شوند و ارتباط برقرار می‌کنند اما این خلأ تا حدی در نمایش‌های مصطلح جهانی کم بود که ان‌شاءالله با حضور شما هنرمندان دغدغه‌مند و متعهد پررنگ خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا استان فارس فرهنگی جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری؛ این جشنواره چهارم اردیبهشت ماه در تماشاخانه مهر واقع در چهارراه ابوریحان‌بیرونی از ساعت ۰۹:۰۰ صبح تا ۱۸:۰۰ اجرا می‌شود و اختتامیه آن روز پنجم اردیبهشت ماه در سالن سینمای اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در چهارراه ابوریحان از ساعت ۰۹:۰۰ صبح برگزار خواهد شد.

در این جشنواره ۱۰ گروه نمایشی کودک و نوجوان حضور دارند که پنج نمایش در بخش آزاد و پنج نمایش در بخش کانون باهم به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید

درخشش چهار محال و بختیاری در دوسالانه هنر‌های تجسمی کشور

لازم به ذکر است که تماشای تمامی نمایش‌های این جشنواره رایگان خواهد بود و نمایش‌ها به صورت زنده در کانال شاد کانون پخش می‌شود.

جدول زمانبندی گروه‌های نمایشی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان ونوجوانان کانون استان به شرح زیر اعلام می‌گردد.

دیگر خبرها

  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری