Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@06:04:30 GMT

کاندولیزا رایس مربی فوتبال می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۰۰۹۵

بسیاری از سیاستمداران به دنبال خداحافظی از دنیای سیاست، راهی عرصه‌های دیگر مدیریت از اقتصاد تا تجارت می‌شوند اما شاید سخت بتوان بین صندلی‌های دولت و پارلمان با نیمکت مربی‌گری فوتبال پل زد؛ کاری که به نظر می‌رسد وزیر خارجه پیشین آمریکا قصد انجامش را دارد. آفتاب‌‌نیوز : کاندولیزا رایس، زنی است که حضور در بالاترین سطح سیاست آمریکا را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در دوران ریاست‌جمهوری جورج بوش پسر، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا بود اما به تازگی خبر رسیده است که تیم فوتبال آمریکایی کلیولند براونز که در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد، به دنبال استخدام او به عنوان سرمربی تیم است.
انتشار این خبر از سوی «ای‌ان‌پی‌اس» با واکنش رایس و باشگاه کلیولند براونز روبرو شد.
کاندولیزا رایس ۶۴ ساله در فیس‌بوک نوشت: هنوز برای مربی‌گری آماده نیستم اما اگر براونز احتیاج داشته باشد، حاضرم فصل آینده برای یکی دو بازی به تیم مشورت تاکتیکی بدهم. من عاشق باشگاه خودم هستم و می‌دانم آن‌ها یک مربی باتجربه استخدام می‌کنند که می‌تواند ما را به سطح بالاتری ببرد.
این خبری بود که رایس را تبدیل به اولین زنی می‌کرد که در «ان‌اف‌ال» (لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکایی بزرگسالان آمریکا) برای پست سرمربی‌گری مصاحبه شده بود. او گفت: از شوخی گذشته، واقعا امیدوارم که ان‌اف‌ال در گام اول شروع به آوردن مربی‌های حرفه‌ای زن کند و بعد هم پست سرمربی‌گری را به زنان بسپرد. لازم نیست یک نفر قبلا بازیکن بوده باشد که بازی را بفهمد و بتواند به بازیکنان انگیزه دهد. مهم‌ترین مسأله تجربه است و زمان آن رسیده که مربیان با تجربه زن وارد بازی شوند.
ای‌ان‌پی‌اس به نقل از "یک منبع" در لیگ فوتبال آمریکا اعلام کرده بود که جان دورسی، مدیر کل براونز از رایس مصاحبه کاری گرفته است؛ زنی که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ جزو دولت جورج بوش بود.
از سوی دیگر، گرچه دورسی از کاندولیزا رایس به عنوان یک رهبر بزرگ یاد کرد ولی گفت که باشگاه هنوز مشغول بررسی گزینه‌ها است و نام رایس بین آن‌ها قرار ندارد.
به گزارش بی‌بی‌سی، رایس که در تمام زندگی طرفدار کلیولند براونز بوده، در اغلب بازی‌های خانگی این تیم به ورزشگاه می‌رود. او تا به حال تجربه مربی‌گری نداشته اما تجربیاتی در فوتبال آمریکایی در دوران دانشجویی داشته است. او همچنین اوایل سال ۲۰۱۸ ریاست کمیته‌ای را به عهده داشت که مشغول مطالعه در مورد تغییرات بالقوه در بسکتبال دانشجویی آمریکا بود.
به گزارش ایسنا، باشگاه براونز، مربی‌اش هیو جکسون را در ماه اکتبر اخراج کرد. این مربی از سال ۲۰۱۵ که هدایت تیم را به عهده گرفت، فقط در ۳ مسابقه از ۳۹ بازی برنده شد. پیروزی ماه سپتامبر این تیم مقابل نیویورک جتز اولین برد آن‌ها پس از ۶۳۵ روز بود، اما تنها یک پیروزی و سه شکست پس از آن مسابقه، راهی غیر از اخراج سرمربی پیش پای مدیران نگذاشت.

کد خبر: ۵۵۷۶۴۶ تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: كاندوليزا رايس مربی فوتبال آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون: بازیکنان جوان پشتوانه تیم ملی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مریم آزمون پس از عملکرد درخشان تیم ملی فوتبال زیر ۱۸ سال دختران برابر ازبکستان در تورنمنت کافا گفت: در ابتدا به کادر فنی تیم ملی جوانان تبریک می‌گویم که نیمه مربی‌ها را با قدرت و با یک کامبک عالی به نفع خودشان تمام کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: روز گذشته شاهد یک بازی عالی و تاکتیکی خوبی از بازیکنان تیم ملی جوانان برابر ازبکستان بودیم. همین بازیکنان جوان پشتوانه در سال های آینده می توانند پشتوانه تیم ملی بزرگسالان کشورمان باشند. بازیکنان این تیم دو سال در اردوها و مسابقات مختلف حضور داشتند. با پیروزی برابر حریف دیرینه خودشان که در رنکینگ هم یک پله بالاتر از ایران هست، توانستند پیروز میدان باشند و این نشان از پیشرفت نوجوانان و جوانان ما است.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در پایان اظهار داشت: من به عنوان بیننده و مربی فوتبال از این بازی بسیار لذت بردم. امیدوارم این پیروزی ها ادامه دار باشد و تیم ملی جوانان بتواند در این تورنمنت قهرمان شود.

کد خبر 6085120

دیگر خبرها

  • تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد
  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • محرومیت و جریمه نقدی مربی مس رفسنجان
  • مربی مس ۳۰ میلیون تومان جریمه شد
  • اتهام جالب به آرتتا: موهایت رنگ است!
  • پس از دکلان رایس؛ جنگ منچسترسیتی و آرسنال برای برونو گیمارش
  • اوسمار: استعداد بازی نداشتم، مربی شدم
  • اوسمار ویرا: فهمیدم استعداد بازی کردن فوتبال ندارم و به دنبال مربی‌گری رفتم / فیلم
  • مربی استقلال محروم و جریمه شد
  • آزمون: بازیکنان جوان پشتوانه تیم ملی هستند