Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-03-19@06:14:17 GMT

خطر وقوع سیل در منابع طبیعی غرب مازندران

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۰۳۹۹

به گزارش وانانیوز، 

غلامعلی حداد در حاشیه نشست دست‌اندرکاران حوزه منابع طبیعی نوشهر و کجور، ویژه صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هدف از برگزاری این نشست، اظهار کرد: ۹۱ میلیون هکتار یعنی ۵۵ درصد از مساحت کشور، سیل‌خیز است و با وجود آنکه سال ۱۳۴۸ نخستین فعالیت‌های آبخیزداری در حوضه آبریز سد کرج آغاز شده تاکنون فقط ۲۵ درصد از کارهای لازم در کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: منافع پروژه‌های آبخیز به بهره برداران حوزه و مردم منطقه در جهت تامین رفاه و ارتقا معیشت ساکنان بر می‌گردد. پروژه‌هایی تعریف می‌شود که هم در طراحی، نظارت و اجرا با منابع طبیعی به صورت مشترک وارد کار شوند و آنچه انجام می‌شود با نظر خود مردم است تا آنها نیز مشارکت داشته باشند.

معاون فنی و آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر یادآور شد: چنین پروژه‌هایی باید وحدت و هماهنگی با ادارات مختلف انجام شود که برای همین، جدا از برگزاری جلساتی نظیر نشست امروز، سرتسهیلگر انتخاب شده است تا این هماهنگی را با ادارات و مردم محلی انجام دهد. ایجاد ظرفیت، فرهنگ و توانمند سازی در حوضه آبخیز جهت فعالیت همه دستگاه‌های این حوزه از اهداف این نشست بوده است.

حدادی با بیان اینکه در روزهای گذشته در حوزه های کلاردشت و چالوس این جلسات توجیهی برگزار شد، تصریح کرد: امسال 700 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای حوضه های آبخیز کشور اختصاص یافت که سهم غرب مازندران 14 میلیارد و 80 میلیون تومان است. دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از صندوق توسعه ملی به پروژه‌های آبخیزداری، مهار سیل، کاداستر، بنج مارک، مرزهای تثبیتی، جنگلکاری و مرتع‌داری به حوزه منابع طبیعی کجور در شهرستان نوشهر اختصاص یافت.

معاون فنی و آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر با مثبت ارزیابی کردن اجرای این طرح‌ها در جهت جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت سفره های زیرزمینی، اظهار کرد: در سال ۹۷ مبلغ ۱۴ میلیارد تومان از صندوق توسعهٔ ملی به پروژه‌های آبخیزداری در حوزهٔ منابع طبیعی استان مازندران – نوشهر اختصاص یافته است.
انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: سیل منطقه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی بخش دیگری از زمین ساحلی بابلسر

گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: همه عرصه ساحلی مناطقی از شهرستان بابلسر از دکه‌های غیر مجاز پاک سازی شد.

بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری حریم اراضی ساحلی بابلسر از پارکینگ صفر تا نه با حضور فرماندهی و نیرو‌های نیروی انتظامی شهرستان بابلسر و با حضور فرمانده و نیرو‌های یگان حفاظت واحد‌ها و نیرو‌های حفاظت شرکتی و همچنین عوامل شهرداری همه عرصه از دکه‌های غیر مجاز پاک سازی شد.

هموطنان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • تقدیر از مدیر روابط عمومی منابع طبیعی مازندران- نوشهر
  • آزاد سازی بخش دیگری از زمین ساحلی بابلسر
  • بیش از ۱۲ میلیون متر مکعب آب، پشت سازه‌های آبخیزداری قصرقند
  • ایده‌های جذاب جایگزین بعضی از عناصر هفت‌سین
  • ذخیره دوازده و نیم میلیون متر مکعب آب پشت سازه‌های آبخیزداری قصرقند
  • فعالیت ۳۱ گروه گشت حفاظتی در جنگل‌های غرب مازندران
  • کاشت ۱ میلیارد درخت هنوز در انتظار تخصیص اعتبار است
  • امسال بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • تشکیل کارگروه ویژه مقابله با زمین‌خواری
  • سوء‌قصد نافرجام به مامور منابع طبیعی گلوگاه