Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چند سال است که ساکنان ده ونک با دانشگاه الزهرا درگیر هستند و ساکنان معتقدند که این زمین ها متعلق به شخص بوده و دانشگاه الزهرا هیچ حقی ندارد.

ساکنان این خانه های قدیمی که همگی کارمندان کارخانه های شماره ۵ ونک(واگذاری به وزارت راه در سال۵۳) بودند، چندین بار با این هشدارها رو به رو شده بودند اما دلایل خود را برای باقی ماندن داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت این است که این ۹۰ ملک، سند ندارد. در سال ۸۲، رئیس وقت دانشگاه الزهرا(س) سندی ارائه داد که طی آن استفاده و بهره برداری از زمین های کارخانه به این دانشگاه واگذار شده است.

برهمین اساس گفت و گویی با مهناز ملانظری در خصوص حواشی اخیر ده ونک داشتیم که ماحصل آن به شرح ذیل است:

از انتقال به کرج تا انقلاب اسلامی
خانه هایی که در حاشیه ضلع شرقی دانشگاه الزهرا تهران قرارگرفته است خانه هایی بوده که از سال های گذشته به عنوان خانه کارگری و سازمانی مطرح بوده است.
ملکی که این خانه ها در آن قرار دارد ملکی است که در سال های گذشته (1317) متعلق به آموزش و پرورش بوده است و این اموال به طور کامل در اختیار دولت بوده است. یکسری کارخانه در این حاشیه ها بوده و این کارخانه ها خانه های سازمانی و کارگری در آن منطقه احداث کردند. بعد از چندین سال این کارخانه به کرج منتقل شده و همزمان با جا به جایی کارخانه، انقلاب اسلامی شکل گرفت و ساکنان این خانه ها به کرج نرفتند و جا به جا نشدند.


انتقال به دانشگاه الزهرا تهران با موافقت وزیران دولت

از دید اسناد و مدارک دولتی تمام این خانه ها، خانه هایی است که در ملک و سندی است که از قبل از انقلاب به نام دولت جمهوری اسلامی صادر شده است. این خانه ها به عنوان خانه های سازمانی مورد استفاده آنها قرارگرفت. سال 81 بهره برداری از این زمین ها از وزارت راه به دانشگاه الزهرا منتقل شده است. این انتقال بنا به درخواست ریاست و موافقت هیأت وزیران وقت به نام دانشگاه الزهرا می شود.


بهره برداری از وزارت راه به دانشگاه الزهرا

در توافقات صورت گرفته هیچ قید و شرطی برای دانشگاه الزهرا تعریف نشده است. حتی همان موقع که زمین ها به دانشگاه الزهرا منتقل شده است و مطابق اسناد موجود وزارت راه و شهرسازی به عنوان بهره بردار نمی توانسته این خانه های سازمانی را به این ساکنان واگذار کند. سند این خانه ها در تملک وزارت راه نبوده است. از جهت حقوقی وزارت راه بهره بردار بوده و همانطور که در حال حاضر دانشگاه الزهرا بهره بردار است، سند متعلق به دولت و از اموال بیت المال است.


52 هزار متر زمین به نام دانشگاه الزهرا

زمین های اطراف ده ونک بدون هیچ قید و شرطی به دانشگاه الزهرا واگذار شده است. کل سند 51760 متر به نام دانشگاه صادر شده است و ان شاالله بعد از رفع تصرف، ساختمان های آموزشی و دانشکده و پژوهشکده هایی طبق نقشه جامع دانشگاه، بنا خواهد شد.


سواستفاده افراد متمول از ده ونک

ما دانشگاه هستیم و با قدمت 50 سال کارهای فرهنگی انجام می دهیم تعجب می کنم اصحاب رسانه چه طور یک طرفه قضاوت می کنند و هیچ وقت به سراغ دانشگاه الزهرا نیامدند و از برنامه ما بی خبر هستند.
قبل از فضاساز های اخیر، دانشگاه دغدغه این ساکنان را داشته است و از 76 پرونده موجود تک تک را بررسی و افراد را برحسب نیاز هایی که دارند شناسایی کرده است. بعضی از ساکنان اصلا و به هیچ وجه نیازی به کمک ندارند و این زمین ها را به عنوان یک فرصت قلمداد کرده اند و چندین خانه دارند.

خیرین برای تهیه خانه در نزدیکی تهران کمک کنند

اگر خیرین متمولی پیدا کنیم و کسانی که علاقه زیادی به این موضوع دارند کمک تعهدات مالی انجام دهند طبیعتا می توانیم خانه هایی را که به تهران نزدیک‌تر است خریداری کنیم.این مورد بستگی به شرایط دارد و مسیری است که با توجه به امکانتمان طی کرده ایم.بهترین کمک برای کسانی که دغدغه ورود دارند جمع آوری کمک های مالی است.تا در نزدیک ترین جای ممکن برای برخی از ساکنان خانه نزدیک تری تهیه کنیم.

از تجارت تا خانه های مسکن مهری خیرین دانشگاه الزهرا

برخی از ساکنان ده ونک که توان خرید خانه را ندارند شناسایی کرده ایم و برای آنها خانه تهیه کرده ایم.افرادی تجاری نیستیم و به دنبال این فرایندها نبوده و نیستیم.این بضاعت را نداریم تا خانه هایی را در تهران خریداری کنیم؛ اما با کمک خیرین واحد هایی را در پردیس بومهن تهیه کرده ایم. طبیعی است که کسی که در شیخ بهایی ساکن بوده توقع دارد در همان منطقه هم خانه دار شود. این موضوع از توانمان خارج است و تا الان هرکاری که انجام داده ایم با کمک خیرین بوده است.تلاشمان برخلاف حکمی که صادر شده این است تا از بعد انسانیت خارج نشویم و به همین خاطر خانه هایی را تهیه کرده ایم.

احداث 4 دانشکده در اطراف زمین‌های ده ونک

دانشگاه الزهرا قصد دارد در زمین های اطراف ده ونک چند دانشکده جدید تاسیس کند؛ چون از لحاظ فیزیکی محدودیت های زیادی داریم و ما 4 دانشکده کم داریم.متاسفانه در شانتاژ خبری عنوان شده بود که قصد داریم برج یا ساختمان های تجاری راه اندازی کنیم و به هیچ وجه این کارها در رسالت و شأن دانشگاه الزهرا نیست.دانشگاهی هستیم با 10 دانشکده و 10 هزار دانشجو داریم.برخی از این دانشکده ها پتانسیل تفکیک به دانشکده های جداگانه را دارند؛ اما متاسفانه فضای فیزیکی محدودی داریم.

مردم را با افراد لباس شخصی تهدید نکرده ایم

ما دانشگاه هستیم و چنین افرادی را در اختیار نداریم که با لباس شخصی جان مردم را به خطر بیاندازند و افراد را تهدید کنیم. دانشگاه الزهرا نه لباس شخصی دارد و نه اعتقاد به همچین کارهایی را دارد.

تخلیه خانه ها پس از تهیه مسکن

این پرونده حقوقی است که بیش از 4 سال در جریان بوده و قضات زیادی رای داده اند و فضا را نباید احساسی کرد. تمام دلسوزان و افراد نگران بهترین کاری که می توانند انجام دهند کمک مالی برای جا به جایی همسایگان دانشگاه است. درواقع فرایند تخلیه را به دو بخش تقسیم کردیم. ضلع شمال درب شرقی دانشگاه دو واحد برای تخلیه مانده است و ضلع جنوبی به دلیل شرایط اقتصادی این افراد در فاز دوم اجرا قراردارد و پس از ایجاد شرایط مسکن برای برخی از آنها، آن را هم اجرای نهایی خواهیم کرد.

خبرنگار: پوریا پورعرب

انتهای پیام/

28 / 167 دانشگاه الزهرا ملانظری دکتر زمین ده ونک تخلیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه الزهرا دکتر زمین ده ونک تخلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این نشست محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد در خصوص چرایی تشکیل این رویداد گفت: در دانشگاه، نظام اجرایی و دسته‌بندی داریم بطوریکه مدیران و کارمندان در سلسله مراتبی که قرار دارند با همدیگر ارتباط کاری دارند و نسبت به هم شناخت دارند در حالی که در نظام علمی اساتید همدیگر را نمی‌شناسند و خیلی نسبت به هم شناخت ندارند و برای این‌که این ارتباط‌ها و همفکری میان اساتید و هیئت‌علمی برقرار شود سعی کردیم تا این نشست را برگزار کنیم. باید گفت که گروه‌های رشته‌ای در دانشگاه آزاد در ۱۸ دسته‌بندی قرار می‌گیرند و با توجه به این حجم از گستردگی؛ هدایت و جمع‌بندی نسبت به موضوعات و مشکلات دانشگاه و رشته‌ها و همچنین شنیدن صحبت‌های اساتید کار سختی است که نیاز به برگزاری این چنین برنامه‌ها و شنیدن نقطه نظرات بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: برای این‌که نبض کاری و مسیر راه دانشکده‌ها را تعریف کنیم سعی کردیم تا بر اساس الگوی تمدن نوین اسلامی رهبری که به ۵ مرحله اشاره کردند بر آن اساس گام برداریم. در این مسیر سه مرحله را برای تحول علوم انسانی، اسلامی در پیش داریم که مرحله اول آن سازمان‌دهی است که بر اساس آن قرار است علوم انسانی را به عرصه رسانه و هنر متصل کنیم.

در نظام دانشی جدید در نظر داریم که با تخصیص دانشکده‌های جدید به واحد‌ها (به‌اصطلاح دانشکدگان) به سازمان‌دهی بهتری دست پیدا کنیم تا تعامل‌ها در سطح حداکثری خود قرار گیرند و دائم در حال سنجش مبانی تحول رشته وضعیت رشته‌ها هستیم تا بر اساس یک سیاست گذرای صحیح اقدام به تصمیم‌گیری کنیم. باید گفت که هنر و رسانه همه موجودیت ما را تقویت می‌کند و باید همه علوم را ذیل این رشته‌ها قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در صدد هستیم تا با پیوند هنر و رسانه یک معنای جدید را رقم بزنیم و در این مکان با حضور شما اساتید با تجربه تقاضا دارم تا اگر راهکار و پیشنهادی برای این پیوند میان هنر و رسانه با سایر رشته‌های علوم انسانی دارید حتماً بیان کنید. حتی می‌توان فراتر از آن به سراغ معنا و ارتباط‌هایی با رشته‌های مهندسی و پزشکی هم رفت.

همایون بیان کرد: بدون شک اگر به حلقه مفقوده ارتباطی میان گفتگو‌های علوم انسانی با بقیه علوم جدی‌تر نگاه شود می‌توان امیدوار بود که تأثیرگذاری بسزایی را میان سایر قالب علوم شاهد باشیم و به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. همان‌طور که زیست‌فناوری تمدن غرب، بدون مبانی علوم انسانی امکان‌پذیر نبود و با تلفیق آن در علوم انسانی در هم تنیدگی ایجاد شده است ما هم باید به سراغ اجرایی کردن این موضوع برویم چون امتحان خود را پس داده است و نشان داده که چقدر این ترکیب می‌تواند موفق ظاهر شود. باید همه ظرفیت‌ها را یکپارچه کنیم و دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم و با مدیریت صحیح وارد بحران‌ها نشویم.

گفتنی است در این نشست شریف‌زاده مدیر کارگروه کشوری، حمیده جعفری رئیس دانشکده هنر و معماری تهران جنوب، قیومی معاون اندیشکده مطالعات راهبردی دانشگاه آزاد، خانم شاه منصوری رئیس دانشکده ارتباطات، خانم مجیدی رئیس دانشکده بین‌الملل و جمعی دیگر از اساتید به ارائه پیشنهاد‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند.

مطرح شدن ترسیم سند نقشه راه برای دانشکده و هماهنگ نبودن ضوابط خلق اثر هنری با معیارهای دانشگاه آزاد، احیای هنرهای سنتی و احترام به هنرمندان و فراهم کردن فرصت ارائه و تبلیغ آثار هنری آن‌ها از هر تریبون رسانه‌ای به مخاطب، رفع نواقص و قوانین مدون نشده در حوزه رسانه که به جرائم رسانه‌ای منجر شده، تعیین تکلیف رسانه در حوزه مدرنیته و دنیای تکنولوژی و ارتباط آن با شبکه‌های اجتماعی، فراهم شدن فرصتی برای استفاده کاربردی و عملیاتی از  تحقیقات و دستاوردهای اساتید و پژوهشگران و پایان‌نامه‌های دانشجوهای مقاطع دکتری، تعیین سازوکاری درست از رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی و ارتباط آن با گفتمان اسلامی، مخالفت با ادغام دانشکده هنر و رسانه و ایجاد دانشکده‌ای با این عنوان، راه‌اندازی  پلاتو برای دانشجویان سینما در دانشگاه علوم تحقیقات از جمله موارد مورد بحث در این نشست بود که توسط اساتید و اعضای هیئت‌علمی با رئیس و معاون علوم انسانی دانشگاه آزاد مطرح شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی (عکس)
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • حمودی: دعوای شخصی آقایان به شخصیت فوتبال خوزستان ضربه زد
  • چالش داده‌ها در عصر ابزارهای پوشیدنی/ هوش مصنوعی زمین بازی را تغییر می‌دهد
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری