Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@21:42:37 GMT

چگونه با لیمو ترش آتش درست کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۰۴۳۹

چند بار برایتان پیش‌آمده در دل جنگل یا طبیعت باشید و کبریت یا هر نوع وسیله آتش زنه‌ای را فراموش کرده باشید؟ این رویداد به‌شدت ناراحت‌کننده است، زیرا بدون شک در چنین موقعیتی نمی‌توان کبریت پیدا کرد. اما اگر در ماشین امکاناتی همانند سیم ظرف‌شوئی، سیم، پیچ و میخ داشته باشید و لیموترش هم در بساط خوراکی‌هایتان موجود باشد، می‌توانید در هرکجا که باشید آتش درست نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرقه در اثر اکسایش- کاهش، نوعی واکنش شیمیایی که در اثر حل شدن زینک در اسید است، ایجاد می‌شود. خود لیموترش به‌تن‌هایی توان تولید برق ندارد، اما از این میوه بسیار خوشمزه می‌توان برای چنین امری استفاده نمود. اسید موجود در لیموترش موجی ایجاد همان جرقه‌ای می‌شود که به آن نیاز دارید.

در ادامه این مطلب می‌توانید مراحل انجام این کار را مشاهده نمایید.

شما می‌توانید از لیموترش جریان برق یک ولتی بگیرید. برای این منظور، اتصال‌دهنده‌های مسی را درون میوه قرار دهید.

سپس چندین میخ در مقابل آن‌ها درون لیمو بگذارید.

با استفاده از سیم بدون روکش، به‌صورت مورب اتصال‌دهنده و میخ را به هم وصل کنید.

در انتهای کار، یک سیم روکش‌دار را به اتصال‌دهنده مسی در یک سر و سیمی دیگر را به میخ زینک در انتهای دیگر وصل نمایید.

در آخر، دستمال، کاغذ یا برگ خشک را روی هیزم‌ها گذاشته و سیم‌های متصل به لیموترش را روی آن‌ها به هم وصل کنید تا جرقه زده و به‌موجب آن کاغذ‌ها آتش بگیرند. به همین سادگی می‌توانید آتش درست کنید.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جنگل طبیعت برق برق جنگل طبیعت آتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید

فراروـ  بادمجان از سبزیجات مورد علاقه ما ایرانی‌هاست که در بسیاری از غذا‌ها از آن استفاده می‌کنیم. شاید برایتان جالب باشد بدانید که بادمجان سرشار از ویتامین، کلسیم، فسفر، فیبر، پتاسیم، ضد سرطان است و برای قلب هم بسیار مفید است. از بادمجان معمولا برای تهیه انواع خورش، انواع ترشی، بورانی، سالاد، ته چین و غذا‌هایی مثل کشک و بادمجان، میرزاقاسمی و... استفاده می‌شود. بادمجان شکم پر یکی از انواع خوراک‌هاست که برای تهیه آن شکم بادمجان سرخ شده را با موادی از گوشت یا سبزیجات پر می‌کنند. این غذا علاوه‌بر اینکه طعم بسیار دلچسبی دارد، ظاهر زیبایی هم دارد و برای پذیرایی در مهمانی‌ها گزینه مناسبی است. اگر دوست دارید این بادمجان شکم پر خوشمزه را با روشی جدید و آسان در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

بادمجان تپل: ۶ عدد
گردوی آسیاب شده: نصف لیوان
سبزی معطر خرد شده (شامل نعناع، جعفری، ریحون و مرزه): ۱ پیاله کوچک
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
رب انار: ۲ قاشق غذاخوری
سیر: ۵ حبه
گوجه فرنگی: ۵ عدد
نمک و فلفل: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم
آب جوش: ۱ لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن این بادمجان شکم‌پر خوشمزه ابتدا بادمجان‌ها را پوست کنید. وسط شکم بادمجان را با چاقو یک شکاف بدهید، طوری که داخل شکم بادمجان باز شود. تلخی بادمجان را با آب و نمک بگیرید و بعد از اینکه بادمجان خشک شد، آن‌ها را داخل روغن سرخ کنید. بادمجان‌ها را به اندازه‌ای سرخ کنید که طلایی شود و نیازی نیست بادمجان بیش از حد سرخ شود. بادمجان‌های سرخ شده را داخل یک صافی بریزید تا روغن اضافه بادمجان گرفته شود.
در مرحله بعد گردوی پودر شده را داخل یک کاسه بریزید و سبزی معطر خرد شده، سیر رنده شده، رب گوجه فرنگی، رب انار، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. حالا آرام داخل شکم بادمجان‌های سرخ شده را باز کنید و با موادی که درست کرده‌اید، شکم بادمجان را پر کنید، طوری که بیرون نریزد. کف یک ماهی تابه را مقداری با روغن چرب کنید، سپس گوجه فرنگی‌ها را از وسط ببرید و گوجه‌ها را کف ماهی تابه بچینید. بادمجان‌ها را روی لایه گوجه بچینید و آب جوش را دورتادور ماهی تابه بریزید. حالا ماهی تابه را روی حرارت کم اجاق گاز بگذارید و ۴۵ دقیقه زمان بدهید تا بادمجان بپزد و گوجه آب بیندازد. حالا بادمجان شکم‌پر خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید آن را با نان یا کته زعفرانی میل کنید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ بادمجان از سبزیجات مورد علاقه ما ایرانی‌هاست که در بسیاری از غذا‌ها از آن استفاده می‌کنیم. بادمجان سرشار از ویتامین، کلسیم، فسفر، فیبر، پتاسیم، ضد سرطان و برای قلب هم بسیار مفید است. هنگام خرید بادمجان سعی کنید از بادمجان‌های چین اول استفاده کنید؛ چون بادمجان‌های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند. برای گرفتن تلخی بادمجان پوست بادمجان‌ها را بگیرید؛ اما برای اینکه له نشوند، کلاهک بالای آن‌ها را نکنید. آن‌ها را تمیز بشویید؛ سپس بین یک ربع تا نیم ساعت داخل ظرف آب نمکی که کمی از حد معمول شورتر است، قرار بدهید. بعد از آب نمک خارج کنید. با دست فشار دهید تا نمک و آب اضافه آن خارج شود. دیگر نیازی به شستن بادمجان‌ها نیست با این کار هم تلخی بادمجان گرفته می‌شود، هم اینکه موقع سرخ کردن روغن کم‌تری جذب بادمجان می‌شود. روش دیگری که می‌توانید با استفاده از آن تلخی و روغن اضافه بادمجان را بگیرید، این است که بادمجان‌ها را بعد از اینکه سرخ کردید، ۲ تا ۳ بار در آب در حال جوش بگذارید و اجازه دهید هر بار ۱ دقیقه بماند؛ سپس از آب خارج کنید و آب‌کشی کنید. دوباره آب را عوض کنید و جوش بیاورید و این کار را انجام بدهید.

۲ ـ رب انار نوعی رب گرفته شده از دانه‌های انار است که به دو صورت ترش و ملس در بازار موجود است. رب انار معمولا رنگ تیره‌ای دارد؛ ولی نباید بیش از حد سیاه باشد که نشانه سوختگی رب هنگام پخت است. رب انار مرغوب نباید بیش از حد سفت باشد؛ همچنین نباید بوی ترشیدگی بدهد. برای تهیه لایه میانی بادمجان شکم پر سعی کنید رب انار را از فروشگاه‌های معتبر و یا از کسانی که به صورت خانگی و تمیز رب انار را درست می‌کنند، تهیه کنید.

۳ ـ برای خوشمزه‌تر شدن این غذا می‌توانید به دلخواه از رب انار ترش یا رب انار ملس استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق غذاخوری رب آلوچه هم به مواد داخل شکم بادمجان اضافه کنید که طعم آن را بهتر و خوشمزه‌تر می‌کند.

دیگر خبرها

  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • چند نکته برای مدیریت گوشی همراه هنگام سفرهای خارجی
  • چگونه نظر دیگران را عوض کنیم؟
  • اتصال سیستم پیامک (SMS) به CRM: راهنمای کاربردی
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G
  • چه نکاتی قبل از خرید بلیط قطار باید بدانیم؟
  • راه های نوین برای کسب درآمد در حین سفر