Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@05:07:00 GMT

گعده‌های دلالان و فنس کشی پلیس در جایگاه جمشید بسم ا...

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۰۵۰۰

گعده‌های دلالان و فنس کشی پلیس در جایگاه جمشید بسم ا...

خراسان نوشت: اگر این روزها به جلوی محوطه باز پاساژ افشار یعنی پاتوق قبلی برخی از دلالان ارز رفته باشید، با حصاری بلند دور تا دور این مکان مواجه می شوید که ظاهرا برای جلوگیری از تجمع دلالان ارز همراه با نصب پلاکاردی هشدار دهنده درخصوص قاچاق بودن فعالیت های خیابانی ارز ایجاد شده است، جایگاهی که پیش از این دلالانی نظیر جمشید بسم ا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در آن جمع می شدند، اما حدود 100 متر آن طرف تر، یعنی مقابل مسجد امام رضا (ع) در خیابان منوچهری تقریبا همان گعده های سابق دلالان ارز البته نه به فراوانی گذشته و با حضور چند 10 نفری قابل مشاهده است؛ همان فریاد زدن ها، همان کاغذبازی و همان فعالیت های خیابانی و زیرزمینی که مانع از تداوم ریزش قیمت ارز و دستیابی به قیمت واقعی آن است، در حالی که ناظران بازار پولی کشور و ساکنان ساختمان شیشه ای میرداماد باید فکری به حال بردن این گونه معاملات به داخل صرافی ها و اماکن رسمی کنند...

دیروز قیمت ارز همزمان با عرضه توسط برخی از صرافی های بانکی روندی نزولی به خود گرفت به طوری که پیش از ظهر قیمت هر دلار آمریکا بیش از 13 هزار تومان بود و بعد از ظهر به قیمت 12 هزار و 650 تومان رسید اما همزمان گعده های دلالان و معامله گران عمده ارز در خیابان منوچهری به فعالیت زیرزمینی و صوری خود ادامه می دادند تا شاید خواسته یا ناخواسته جلوی این روند نزولی را بگیرند. البته در بازار ارز پایتخت خرید تا سقف هزار دلار به قیمت 12 هزار و 700 تومان نیز از برخی صرافی های بانکی برای مشتریان عادی در قبال دریافت کارت ملی، عابر بانک و شماره همراه به نام متقاضی مقدور بود.

هشدار نهادهای ذی ربط و فعالیت دلالان
مقابل پاساژ افشار بخشی از سکوهایی که پیشتر دلالان ارز روی آن ها قرار می گرفتند و فریادکنان معاملات کاغذی به راه می انداختند، اکنون توسط حصاری پارچه ای محصور شده است تا کسی نتواند روی این سکوها قرار بگیرد، روی پلاکاردی نیز جلوی همین محوطه نوشته شده است:«بدین وسیله به اطلاع کلیه هموطنان گرامی می رساند: به منظور صیانت از منافع ملی، حسب الامر مراجع ذی صلاح طرح برخورد جدی با اخلالگران نظام ارزی کشور در دستور کار قرارگرفته است .

از این رو بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انجام هرگونه خرید، فروش و حواله ارز در خارج از سیستم بانکی و صرافی های مجاز بانک مرکزی تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده با مرتکبین برابر قانون رفتار خواهد شد. دادستانی تهران، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، بانک مرکزی» این در حالی است که دلالان ارز با فاصله‌ای حدود 100 تا 200 متری با این پلاکارد همزمان در خیابان منوچهری و چهار راه استانبول حضوری کاملا مشهود و ملموس داشتند و حتی مشغول برخی از معاملات صوری و غیر صوری خود مانند گذشته بودند.

قیمت انواع سکه نیز به تبعیت از دلار روندی نزولی به خود گرفت به طوری که قیمت سکه تمام بهار امامی از چهار میلیون و 400 هزار تومان در ظهر روز یک شنبه به چهار میلیون و 250 هزار تومان در ظهر روز دوشنبه رسید.قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ظهر دیروز به چهار میلیون و 5هزار تومان رسید که این روند نزولی بعد از ظهر در بازار رسمی ادامه یافت هرچند در بازار غیر رسمی و دلالی در خیابان های منوچهری و چهار راه استانبول احتمال وقوع هر نوع دستکاری در قیمت ها محتمل است!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت

محمد ثابت اقلیدی امروز نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ افزود: طبق آمار بلیت‌فروشی تاکنون یک‌میلیون و ۲۶ هزار و ۶۵۰ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: آمار‌های ارائه‌شده این بازدید‌ها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروزهشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و از تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.

ثابت اقلیدی گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۳۱۸ هزار و ۵۰۳ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدید‌ها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۲۷ هزار و ۵۱۰ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۷۰ هزار و ۵۷۶ نفر در رتبه‌های بعدی بازدید‌های مسافران نوروزی قرار دارند. 

او گفت: در روز گذشته نیز بیش از ۳۰ هزار و ۸۱۵ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و ۳۱ هزار و ۸۷ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

ثابت اقلیدی تأکید کرد: آمار ارائه‌شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپورو تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مکان ممنوعه‌ای در تخت‌جمشید که مردم برای اولین بار آن را دیدند!
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت
  • بازگشایی آبراهه‌های تخت جمشید مقابل گردشگران نوروزی + فیلم
  • فیلم/ بازدید از آبراهه‌های زیرزمینی تخت جمشید
  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • ازدحام گردشگران نوروز ۱۴۰۳ در تخت جمشید
  • تظاهر به بستن کمربند به قیمت جان پسر جوان تمام شد
  • (ویدئو) ضرغامی: دشمن از حضور مردم در تخت جمشید ناراحت است
  • بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت
  • وقوع ۶۰ درصد تصادفات آذربایجان‌غربی در جاده های چهار بانده