Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره ملی حرکت گفت : یکصد دانشگاه از سراسر کشور برای حضور در نمایشگاه آثار و دستاوردهای انجمن های علمی در این جشنواره ثبت نام کردند.

یازدهمین جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چهارم تا هفتم آذر امسال در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیم رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : جانمایی غرفه های نمایشگاه انجام و به دانشگاه های ثبت نام کننده اعلام شده است.
وی خاطرنشان کرد : نمایشگاه جشنواره ملی حرکت در سالن حجاب دانشگاه اصفهان با مساحت بیش از سه هزار متر مربع برپا می شود.
دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره ملی حرکت همچنین با اشاره به حضور 540 شرکت کننده از داخل کشور و 80 شرکت کننده از دانشگاه های خارجی در این رویداد، گفت : مهمانان داخلی شامل 230 دانشجوی پسر، 90 دانشجوی دختر، 90 کارشناس انجمن های علمی، 30 کارشناس بخش ارتباط با صنعت و یکصد تَن از اتحادیه ها و نهادهای مختلف هستند.
رضایی با اشاره به اینکه کارهای مربوط به صدور روادید و برنامه ریزی سفر دانشجویان خارجی انجام و حضور آنها قطعی شده است، اضافه کرد : بیشتر دانشجویان خارجی شرکت کننده در جشنواره ملی حرکت از کشورهای اروپایی هستند.
حدود 22 هزار دانشجو از 125 دانشگاه خارجی در این جشنواره ثبت نام کردند که از میان آنها 80 دانشجوی خارجی در جشنواره حضور می یابند.
یکهزار و 355 اثر از 106 دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شده است که از میان آنها 106 اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
توسعه هم افزایی علمی ملی و بین المللی و تقویت حوزه های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استاندارد های علمی از راهبردهای اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره حرکت است.
ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروه های گوناگون از دیگر برنامه های این جشنواره است.
حدود 9 هزار انجمن علمی و 40 اتحادیه انجمن های دانشجویی در دانشگاه های کشور فعالیت می کنند.
/6026/3011

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي جشنواره حركت اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش

علیرضا رهایی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور وظیفه دارد از ظرفیت بزرگ علمی و تحقیقاتی خود برای حل مشکلات کلان صنعت کشور استفاده کند.

وی افزود: این دانشگاه با همکاری ۱۸ دانشکده، ۱۴ پژوهشکده و ۴ پردیس خود در بندر عباس، ماهشهر، گرمسار و کیش انجام چهار برنامه کلان مطالعاتی و تحقیقاتی را در اولویت کار خود قرار داده است و در راستای این برنامه‌ها ارتباطاتی گسترده با ارگان‌های مرتبط برقرار شده پروژه‌های علمی بزرگی طراحی شده که مقدمات اجرایی این پروژه‌ها نیز فراهم شده است، همچنین پژوهشکده‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر که مأموریت انجام طرح‌های کلان را دارند مجدداً فعال شده و مشغول حل مشکلات و نیازهای مهم کشور هستند.

سرپرست دانشگاه امیرکبیر با اشاره به پروژه ابر رایانه سیمرغ گفت: سیمرغ بزرگ‌ترین ابر رایانه موجود در کشور است و الان به دلیل امکاناتی که دارد و روندی که برای توسعه این ابر رایانه طراحی شده بسیاری از ارگان‌های مختلف کشور در حال استفاده از این ابر رایانه هستند. آخرین استفاده از این ابر رایانه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت گرفت که این سازمان برای ذخیره حجم زیاد اطلاعات تصویری که در مسیرهای مواصلاتی کشور دارد با دانشگاه امیرکبیر برای استفاده از ابر رایانه سیمرغ قرارداد منقعد کرد و در حال حاضر سازمان راهداری در حال استفاده از این ابر رایانه است.

رهایی ادامه داد: دانشگاه امیر کبیر در این زمینه امکانات مناسبی را تخصیص داده است اما به طور کلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پشتیبانی لازم را انجام می‌دهند و همچنین پیش بینی شده است که از طریق معاونت علمی ریاست جمهوری اعتبار جدیدی به مقدار ۲۰ میلیارد تومان برای این ابر رایانه تخصیص پیدا کند که بتوانیم با افزایش ظرفیت پردازش، موقعیت و جایگاه این ابر رایانه را در سطح دنیا حفظ کنیم.

کد خبر 6075840

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان
  • حرکت غیراخلاقی اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی | مدافع پرسپولیس خارجی فحش داد!
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها