Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@20:43:23 GMT

مضرات سینما برای بچه ها!

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۰۶۷۸

مضرات سینما برای بچه ها!

قطعا سینمای کودک به عنوان یک ژانز تخصصی و قابل بررسی که فضای متفاوت با حوزه‌های دیگر در گونه‌های مختلف فیلم‌سازی دارد نیازمند رعایت محتوا، فرم، ساختار، تکنیک، هدایت بازیگری،لحن و اصولا خواص مرتبط با این گروه سنی است تا بتواند تأثیرگذار باشد.

در سال‌های اخیر به شدت شاهد این مسئله بودیم که در تولیدات این حوزه بیشتر مخاطبان گروه سنی بزرگسال را معطوف خود کرده است و در واقع کودکان، خردسالان و نوجوانان علاقه‌ای به دنبال کردن این آثار نداشته و نتوانستند با آن ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما به فیلم سینمایی شهر موش‌های 2 ساخته مرضیه برومند دقت کنید. این فیلم پرمخاطب به واسطه جذابیت‌های نوستالژیک و خاطره‌انگیز برای گروه سنی بزرگسال و نسلی که با ورژن اول این فیلم ارتباط برقرار کردند توانست در قاب نقره‌ای موفق باشد. این فیلم با ژانر کودک و نوجوان قرار بود گروه سنی دیگری را معطوف خود کند.

این روزها چه در سینما و چه در تلویزیون تولید آثار نمایشی برای گروه سنی کودک با نگاهی تخصصی اتفاق نمی‌افتد در واقع چه به لحاظ تولید محتوا (متون نمایشی و موضوع) و چه به لحاظ ساختار و کارگردانی کودکان به آنچه می‌خواهند دست پیدا نمی‌کنند گویا سازندگان در نگارش و ساخت آثار نمایشی برای گروه سنی کودک و نوجوان همزمان مخاطب بزرگسال را نیز درنظر دارند تا در گیشه با شکست مواجه نشوند. اتفاقی که سینمای کودک را به زوال برده و مخاطب کودک و نوجوان را از رسانه ملی که می‌تواند امن‌ترین رسانه در اختیارش باشد دور می‌کند.

در قدم اول می‌بایستی با رجوع به فرمول ههای موفق دهه های قبلی فکری به حال نگارش فیلمنامه های قوی و موضوعات دغدغه دار حوزه کودک برویم و در قدم بعدی به استانداردهای جهانی (نزدیک به آنچه که در مدیاهای دیگر وجود دارد) هر جلسه به ساختاری جذاب و مخاطب پسند برسیم در غیر این صورت این گروه سنی حساس را چه در سینما و چه در تلویزیون از دست خواهیم داد.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه سینمای کودک فیلم سینمایی کودکان موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان مشهدی  در اسکله نخل تقی عسلویه جان باخت

ایسنا/بوشهر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندارعسلویه گفت : نوجوان مشهدی در اسکله نخل تقی عسلویه بعلت عدم توجه به هشدارهای امنیتی  غرق شد.

سجاد شیخیانی معاون فرماندار عسلویه افزود: پسر ۱۶ مشهدی که به همراه خانواده در تعطیلات نوروز به شهرستان عسلویه سفر کرده بود در اسکله نخل تقی در ساعت ۱۳ روز دوشنبه ۶ فروردین غرق شد و جان باخت.
وی اضافه کرد: این منطقه بعلت پساب های صنعتی پارس جنوبی منطقه شناممنوع بوده و تابلو شناممنوع هم نصب بوده و علیرغم هشدار چندتن از بومیان منطقه و متلاطم بودن دریا توجهی نکرده است.
به گفته وی هر۳عضوخانواده به دریا می روند و پدر و مادر نجات پیدا می‌کنند ولی پسر۱۶ساله پیدا نمی شود تا ساعت ۲۴ شب گذشته جسدش از آب گرفته می شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شجاع و نترس، همچون این هوادار نوجوان بارسلونا در مواجهه با وینیسیوس جونیور! / فیلم
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • پانزدهمین روز از زندگی با آیه‌ها
  • رنکِ نخست تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی
  • رنکِ اول تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی
  • نوجوان مشهدی  در اسکله نخل تقی عسلویه جان باخت
  • توصیه‌هایی برای جلوگیری از مسمومیت کودکان در سفر
  • تئاتر کودک، تقابل تأثیرگذارترین رسانه با تأثیرپذیرترین مخاطب