Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:48:07 GMT

71 درصد ارزش افزوده کشاورزی حاصل زراعت و باغداری است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۰۸۸۸

71 درصد ارزش افزوده کشاورزی حاصل زراعت و باغداری است

مشهد- ایرنا- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان رضوی گفت: زراعت و باغداری 71 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی این استان را به خود اختصاص می دهد.

مجید نعیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 29 درصد دیگر ارزش افزوده بخش کشاورزی استان در زیر بخشهای دیگر از قبیل دامداری، مرغداری، پرورش کرم ابریشم و زنبور عسل، شیلات و آبزیان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: محصولات زراعی از مهمترین منابع تأمین غذای انسانها هستند که نقش بسیار مهم در امنیت غذایی جامعه ایفا می کنند علاوه بر این کشت و کار محصولات زراعی منبع درآمد بسیاری از خانوارها به ویژه در نقاط روستایی است و اشتغال و امرار معاش بسیاری از افراد شاغل در بخش خدمات نظیر بازرگانان، خرده فروشان و شاغلان بخش حمل و نقل محصولات کشاورزی به این فعالیت وابسته است.
وی گفت: نظر به اهمیت این بخش و باهدف پیش بینی میزان تولید انواع محصولات زراعی در سال زراعی پیش رو طرح آمارگیری زراعت در استان اجرا می شود.
نعیمی افزود: آمارگیری زراعت 1397 یکی از طرحهای نمونه گیری بسیار مهم و پیچیده در بخش کشاورزی است که در آن اطلاعات مهمی از این فعالیت نظیر تعداد بهره برداریهای دارای فعالیت زراعت، مساحت اراضی زراعی، سطح زیرکشت محصولات زراعی و میزان تولید محصولات زراعی از طریق مصاحبه با تعدادی از خانوارهای بهره بردار ساکن، بهره برداران غیرساکن و شرکتهای رسمی یا موسسات عمومی دارای این فعالیتها جمع آوری و نتایج به دست آمده با روش علمی به کل جامعه تعمیم داده می شود.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف در اجرای این طرح، پیش بینی میزان تولید انواع محصولات زراعی در سال زراعی پیش روست که در کمک به برنامه ریزی بخش کشاورزی و امر واردات و صادرات بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی گفت: طرح آمارگیری زراعت اولین بار در سال 1371 و با استفاده از چهارچوب سرشماری عمومی کشاورزی 1367 اجرا شد و برای دومین بار با استفاده از چهارچوب سرشماری کشاورزی 1393 از یکم تا 27 آذر ماه امسال با مراجعه به سه هزار و 634 بهره بردار نمونه هدف در خراسان رضوی اجرا خواهد شد.
1922/6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي ارزش افزوده خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی گفت: یکی از برنامه جهاد کشاورزی این شهرستان اجرای طرح ملی زراعت چوب می‌باشد.

مهدی هزاریان افزود: تاکنون  بیش از  ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان  به زیر کاشت زراعت چوب رفته است.

وی ادامه داد: این طرح با مشارکت بنیاد برکت در حال اجرا می‌باشد و این بنیاد تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در شهرستان لالی اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی بیان کرد:  استفاده و احیای زمین‌های غیرقابل زراعت و شیب دار از مزایای مزرعه چوب می‌باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد