Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار دلگان گفت : برنامه ساماندهی محوطه باستانی چگردک جلگه چاه هاشم شامل یک تپه و دو گورستان قدیمی به همت میراث فرهنگی آغاز شده است.

‌مجتبی شجاعی در گفت وگو با ایسنا- ‌افزود: در سال ۸۴ حفاری غیرمجاز و به صورت گسترده تخریب آثار باستانی در این محوطه توسط افراد سودجو انجام شده است‌.

فرماندار دلگان اظهار کرد: به علت عدم حساسیت مردم و نا آگاهی بومیان محلی از خسارت فرهنگی که به این سرمایه ها و هویت مردم وارد می‌شده، متاسفانه بخشی از آثار منطقه به سرقت و بخشی نیز از بین رفته اند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی بیان کرد: در این مرحله طبق برنامه، داده های علمی و عمقی گورستان تاریخی منطقه جمع آوری و ثبت و ضبط‌ و سپس در مرحله بعد مطالعات لایه نگاری انجام می‌شود‌.

فرماندار دلگان ادامه داد: بناهای تاریخی بخش اعظمی از آثار تاریخی و فرهنگی هر سرزمین و ملتی به شمار می روند که حفظ و نگهداری از آنها حراست از هویت هر جامعه ای به شمار می رود که در راستای حفاظت از آثار باستانی اعتبار مورد نیاز تاثیر قابل توجهی دارد در حالیکه در حال حاضر اعتبارات محدود پاسخگویی حراست از این آثار نیست اما دولت در تلاش است تا بتواند از محل های مختلف اعتبار مربوط را تامین نماید که جا دارد از پیگیری‌های مدیرکل میراث فرهنگی استان تقدیر کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر ساعت کار موزه‌ها و کاخ‌ها در شب‌های قدر

ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام صورت‌گرفته از سوی مجموعه‌های تاریخی (موزه‌ها، کاخ‌ها، پایگاه‌ها و محوطه‌های تاریخی) تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ساعت بازدید در روزهای جمعه ( ۱۰ فروردین)، یکشنبه (۱۲ فروردین)، و چهارشنبه (۱۴ فروردین) نهایتا تا ۱۷ خواهد بود.

کاخ گلستان نیز اعلام کرده است روز جمعه دهم فروردین‌ماه، زمان بازدید را تا دو ساعت کاهش داده و ورود به محوطه این میراث جهانی در روز جمعه تا ساعت ۱۶:۳۰ امکان‌پذیر است، اما بازدید از کاخ‌ها و بناهای داخل این مجموعه تا ساعت ۱۶ قابل انجام خواهد بود. ورودی این کاخ از «میدان ارگ» نیز به دلیل مراسم مذهبی مسجد ارگ از ساعت ۱۵ در روز جمعه دهم فروردین‌ماه بسته می‌شود. دو ورودی باب عالی و تکیه دولت اما تا ساعت ۱۷ باز خواهند بود.

بلیت‌فروشی کاخ سعدآباد نیز در روز جمعه تا ساعت ۱۵ انجام می‌شود.

موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی، شنبه ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و روزهای پس از شب قدر از ساعت ۱۰ فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

این مجموعه‌های تاریخی در روز ۱۳ فروردین‌ماه نیز تعطیل خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیاز محوطه تاریخی معبدآناهیتا کنگاور برای انجام کاوش‌های باستان‌شناسی
  • پارک قیطریه و تمدن ۳۲۰۰ ساله‌ای که زیر آن خوابیده است!
  • پارک قیطریه و تمدن ۳۲۰۰ ساله‌ای که آن زیر خوابیده است!
  • تغییر ساعت کار موزه‌ها و کاخ‌ها در شب‌های قدر
  • استقبال ازجشنواره نوروزی در حاشیه تپه باستانی کُنارصندل جیرفت
  • تاریخی‌ترین بنای فلاورجان
  • گردشگران خارجی از مهمان‌نوازی کردستانی‌ها می‌گویند + فیلم
  • از شهر باستانی کرمانشاه دیدن کنید
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت
  • مجازات قاچاق زیرخاکی چیست؟