Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@09:04:40 GMT

تکرار سگ آزاری در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۰۹۹۵

تکرار سگ آزاری در گیلان

ساعت24 -در پی انتشار فیلم سگ‌آزاری توسط یکی از اهالی شهرستان شفت در فضای مجازی اداره محیط زیست این شهرستان علیه فرد خاطی در مراجع قضایی اقامه دعوی کرد.

اسفندماه سال گذشته بود انتشار فیلم کشیدن شدن یک قلاده سگ توسط فردی از اهل شهرستان شفت به وسیله ماشین موجبات نگرانی و جریحه دار شدن احساسات حامیان محیط زیست و تشویش اذهان عمومی شد که البته با اقدامات به موقع و برخورد قاطع اداره محیط زیست شهرستان، فرد خاطی شناسایی و با ارجاع پرونده به مراجع قضایی حکم وی نیز صادر شد که تا حدودی اذهان عمومی آرام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما روز گذشته انتشار دوباره فیلمی در فضای مجازی سبب تکرار دوباره این نگرانی‌ها برای دوستداران حیوانات در استان گیلان شده است.

در این فیلم که از روز گذشته در شبکه‌های مجازی استان دست به دست می شود فردی اهل یکی از روستاهای شفت یک قلاده سگ را به وسیله یک دستگاه پژو بر روی سطح خیابان می کشد که شنیدن ناله‌های این حیوان خاطر هر بیننده‌ای را آزرده می کند.  

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت در این باره اظهار کرد: در پی انتشار تصاویر سگ آزاری شخصی در یکی از روستاهای شفت، اداره محیط زیست شهرستان اقدام به تشکیل پرونده حقوقی علیه وی در مراجع قضایی و اقامه دعوی کرده است.

رضا زمانی افزود: این اداره با هرگونه خشونت علیه حیوانات و حیوان آزاری برخورد قاطع می کند.

وی گفت: حیوان آزاری در فرهنگ ایرانی و اسلامی به هر شکل مذموم است و از عموم مردم به‌ویژه علاقمندان به محیط زیست درخواست می کنیم در صورت مشاهده هرگونه حیوان آزاری مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: حیوان آزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله

حسین جهش، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: این اداره با همکاری اداره میراث شهرستان، بخشداری اطاقور، منابع طبیعی، دهیاری و شورای اسلامی منطقه بلوردکان به مناسبت روز جهانی زمین پاک اقدام به پاکسازی حدود ۵۰۰ کیلوگرم زباله در محوطه پل تاریخی این روستا کردند.

او با بیان اینکه پل تاریخی بلوردکان مربوط به عصر صفوی در روستای بلوردکان بخش اطاقور شهرستان لنگرود واقع شده است، افزود: این پل در محل پیوستن ۲ رودخانه «سیاه رود» و «زیل بره» ساخته شده است.

رئیس اداره محیط زیست لنگرود تصریح کرد: پل خشتی بلوردکان سال ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۱۰۷۸۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

۲ اردیبهشت هر سال روز جهانی زمین پاک است.

این روز فرصتی است برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از زمین و زیستگاهی که در آن زندگی می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی