Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:16:33 GMT

راه اندازی بخش پیوند کلیه در استان مرکزی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۱۰۹۲

راه اندازی بخش پیوند کلیه در استان مرکزی ضروری است

اراک - ایرنا - مدیر انجمن بیماران کلیوی استان مرکزی گفت: راه اندازی بخش جراحی پیوند کلیه در یکی از مراکز بیمارستانی استان با توجه به افزایش استقبال خانواده ها با اهدای عضو ضروری است.

«داوود نوروزخانی» روز سه شنبه به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی (24 تا 30 آبان) در گفت و گو با ایرنا افزود: استان مرکزی ظرفیت درمانی مطلوبی دارد اما در زمینه پیوند اعضا گام های موثری برداشته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: اکثر اعمال پیوند کلیه بیماران استان مرکزی در تهران انجام می شود که از نظر هزینه ، تردد برای بیماران دشوار است و راه اندازی بخش پیوند و تامین نیرو متخصص در بخش درمانی را دوچندان می کند.
مدیر انجمن بیماران کلیوی استان مرکزی گفت: هر ماه پنج پیوند کلیه در استان انجام می شود که این تعداد ظرفیت مناسبی برای راه اندازی بخش جراحی پیوند کلیه در استان است.
نوروزخانی افزود: 12 بیمار نیازمند به پیوند کلیه در استان امسال برای انجام عمل جراحی به تهران اعزام شدند که پیوند عضو سه نفر از فرد زنده و 9 نفر از مرگ مغزی بوده است.
وی اظهار داشت:379 بیمار کلیوی از سال 72 تاکنون در استان عمل جراحی پیوند کلیه را انجام داده اند که 171 زن و بقیه مرد بوده اند.
مدیر انجمن بیماران کلیوی استان مرکزی گفت: 768 بیمار کلیوی در استان وجود دارد که 427 نفر مرد و 341 زن هستند و 17 بیمار کلیوی نیز دیالیز صفاقی را شامل می شود.
نوروزخانی افزود: بیماران دیالیزی نیازمند حمایت هستند و تلاش برای اشتغالزایی آنان اهمیت زیادی دارد تا از عهده پرداخت هزینه درمان و زندگی خانواده برآیند.
24 تا 30 آبان ماه، با عنوان هفته حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است.
6991/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيماران كليوي بخش پيوند استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد : ۱۶ بیمارستان دولتی تابعه دانشگاه دارای آزمایشگاه پیشرفته و مجهز برای ارائه خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی برای بیماران و مراجعین هستند.

دکتر اسعد فتحی پور گفت: مجموعا ۲۷۵ نفر از همکاران علوم آزمایشگاهی دانشگاه در بخش‌های مراکز درمانی تابعه خدمات آزمایشگاهی ارائه می دهند.

 وی با اشاره به پذیرش بیش از یک میلیون نسخه در این آزمایشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: در مدت مذکور، ۵ میلیون و هشتصد هزار تست آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای بیماران و مراجعین به انجام رسیده است.

کلیه آزمایشگاه‌های بیمارستان‌های تابعه دانشگاه به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و اماده ارائه خدمات تشخیصی و آزمایشگاهی به بیماران هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار راه اندازی شد
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند