این مرد اعدام نمی شود! / او به ادکلن های زنانه آلرژی داشت! + عکس
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۱۱۰۹
حوادث رکنا:داماد خشنی که برادرزنش را به قتل رسانده است از مجازات اعدام گریخت.
به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، 13 دی¬ماه سال 94 مأموران کلانتری ابوسعید تهران درجریان قتل Murder پسر 19 ساله ای به نام مجید در خانه خواهرش قرار گرفتند.
بررسی های میدانی نشان داد مجید در جریان درگیری با ضربه چاقو از سوی شوهر خواهرش به قتل رسیده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی عامل قتل که در محل حضور داشت بازداشت شد.
او با اقرار به جرمش در خصوص انگیزه قتل گفت: «مجید به حرفم گوش نکرد او را کشتم.»
داماد قاتل The Murderer در شرح ماجرا گفت: «روز حادثه Incident من و همسرم در خانه بودیم و قرار بود برادرزنم از شهرستان به خانه ما بیاید. نزدیک ظهر مجید آمد و بعد از کمی استراحت همسرم برای خرید از خانه بیرون رفت. من و مجید تنها ماندیم. بعد از رفتن همسرم، مقتول به اتاق خواب رفت و از ادکلن¬هایی که همسرم روی میز آرایش اش چیده بود به خودش زد.
وی ادامه داد:از آنجاییکه تنگی نفس داشتم از او خواستم ادامه ندهد اما او بی¬تفاوت به کارش ادامه داد.»
متهم در خصوص قتل گفت: «لحظاتی گذشت و دوباره به مقتول تذکر دادم اما او اصرار داشت که ادکلن¬ها را روی لباسش امتحان کند همین شد که عصبانی شدم و با هم درگیر شدیم. در آن درگیری ناخواسته دست به چاقو شدم و یک ضربه به قفسه سینه¬اش زدم. باور کنید قصد کشتن Killing نداشتم.»
با اعترافات قاتل و بازسازی صحنه جرم Crime پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در اولین جلسه محاکمه متهم بنا به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد.
این حکم در شعبه 19 دیوان عالی کشور تأیید شد و در آستانه اجرا قرار داشت که اولیای دم به خاطر نوه¬شان – فرزند متهم – با دریافتصد میلیون تومان دیه اعلام گذشت کردند.
داماد جنایتکار روز گذشته بار دیگر از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت و در آخرین دفاعش گفت :«کارگر چاپخانه بودم و در این سالها بیکار شدم. این چند سال حبس مرا به انداز کافی تنبیه کرد و حالا به خاطر اشتباهی که کردم پشیمانم. از اولیای دم که فرصت زندگی دوباره بخشیدند ممنونم و از همسرم نیز که در این سالها مرا ترک نکرد تشکر می¬کنم. از دادگاه می¬خواهم هرچه زودتر مرا آزاد کنند تا این سالها را برای خانواده¬ام جبران کنم.»
در پایان هئیت قضایی متهم را با احتساب روزهای بازداشت به سه سال حبس محکوم کرد. به این ترتیب متهم به زودی آزاد خواهد شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید
حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:
ازدواج پسر دانشجو با استاد 41 ساله اش+فیلم و عکس اعتراف " ممل امریکایی" به سرقت مسلحانه از بانک در تهران مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جوانی به خاطر ارتباط با یک زن نامزد کرجی اش را کشت + عکس لباس عروس به قتل رسیده 56 هزار دلار فروخته شد +عکس فیلم اختصاصی گفتگو با مجرمی که ناخواسته تبهکار شده است ! فوتبالیست مشهور آبادان دستگیر شد! / جرم او چیست؟! عکس / تولد یک نوزاد با 31 انگشت زن خائن با قتل شوهرش از تهران به کانادا فرار کرد! + جزییات وحشتناک / برآمدگی شکم مار پیتون کودک گمشده است! تجاوز به دخترتهرانی توسط دوستان خواستگارش! / در اتوبان آزادگان رخ داد تجاوز همزمان مدیر سالن زیبایی به یک مشتری و آرایشگر زن+عکس حمله سگ وحشی به زن کرجی و کودک خردسالش در خانه مخروبه + عکس دختر 19 ساله تهرانی 15 ساعت در شوک قتل مادرش در مقابل چشمانش بود ! پیشنهاد کثیف افسرپلیس به دختر 13 ساله+عکسمنبع: رکنا
کلیدواژه: جنایی قتل Murder پزشکی قاتل The Murderer حادثه Incident کشتن Killing جرم Crime اخبار حوادث قتل اعدام مجازات کیفری داماد جنایتکار عکس فیلم ساعت فضای مجازی دختر صدام حسین عجیب همسرش کشف ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
داستانهای عامه ما، ریشه در واقعیت دارند/ ردّپای کهن الگوها در روایتهای زنان/ مضامین متنوع لالاییها و شعرهای زنانه
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از انجمن مستندسازان سینمای ایران، بیستوششمین نشست ماهانهی «مستندهای ایرانشناسی» به نمایش و نقد و بررسی فیلم مستند «طرقه» ساخته محمدحسین دامنزن اختصاص داشت. این فیلم یکی از پر افتخارترین و موفقترین فیلمهای سینمای مستند ما در عرصهی بینالمللی است. «طرقه» در بیش از هشتاد کشور دنیا به نمایش در آمده است.
محمدحسن دامنزن در مستند «طرقه»، در همراهی با چهار زن نوازندهی شمال خراسان زندگی، زمانه و احوالات آنها را روایت میکند. با پایان اکران اثر، محمدحسن دامنزن کارگردان «طرقه»، حمید جعفری مستندساز و رئیس هیئت مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران، دکتر زهرا محمدحسنی فولکلوریست و دکتر علیرضا حسینی مردمشناس درباره وجوه مختلف اثر به بحث و تبادلنظر پرداختند. حمید جعفری، در سخنان ابتدایی، بعد از خوشآمدگویی به حاضران بحث را به مهمانان سپرد.
دکتر زهرا محمدحسنی فولکلوریست راجع به تأثیری که تجربه تماشای «طرقه» بر او داشته است، عنوان کرد: این دومین باری است که فیلم را میبینم و میتوانم بگویم که با لحظه لحظه آن ارتباط برقرار کردم و تأثیر عجیبی روی من داشت. با توجه به حوزهی تخصصیام که زنان در فرهنگ و ادبیات عامه ایران است، باید بگویم صدای ساز زنان و شعر زنانه که کلا در ادبیات عامه ما دیده میشود برخلاف ادبیات و فرهنگ رسمی است. در ادبیات رسمی تا قبل از فروغ، دست کم صدای شعر زنانه نداریم. پروین اگر شعر میگوید، هیچ فرقی با شعر بهار ندارد. یعنی صدای شعر تا فروغ زنانه نیست ولی در ادبیات عامه ما و فرهنگ ما، از گهواره ها و آوازها، احساسات زنانه و طنین صدای آنها کاملا لمس میشود. این مستند به خوبی به این موضوع قدرت زنان و صدای زنان پرداخته بود. محمدحسن دامنزن کارگردان اثر، طریقه جلب اعتماد سوژهها برای باز کردن سفره دلشان را این گونه شرح داد: خیلی زمان برد. اول اینکه من در یک محیط زنانه بزرگ شدم. پدرم خیلی زود فوت کرد و مادرم مرا بزرگ کرد از این رو اطراف من بیشتر خانمها حضور داشتهاند. به هر حال، آشنایی من با این خانمها زمان برد. من به شیروان رفتم و یک خانه اجاره کردم. هشت ماه را در آنجا سپری کردم تا اینکه این خانمها، به مرور پیدا شدند.
او درباره اینکه جرقه ساخت اثر چگونه زده شد، گفت: موقعی که خارج از کشور بودم، نواری به من کادو دادند. نوار درباره موسیقی شمال خراسان بود و آخر این نوار، چند تا لالایی بود و برای اینکه این لالاییها مجوز پخش بگیرند، روی این لالاییها، یک صدای نخراشیده ای دکلمه میکرد. من این لالاییها را گوش کردم و دیدم چه زیباست! با خودم گفتم این خانمهای شمال خراسان که اینطوری لالایی میخوانند، پس حتما به موسیقی اشراف دارند. متأسفانه، مادرم آلزایمر گرفت و من به ایران برگشتم. این موضوع، مرا له کرد. به شیروان رفتم، خانهای اجاره کردم و هشت ماه در آنجا زندگی کردم، تا به مرور با این خانمها آشنا شدم و در نهایت، این فیلم ساخته شد. چون وقتی همزبانی پیش میآید، همهچیز راحت طرح میشود و پیش میرود.
حمید جعفری با اشاره به توضیح کارگردان گفت: میبینید که یک مستندساز برای ساخت مستندی که ممکن است به نظر بسیار ساده بیاید، چه مسیری را طی میکند، در روستا یا شهر دیگری خانهای اجاره میکند و هشت ماه جور دیگری زندگی میکند، تا بتواند به آدمهای فیلمش نزدیک شود و مسیر ساخت فیلم را هموار کند.
دکتر علیرضا حسینی مردمشناس راجع به چرایی برقراری ارتباط راحتتر با مردم کرمانج گفت:نکته مهم درباره آنها، سادگی و بیآلایش بودن است. چون قسمتی از کرمانج ها در شمال خراسان، عشایری هستند که ییلاق و قشلاق میکنند. این جو سرزمینی و سرسبزی این سرسبزی آنجا باعث میشود به راحتی به دیگران اعتماد کنند. زهرا محمدحسنی درباره نقش موسیقی در اعتماد به دیگران بیان کرد: نمیتوان به ضرس قاطع در این باره نظر داد اما میتواند تاثیرگذار باشد.
زهرا محمدحسنی در سخنان پایانی، این باور که شعرها و لالاییهای زنانه تماما شکوه ها و گلایههای زنانه هستند را غلط نامید و گفت: دیدگاه غالبی که درباره ادبیات عامه ما وجود دارد، این است که لالاییها و شعرهای زنانه عمدتاً شکوهها و گلایههای زنانه هستند. اگر کلیدواژه «لالایی» را در مقالههای حوزه فولکلور جستجو کنید، همه اش همین است که: «لا لا لا، بابات رفته زن بگیرد» و این لالایی که در مناطق مختلف به اقسام گوناگون تکرار شده است را مورد استناد قرار دادهاند و گفتهاند لالاییها عمدتاً شکایت زنانه و بیان سرخوردگیهای زنانه است.
چند سال پیش طی یک پژوهش، هزار لالایی را از شهرهای مختلف بررسی کردم و از این هزار لالایی، تنها سه درصد به شکوه از مرد مربوط میشد در صورتی که باقی لالاییها، خیرخواهی برای مرد را میخواستند، دعا کردن برای مرد یا ناز و عتاب عاشقانه بود. حتی شامل دلتنگی و از دست دادن یار هم میشد مثل «گلی از دست رفته و خار مانده است/ به من جور و جفا بسیار مانده است».
بعضی پژوهشگران گفتهاند که این ناز و عتاب عاشقانه با یک معشوق خیالی است. در نواهایی که این خانمها در فیلم میخواندند هم این گفتگو با معشوق وجود داشت. از نظر من، این دیدگاه غالب که لالاییها و شعرهای زنانه ضدمرد هستند، بیانگر ظلم به زنان است دور از واقعیت و تقلیل آواهای زنانه است. اتفاقاً این ساز زدن که خود یک کار ممنوعه است، شکستن همان محدودیتها برای زنان است و شکستن همان چهارچوبها است که دارد به آنها قالب میشود. در این فیلم هم دیدیم که هم ساز مرد و هم ساز زن را شکسته بودند و فقط ساز خانم نبود. چون اجرای موسیقی در کشور ما کلا با چالش مواجه است.
بیستوششمین نشست ماهانهی «مستندهای ایرانشناسی»، به همت انجمن مستندسازان سینمای ایران و انجمن دوستداران شاهنامه البرز (اشا) و با همکاری سازمان نظام پزشکی کرج، غروب روز دوشنبه، ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، در سالن آمفیتئاتر سازمان نظام پزشکی کرج برگزار شد.
۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896476