Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر _ گروه استان ها، تهیه و پخش برنامه های ترکیبی در شبکه های مختلف تلویزیونی به بخش ثابت برنامه سازی تبدیل شده است و به همین دلیل تمامی شبکه ملی و استانی در رقابت برای تهیه و تولید برنامه های از این دست و البته با آیتم های جدید هستند.

شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان در مسیر برنامه سازی ترکیبی خود از ابتدای مهر ماه و در قالب برنامه های صبحگاهی با عنوان خورهه لات مهمان مردم شده است و به دلیل آیتم های نو و چالشی بودن، این برنامه در مسیر جلب و رضایت بیشتر مخاطب قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خور هه لات که با تهیه کنندگی و اجرای فرید آریا نژاد روی آنتن شبکه استانی سیمای مرکز کردستان می رود، هر روز صبح از ساعت هشت آغاز می شود و در بعضی از برنامه ها تا ساعت ۹: ۳۰ نیز ادامه دارد.

فضای عمومی خورهه لات به عنوان یک مجله صبحگاهی تا حدودی ترکیبی و شاد است ولی با توجه به موضوعاتی که بر اساس مسائل و شرایط روز تعیین می شود، گاهی چالشی شده و به همین دلیل نیز مورد توجه جدی مخاطب قرار می گیرد.

فرید آریانژاد تهیه کننده و مجری برنامه خورهه لات در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: تهیه و تولید برنامه های شاد و البته متناسب با شرایط و فضای حاکم بر استان کردستان یکی از محورهای اصلی بود و خوشبختانه با توجه به مساعدت و همکاران مسئولان و مدیران شبکه این برنامه از ابتدای مهر ماه به صورت زنده روی آنتن می رود.

نگاه خور هه لات به مشکلات مردم کردستان چالشی و انتقادی است

وی ادامه داد: هدف اصلی از پخش این برنامه جدای از فضای شاد صبحگاهی، داشتن نگاه انتقادی و چالشی به موضوعات روز است و در همین راستا سعی می شود که از مهمانان مختلف دعوت شده و مهمترین مسائل روز استان کردستان به چالش کشیده شود.

تهیه کننده و مجری خورهه لات افزود: ما به جای دعوت از مدیران و مسئولان بیشتر به دنبال حضور چهره ها در برنامه هستیم و در همین راستا نیز افراد نه بر اساس پست و مقام دولتی، بلکه بر اساس جایگاه و تاثیرگذاری آنها در موضوعات مختلف دعوت می شود.

وی گفت: در همین راستا و طی دو ماه اخیر ما ضمن دعوت از مدیران مختلف دولتی و مطرح کرده مسائل و دغدغه های مردم با آنها، از چهره های هنری، ورزشی، اقتصادی و اجتماعی نیز دعوت کرده و در مورد مسائل پیش روی فعالیت های آنها به بحث و گفتگو نشته ایم.

یکی دیگر از ویژگی های جالب برنامه صبحگاهی شبکه کردستان وجود آیتم های جدید است که به دلیل پرداخت نو، این آیتم ها نیز مورد استقبال خوب مخاطب قرار گرفته است و بعضی از آیتم ها در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

برنامه خور هه لات شامل بخشهایی از قبیل آرم، وله های تصویری، مردم نامه، نماهنگ، بررسی مطبوعات روز استان، این کاره، تاکسی صبح، صبحانه برای دو نفر، نمایش عروسکی و گزارش زنده از شهرستانها است.

بخش مردم نامه شامل قصه ها، درد دلها و نامه هایی است که از زبان مردم با موضوع برنامه خوانده می شود.

در بخش تاکسی صبح یک راننده تاکسی با مسافرانی که در مسیرهایشان سوار ماشین می شوند در مورد مسایل مختلف زندگی شان به گفت و گو می پردازد.

بخش این کاره در واقع گزارشگر این بخش به سراغ بهترین های هر صنف و هر شغل می رود و با آنها در مورد رمز و راز موفقیت شان صحبت می کند و در این برنامه بر اساس شیوه های نوین خود گزارشگر نیز در مسیر انجام عملی این کار قرار می گیرد.

گزارشگر برنامه در بخش صبحانه برای دو نفر به سراغ افراد نخبه یا کسانی که شرایط خاصی را در زندگی دارد می رود و با آنها همراه می شود.

در بخش عروسکی برنامه که روزهای فرد پخش می شود پیرمردی به نام کاندرت در قالب طنز مسایل اجتماعی و فرهنگی که به نوعی جنبه منفی دارند را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

ارتباط با مخاطب و همچنین درگیر کردن آنها با موضوعات برنامه از دیگر بخش های خورهه لات است که این بخش نیز در دو قالب پیامکی و همچنین شبکه های اجتماعی دنبال می شود و مخاطبان برنامه می توانند در موضوعات مشارکت کنند.

خورهه لات در طول دو ماه اخیر و با بررسی مسائل مختلف چالشی استان توانسته مخاطبان زیادی را جلب کند که از آن جمله می توان به مسئله مین در کردستان، موضوع خضرزنده، پیگیری خط خوردن فوتسالیست کردستانی از تیم ملی، دعوت از یکی از کودکان برتر جشنواره موسیقی جوان و ... اشاره کرد.

کد خبر 4462285

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صداوسیما شبکه کردستان گفتمان انتقادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند

استاندار کردستان گفت: کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها، مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، بر حمایت از این نهاد تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

وی برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط مؤثر رؤسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در کردستان

معصومه حسنی‌خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، تاکید کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

وی افزود: هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

حسنی‌خونسار با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان، تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد که این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: حمایت‌های جنابعالی به عنوان استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتابخوانی مایه دلگرمی برای فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 746838

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌‍پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • پیش‌بینی برنامه‌های متنوع برای گرامیداشت روز دختر در کردستان
  • رصدخانه شبکه برق و انرژی تهران به هوش مصنوعی مجهز می‌شود
  • رشد ۲۹ هزار واحدی صبحگاهی بورس