Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به افزایش چشمگیر خدمات و لوازم کشاورزی در 2 سه سال اخیر گفت: قیمت اکثر کارهای خدماتی مثل کارگر و لوازم کشاورزی چندین برابر شده است. بعنوان مثال قیمت تراکتور 40 میلیون تومان و قیمت کمباین 70 میلیون اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به رغم آنکه ما شاهد تورم 30 تا 40 درصدی بودیم اما قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی فقط یک درصد افزایش داشته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت در سال جاری هر کیلو گندم را از کشاورزان هزار 300 تومان خریداری کرده، گفت: دولت این مقدار گندم را 12 هزار و 700 میلیارد تومان خریداری کرده است.

حاجی دلیگانی با اشاره به قیمت گندم در دیگر کشورها افزود: قیمت گندم در عراق هر کیلو 2 هزار 500 تومان و در افغانستان هزار و 800 تومان است.

وی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای سال زراعی جدید قیمیت هزار و 700 تومان را برای هر کیلو گندم تعیین کرده ولی هنوز در شورای اقتصاد این قیمت تصویب نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه اگر شورای اقتصاد قیمت تضمینی خرید گندم را مناسب و در حد تورم در نظر نگیرد، موجب کاهش تولید می شود، افزود: همچنین با توجه به قیمت بالای گندم در کشور های همسایه، بخشی از گندم ممکن است به صورت رسمی و یا غیر رسمی و قاچاق به سمت دیگر کشورها سرازیر شود.

حاجی دلیگانی گفت: قیمت جهانی گندم آلمان که به کیفیت گندم ما نزدیک است با ارز دولتی فعلی، برای واردات به داخل کشور هر کیلو سه هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال سومین سال است که کل گندم مورد نیاز کشور که حدود 10 میلیون تن است در داخل تولید می شود، افزود: از این مقدار هفت میلیون تن مصرف انسانی دارد و سه میلیون تن هم از طریق صنف و صنعت مصرف و به شیرینی و ... تبدیل می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از یارانه شش هزار 500 میلیارد تومانی دولت برای نان خبر داد و افزود:دولت قیمت هر کیلو گندم را برای آسیابانان 665 تومان و برای اصناف 900 تومان در نظر می گیرد.

حاجی دلیگانی افزود: در سال 92 و 93 که از نظر گندم خودکفا نبودیم هر سال شش میلیون و 300 هزار تن گندم وارد می شد که بالغ بر 2 میلیارد دلار پول اختصاص می یافت. اما در حال حاضر با خودکفایی گندم نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان صرفه جوی می شود.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون خانوار درگیر تولید گندم هستند، تصریح کرد: حدود چهار میلیون هکتار اراضی بصورت دیم و حدود 2 میلیون هکتار اراضی بصورت آبی زیر کشت گندم می رود.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گندم 37 درصد پروتئین و 38 درصد انرژی مردم را تامین می کند، افزود:52 درصد گندمکاران کشور زیر 10 تن تولید دارند و 75 درصد کشاورزان زیر 20 تن تولید دارند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با چند درصد ظرفیت به اسرائیل حمله کرد؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 21 سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه درباره عملیات حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به اسرائیل گفت: «این عملیات، تنها بخشی از یک نیرو بود. ما از مجموع امکاناتی که تدارک دیده بودیم برای اقدام، ۲۰ درصد از آن را برای تنبیه به کار گرفتیم.» جزئیذات را به روایت حاجی زاده می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • ایران با چند درصد ظرفیت به اسرائیل حمله کرد؟
  • ناگفته های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق (فیلم)
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود