Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که تحت تاثیر انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا و اظهارات محتاطانه مقامات فدرال رزرو در مورد وضعیت اقتصاد جهانی ارزش دلار کاهش یافته است، قیمت طلا امروز از ثبات نسبی برخوردار بود. ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ بازار قیمت طلا، سکه و ارز نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت‌هر اونس طلا امروز با 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد افزایش به 1222 دلار و 71 سنت رسید. قیمت طلا ی آمریکا نیز امروز با 0.2 درصد کاهش به 1233 دلار و 5 سنت رسید.

در حالی که ارزش سهام شرکت های فن آوری از نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا آسیب‌دیده است، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز در تبعیت از بازار وال استریت شاهد کاهش بود.

در همین حال، پس از انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا امروز ارزش دلار افت داشت.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی در جلسه گذشته به پایین تزین رقم خود از 8 نوامبر رسیده بود.

احساس حاکم بر بازار ساخت مسکن آمریکا در ماه نوامبر شاهد شدیدترین افت یک ماهه در طی بیش از 4 سال و نیم گذشته بوده است.

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 97/08/28قیمت جهانی طلا امروز 1397/08/28 | قیمت طلا در دنیا افزایش یافتدلایل تغییر قیمت سکه و قیمت طلا امروز یکشنبه 27 آبان

 

با وجود نگرانی های موجود، همچنان انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در ماه آینده میلادی مجددا نزخ بهره را افزایش دهد و در سال آینده نیز سه نوبت دیگر نرخ بهره را بالا ببرد، اما اکثر اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی هفته گذشته رویترز گفته اند که ممکن است افزایش مکرر نرخ بهره نرخ رشد اقتصادی را کاهش ذهد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس دیروز وعده داد که به رغم تردیدهای مطرح شده در مورد ادامه فعالیت وی به عنوان نخست وزیر، او به طرح پیش نویس خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پایبند خواهد ماند.

انتهای پیام/37

R1012128/P1010113/S1407,1408/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قیمت جهانی طلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت جهانی طلا قیمت جهانی طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رالی قیمت جهانی طلا ادامه خواهد داشت؟

قیمت جهانی طلا برای اولین‌بار در تاریخ به ۲۴۰۰ دلار رسید و اظهارات مقامات فدرال رزرو باعث افزایش ارزش دلار آمریکا می‌شود که یک باد مخالف برای قیمت طلاست.

به گزارش ایسنا، در حالی که تحلیلگران این سوال را مطرح می‌کنند که آیا افزایش قیمت جهانی طلا می‌تواند ادامه یابد یا خیر، به نظر نمی‌رسد مواردی که از آخرین رالی حمایت کردند، در ماه‌های آینده محو شوند. دو عامل اصلی حامی طلا در واقع تنش‌های ژئوپلیتیکی و پیش‌بینی کاهش نرخ بهره است.

قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه اروپا در مسیر دومین سود متوالی افزایش یافت و برای اولین‌بار در تاریخ در بحبوحه تقاضای پناهگاهی قوی به دلیل تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی، بالای ۲۴۰۰ دلار معامله شد. آخرین ارقام تورم ایالات‌متحده، باعث نوسانات در فلز گرانبها شد. پس از انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده این فلز بدون بازده به ۲۳۰۳ دلار کاهش یافت. با این حال، به دلیل کاهش فشارهای تورم به دنبال انتشار گزارش شاخص قیمت تولیدکننده، این افت کوتاه‌مدت بود.

افزایش شاخص جهانی دلار

طبق گزارش اف ایکس تریت، شاخص جهانی دلار آمریکا نیز شاهد افزایش قابل‌توجهی بود و بیش از ۰.۶۴ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح یعنی ۱۰۶.۱۰ رسید. سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون گفت که اولین کاهش نرخ بهره ممکن است به تعویق بیفتد، در حالی که او اضافه کرد که انتظار دارد به جای سه برابر، دو بار نرخ بهره را کاهش دهد.

این فلز گرانبها برای چهارمین سود هفتگی متوالی پیش رفت که طولانی‌ترین روند صعودی هفتگی از دسامبر ۲۰۲۲ تاکنون است، در حالی که انتظار می‌رود این فلز در آینده به ۲۵۰۰ دلار برسد. قیمت جهانی طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار با ۱.۲ درصد افزایش به ۲۴۰۰ دلار و ۶۹ سنت در هر اونس رسید که رکوردی بی‌سابقه است.

افزایش خرید بانک‌های مرکزی

بر اساس داده‌های بازار، قیمت طلا در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است. این افزایش با توجه به انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره آمریکا در اواخر سال جاری و با خرید شمش توسط بانک‌های مرکزی در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در حال افزایش است. کنسرسیوم جهانی طلا فاش می‌کند که بانک خلق چین بزرگترین خریدار فلز زرد در ماه فوریه بوده و ذخایر خود را با افزایش ۱۲ تنی به ۲۲۵۷ تن رسانده است.

بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده در روز جمعه ۱.۲۵ درصد کاهش یافت که بالاترین سطح پنج ماهه خود را به ۴.۵۹۳ درصد رساند و از دارایی‌های بدون بازده حمایت کرد. این افت پس از داده‌های ضعیف قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده که زیربنای انتظارات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره در سال جاری بود، رخ داد.

نرخ بهره

اکنون معامله‌گران به سختی انتظار دو کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در سال جاری را دارند که در مجموع ۵۰ واحد کاهش می‌یابد که از ۷۵ واحد قبلی کاهش یافته است. بانک UBS سوئیس در زوریخ اکنون انتظار دارد که فدرال رزرو در ماه سپتامبر کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

بر اساس گزارش اکونومیک، تحلیلگران جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا در سال جاری به ۲۵۰۰ دلار در هر اونس برسد. ذخایر طلا در اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، با ۲.۳ تن افزایش به ۸۳۰.۷۵ تن رسید که بالاترین میزان از چهارم آوریل است.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند قیمت طلا در سطوح فعلی با مقاومت مواجه شود. با این حال، دیگران بر این باورند که قیمت همچنان در حال افزایش است. تحلیلگران JPMorganChase طلا را بهترین انتخاب خود در کالاها معرفی کرده‌اند و پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت تا پایان سال به ۲۵۰۰ دلار آمریکا خواهد رسید.

شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی مارکت واچ اعلام کرد که افزایش فلزات گرانبها ناشی از انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، ریسک‌های ژئوپلیتیکی بالا و تقاضای فعال بانک‌های مرکزی است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این عوامل از بین نخواهند رفت و این رالی ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش ایتالی ۲۴، جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس و جنگ بین روسیه و اوکراین به نفع نقش طلا به عنوان آخرین دارایی امن است. هنگامی که در سطح بین‌المللی عدم اطمینان وجود دارد، بهتر است روی شمش تمرکز کنید. اینگونه بود که بن‌بست مذاکرات آتش بس خاورمیانه به افزایش قیمت طلا انجامید.

از سوی دیگر، زمانی که انقباض پولی کاهش می‌یابد، طلا در بازارها مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد. در واقع، زمانی که نرخ بهره وام‌ها کاهش می‌یابد، بازده ابزارهای با درآمد ثابت نیز کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاری در طلا می‌تواند جذاب‌تر از سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه باشد. پس از آخرین اظهارات رئیس بانک مرکزی اروپا، اگر تورم به کاهش ادامه دهد، اولین کاهش نرخ بهره در ژوئن خواهد رسید.

تورم آمریکا

طلای جهانی با عبور از آستانه ۲۴۰۰ دلار در هر اونس برای اولین‌بار در تاریخ به رکورد ۲۴۱۰ دلار رسید. این افزایش بی‌سابقه توسط داده‌های تورم ایالات متحده تسریع شد که فراتر از انتظارات تحلیلگران بود.

طلا که مدت‌ها به عنوان پوششی در برابر تورم و نااطمینانی اقتصادی تلقی می‌شد، در واکنش به داده‌های اقتصادی منتشر شده در ایالات‌متحده از رشد قابل توجهی برخوردار شد. افزایش نرخ تورم در ایالات‌متحده نگرانی‌هایی را در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است که به دنبال پناهگاه‌هایی امن برای محافظت از دارایی‌های خود در برابر زیان‌های احتمالی ناشی از کاهش ارزش پول هستند.

در حالی که افزایش قیمت جهانی طلا ممکن است خبر خوبی برای سرمایه‌گذارانی باشد که قبلاً طلا دارند یا در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، می‌تواند برای سایر بخش‌های اقتصاد، مانند تولید و شرکت‌هایی که به قیمت مواد خام وابسته هستند، چالشی ایجاد کند. رسیدن طلا به بالاترین رکوردهای جدید، نشانه‌ای از احتیاط فزاینده سرمایه‌گذاران و جستجوی ایمنی در یک زمینه اقتصادی و ژئوپلیتیکی نامشخص است. با این حال باید دید که آیا این روند در بلندمدت ادامه خواهد داشت یا یک پدیده موقتی و مرتبط با شرایط کنونی جهانی است.

روزهای درخشان برای فلز زرد در راه است

آخرین بازبینی از گلدمن ساکس، یکی شرکت‌های بزرگ در دنیای مالی انجام شده است و پیش‌بینی جدید آن‌ها حاکی از روزهای درخشان‌تری برای این فلز درخشان است. دیوید روزنبرگ، اقتصاددان ارشد می‌گوید که با کاهش آتی نرخ بهره فدرال رزرو، طلا در آستانه رسیدن به ۳۰۰۰ دلار در هر اونس است. این به معنای افزایش بالقوه ۳۰ درصدی نسبت به سطوح فعلی است.

دیوید روزنبرگ، اقتصاددان مشهور گفت که آخرین دوره طلا به ویژه چشمگیر است، زیرا نه تنها از بیت کوین و هر ارز دیگری پیشی گرفت، بلکه بر بادهای مخالف کلان معمولی که اغلب ارزش آن را کاهش می دهد غلبه کرد. از آنجایی که کشورهایی مانند ژاپن، روسیه، ترکیه و لهستان از اتکای بیش از حد به دلار آمریکا هراس دارند، بسیاری از آنها به دلیل مقابله با خطرات اقتصادی خاص، برای امنیت به طلا روی آورده‌اند.

استفاده صنعتی از فلز طلا

طلا در بازارهای نوظهور مانند هند و چین بیشتر می‌درخشد، در حالی که سرمایه‌گذاران غربی عقب مانده‌اند زیرا نرخ‌های بهره بالا و رونق قیمت سهام، جذابیت طلای با بازده پایین را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، افزایش استفاده صنعتی به ویژه در بخش الکترونیکی بسیار فعال، یکی دیگر از فشارهای قیمت است. کارشناسان اظهار کردند که رونق تولید مدارات برای تامین دارایی سیری‌ناپذیر مدل‌های مرتبط با هوش مصنوعی، مطمئناً برای تقاضای فیزیکی طلا موثر است که به این زودی‌ها از بین نخواهد رفت.

تنش‌های ژئوپلیتیکی، عدم اطمینان اقتصادی ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ و سیاست‌های پولی اتخاذ شده توسط بسیاری از بانک‌های مرکزی به حمایت از قیمت طلا کمک می‌کند که همچنان به رکوردهای جدید در تاریخ ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ |برنت ۹۰ دلار و ۲۸ سنت شد
  • رمز تثبیت قیمت سکه در بازار
  • رالی قیمت جهانی طلا ادامه خواهد داشت؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ |برنت ۹۰ دلار و ۴۵ سنت شد