Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی میامی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «مردی به نام دایک» به خبرنگار مهر گفت: این نمایشنامه نوشته هال ورثی‌هال و روبرت میدل‌مس است که تازه به دستم رسیده است و زمانی که متن را مطالعه کردم به نظرم یکی از جذاب‌ترین نمایشنامه‌هایی آمد که تا به حال خوانده‌ام. این اثر نمایشی ۴ پرسوناژ دارد و امکان بسیار مناسبی برای بازیگران فراهم می‌کند تا توانایی‌هایشان را به مخاطب عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دغدغه اصلی من بازیگری است و معتقدم یکی از جذابیت‌های تئاتر بازی کردن روی صحنه است و مخاطبان نیز برای دیدن بازیگرها به دیدن آثار نمایشی می‌نشینند از همین رو در این نمایش تماشاگران می‌توانند شاهد ۴ بازی فوق‌العاده باشند.

میامی ادامه داد: یکی دیگر از دلایلی که این متن را برای اجرا انتخاب کردم، داستان جذاب نمایشنامه بود که اثری خانوادگی و رمانتیک به حساب می‌آید. در این نمایش مردی به نام دایک شخصی را کشته و محکوم به اعدام است و یک ساعت دیگر حکم او اجرا می‌شود اما او هویت واقعی‌اش را فاش نکرده و اکنون از سراسر کشور نامه‌هایی آمده و افرادی مدعی‌اند با او نسبت فامیلی و دوستی دارند. جذابیت اصلی نمایش در فاش شدن هویت این مرد و دلایل این پنهان کاری است.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: نمایشنامه اثری رئالیستی با بازی‌های واقع‌گرایانه است اما در اجرا نگاه تازه‌ای به متن شده است و از نظر شیوه کارگردانی تلاش کرده‌ام رویکردم به متن متفاوت باشد.

نمایش «مردی به نام دایک» از ۱۴ آذر ماه ساعت ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

میامی پیش از این نمایش‌های «آتش افروزان» ماکس فریش، «شوخی در گود» بهزاد فراهانی، «زورق سرگردان» اسلاومیر مروژک، «مرد گل به‌دهان» لوییجی پیراندلو، «یزدگرد و آسیابان» بهزاد فراهانی، «دنیای دیوانگان» مهدی میامی، «نقص» اوژن یونسکو و «برگشتی در کار نیست» اریک برادول را در مقام کارگردان اجرا کرده است.

کد خبر 4461264 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران تالار قشقایی مهدی میامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، صفا آقاجانی بازیگر و گوینده چند روز قبل به علت مشکلات گوارشی درناحیه روده و کیسه صفرا عمل جراحی انجام داد. 

سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفتگوی تلفنی با این هنرمند خبر از سلامتی کامل او داد و بیان کرد: استاد آقاجانی در حال حاضر شرایط پایدار دارند و در حال استراحت و گذران دوران نقاهت در منزل خود هستند. 

صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت در آمده است.

آقاجانی در ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایش‌نامه «بام‌ها و زیر بام‌ها» در نقش مادر آغاز کرد و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. 

نخستین تجربه تصویری او بازی در تله‌تئاتر «کار هر بز نیست خرمن کوفتن» که درسال ۵۶ از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد.

آقاجانی یکی از بازیگران متن‌ها فیلم حمید سمندریان «تمام وسوسه‌های زمین» بود و در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون هما روستا، احمد آقالو و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۱۳۶۳ آزمونی میان ۶۶۰۰ داوطلب بازیگری نمایش‌های رادیویی به منظور تجدید حیات نمایش رادیویی و زیر نظر جعفری جلوه برگزار شد که او در آن شرکت کرد و انتخاب شد. بعد از گذراندن کلاس‌های فشرده، در سال ۱۳۶۴ فعالیت رادیویی‌اش را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد.

از سریال‌هایی که صفا آقاجانی در آن‌ها بازی کرده می‌توان به «پرستاران»، «بازی نقاب‌ها»، «قرعه»، «دوردست‌ها»، «دردسر‌های عظیم»، «زمانه»، «تا ثریا»، «سی‌امین روز»، «قفل یعنی کلید»، «طلسم‌شدگان»، «پیله‌های پرواز» و «خیالاتی» اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • سرمربی پرسپولیس و دفاع از سبک بازی استقلال
  • کلافگی حسینی از موقعیت‌های سوخته
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • همکاری شهرام کرمی با اصغر همت در «گنجشک مفرغی»
  • مسی با یک تیر 2 نشان را در فوتبال آمریکا زد
  • رضا عطاران «صدام» می‌شود!
  • پیدا شدن نقاشی گمشده بعد از ۴ سال