Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان گفت: هزینه کتاب نسبت به هزینه‌های دیگری که می کنیم، ناچیز و البته موثر برای کیفیت زندگی و ارتقای فرهنگ و تمدن جوامع است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، مصطفی سالاری، در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب گیلان در جمع خبرنگاران، گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در استان گیلان توسعه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: فرهنگ کتابخوانی استفاده از آسان ترین و کم هزینه ترین روش برای انتقال تجارب و آموخته های دیگران است که ممکن است با زحمت و هزینه زیادی به دست آمده باشد.

 

سالاری با بیان اینکه تلاش داریم برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان را گسترش دهیم، خاظرنشان کرد: این رویداد یک اعلان عمومی برای گردهم آمدن ناشرین از سراسر کشور است.

 

استاندار گیلان با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم و تاثیر آن در خرید کتاب، گفت: حمایت از صنعت چاپ، تامین کاغذ و .. مربوط به سیاست های ملی شده و در هیچ استانی این تصمیم گیری‌ها نمی‌شود.

 

وی افزود:‌ هزینه کتاب نسبت به هزینه‌های دیگری که می کنیم، ناچیز و البته موثر برای کیفیت زندگی و ارتقای فرهنگ و تمدن جوامع است.

 

سالاری به فضای خارج از شهر نمایشگاه کتاب گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از محاسن فضای فعلی نمایشگاه کتاب، وجود پارکینگ مناسب برای خودروها است.

 

وی تصریح کرد: وسعت مکان نکته مهمی است که در درون شهر این فضا وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم نمایشگاه را در فضای بهتر نه صرفا داخل شهر بلکه در مکانی با وسعت بیشتر دایر کنیم.

 

استاندار گیلان به حضور بیشتر ناشرین تهران و گیلان نسبت به دیگر استان‌ها در نمایشگاه کتاب گیلان اشاره و اذعان کرد: قطعا از همه ناشران در سراسر کشور دعوت به عمل آمده ولی با توجه آمادگی بیشتر ناشران تهران در نمایشگاه‌های سراسر کشور، در گیلان نیز با حضور بیشتر این ناشران روبرو بودیم.

 

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی ارومیه شیراز بیرجند هفته بسیج آذربایجان غربی ارزانی خراسان جنوبي وحدت ایران هزینه کتاب چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • ضرورت توسعه صنعت گوهرسنگ در ایران
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کتاب روسازی راه و فرودگاه
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه