Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@05:24:04 GMT

فعالیت های هنری مهمترین عنصر تقویت فرهنگ رضوی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۱۴۱۶

فعالیت های هنری مهمترین عنصر تقویت فرهنگ رضوی

رئیس فرهنگ و ارشاد خوسف با تاکید بر اینکه مهمترین راهکار برای تقویت فرهنگ ناب رضوی فعالیت های پژوهشی و هنری است، گفت: در این میان شعر یک ابزار تاثیرگذار بر روح و روان افراد است که باید از ‌آن برای نهادینه سازی فرهنگ رضوی بهره گرفت.

عارف قاسمی در گفتگو با خبرنگار شبستان در خوسف اشاره به برگزاری جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی در آذرماه اظهار کرد: ترویج سیره، شیوه و اندیشه ائمه اطهار علیهم السلام با استفاده از قالب های هنری تاثیر بسیار عمیقی در دل و جان هر بیننده و شنونده ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان خوسف افزود: ایجاد مجامع فراگیر با رویکرد ترویج و تعمیق فرهنگ رضوی و فراهم آوردن زمینه مشارکت فعال مراکز فرهنگی و هنری و عناصر عرصه فرهنگ با الهام از آموزه های رضوی در عرصه های ملی و منطقه ای می تواند گام موثری در تقویت این فرهنگ منور در بین جامعه ایفا کند.

 

قاسمی تصریح کرد: در واقع برگزاری این جشنواره با هدف تقویت پیوند ادبیات فارسی با فرهنگ ناب رضوی، اشاعه و گسترش شعر آیینی و ترویج و انتشار آثار برتر فرهنگی در حوزه معارف امام رضا علیه السلام شکل می گیرد و حضور شاعران شرکت کننده از مناطق مختلف کشور، اهالی ادب را با نگرش ها و اندیشه های مختلف درباره اشعار رضوی آشنا می کند.

 

وی گفت: طبیعتا آنچه از ذهن شاعر تراوش می کند رنگ و بوی رضوی را داشته که این نیز خود منجر به شکل گیری اخلاق رضوی در شخصیت و رفتار شاعر و شنونده می شود.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان خوسف با بیان اینکه شعر یک ابزار تاثیرگذار بر روح و روان افراد است، افزود: شعر با میزان نفوذش زندگی را متاثر می کند لذا با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص خلاء های موجود در عرصه شعر آئینی و انقلابی و تاکید ایشان مبنی بر توجه بیشتر به ارائه اصل پیام عدالت و معنویت ائمه اطهار علیهم السلام در قالب شعر، از جوانان شاعر انتظار می رود که در راستای گسترش شعر آئینی تلاش کنند.

 

قاسمی ادامه داد: جوانان شاعر باید در ارائه مضامین عالی عرفانی و معنوی گام های استوار و محکم برداشته و در این عرصه حضور فعال داشته باشند.

 

وی یادآور شد: خراسان جنوبی با داشتن سوابق دیرینه تاریخی از میراث متراکم و با ارزش شعری برخوردار است.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان خوسف افزود: شهرستان خوسف با وجود شاعران برجسته استانی و ملی همچون ابن حسام خوسفی، استاد ناقوس، رحیمی و .. از جمله شهرستان های پیشرو در زمینه شعر محسوب می شود.

 

قاسمی گفت: با عنایت به اینکه رشد و ارتقاء شعر در هر منطقه، زمینه ساز بروز دیگر هنرهاست، می توان به جایگاه والای شهرستان خوسف در زمینه فرهنگ و هنر اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: وجود اساتید برجسته فرهنگ و ادب و شاعران متدین و توانمند در شهرستان خوسف زمینه ساز استقرار دائمی دبیرخانه جشنواره استانی شعر آئینی شعر فجر در این شهرستان شده که این خود نشان دهنده جایگاه برتر شهرستان در حوزه شعر و ادب فارس در استان است.

 

وی یادآور شد: هفتمین جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی در بهمن ماه امسال با حضور شاعران برجسته استان به میزبانی شهرستان خوسف برگزار می شود.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز ارومیه حسن روحانی بیرجند هفته بسیج ارزانی خراسان جنوبي ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آذربایجان غربی سفر استانی جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند