Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور جنگل‌های سازمان جنگل‌های کشور گفت: با اجرای طرح تنفس جنگل قاچاق چوب در کشور کاهش یافته است. ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عباس‌علی نوبخت شامگاه دوشنبه در گردهمایی فرمانده‌های یگان حفاظت از عرصه‌های جنگلی شمال کشور اظهار داشت: تحقیقات نشان می‌دهد با اجرای طرح تنفس جنگل در کشور قاچاق چوب‌های جنگلی کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امسال با بارش‌هایی که داشتیم وضعیت عرصه‌ها برای آتش‌سوزی کمتر شده و کاهش آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی را شاهد بودیم و با اعتباراتی که از صندوق ذخیره ملی در اختیار سازمان قرار گرفته، بخشی از این اعتبار برای یگان حفاظت و مسائل آن در نظر گرفته شده است.

نوبخت با اشاره به اینکه طرح دقیق مشخص شدن مقدار عرصه‌ها در کشور در حال اجرا است خاطرنشان کرد: 25 هزار و 701 هکتار عرصه به صورت دقیق مشخص شده و دیگر در حد گمانه‌زنی نیست و کاملا مشخص است و با این اطلاعات می‌توانیم سطح را دقیق‌تر کنترل کنیم.

وی با اشاره به کاشت نهال در عرصه‌های جنگلی کشور، افزود: در سطح استان‌های شمالی طرح چاله‌کنی انجام شده و از اواخر پاییز و اوایل زمستان کشت نهال را در این مناطق آغاز می‌کنیم و این کار با مشارکت مردم و اهالی بومی انجام می‌شود.

معاون امور جنگل‌های سازمان جنگل‌های کشور با بیان اینکه 80 درصد جنگل‌ها ارزش غیربازاری دارند، تاکید کرد: در دنیا به صورت متوسط در هر هکتار 2500 مترمکعب آب در جنگل‌ها تولید می‌شود و در کشور ما در مناطق شمالی بیش از 3 میلیارد مترمکعب آب ذخیره می‌شود که به مناطق شمالی و جنوبی البرز این ذخیره منتقل می‌شود و نیمی از مردم کشور ما در این نواحی ساکن هستند.

وی با اشاره به طرح تنفس جنگل وضعیت معیشتی مردم و اهالی مناطق جنگلی هم گفت: تحقیقات نشان داده این طرح با موفقیت همراه بوده و قاچاق چوب در کشور کاهش یافته به صورتی که در برخی موارد قاچاقچیان و خانواده‌های آن‌ها با ما همکاری می‌کنند و مانع قطع درختان می‌شوند و در بحث معیشت مردم به دنبال ایجاد اشتغال‌های بومی در منطقه هستیم تا این مشکل هم برطرف شود.

انتهای پیام/ح

R41471/P1357/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان پس از انتشار ویدئویی از برداشت شن و ماسه در بستر رودخانه منطقه باغ شاه جنگل توسکستان و آسیب به درختان این منطقه، دادستان مرکز استان شامگاه دیروز برای بررسی به این منطقه رفت و مدیران چند دستگاه مرتبط نیز برای ارائه توضیحات به این محل فرا خوانده شدند.
محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گفت: دیشب پس از بررسی و شنیدن نظر کارشناسان دستور توقف عملیات برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه در عمق جنگل‌های هیرکانی در منطقه باغ شاه توسکستان صادر و بلافاصله همه ماشین آلات برداشت از منطقه خارج و ورودی جاده منتهی به این منطقه با خاک مسدود شد.
محمود اسپانلو گفت: برای همه مدیرانی که با صدور مجوز‌ بستر را برای برداشت شن و ماسه و تخریب این جنگل فراهم کردند، پرونده تشکیل شد.
دادستان مرکز استان‌ همچنین  در ادامه این بازدید به منطقه معروف به باغ سرهنگ توسکستان رفت و دستور داد تمام ویلا‌های ساخته شده در این منطقه که بدون مجوز تغییر کاربری و ساخت و ساز شده است، در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تخریب  شود.
اسپانلو گفت: همه مدیران مرتبط هم که با نظارت نکردن ِ خود، سبب شدند طی یکسال این منطقه به شهرک تبدیل شود به جهت ترک فعل تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.
جنگل توسکستان گرگان بخشی از محدوده جنگل‌های هیرکانی است که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه