Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به اهمیت توسعه روستایی در برنامه ششم توسعه گفت: ۵ هزار روستا در سراسر کشور در اولویت اجرای برنامه‌های توسعه و اشتغال پایدار قرار دارند. ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، نعمت‌الله ترکی در آئین افتتاح طرح توسعه روستایی با اشاره به اهمیت توسعه روستایی در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: دولت در قانون برنامه ششم توسعه با توجه به چالش‌ها و مشکلات موجود در بخش مهاجرت از روستا به شهر برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حال حاضر جمعیت فعلی ما در روستا و شهر 80 به 20 است، یعنی 80 درصد جمعیت در شهرها استقرار یافته‌اند و تنها 20 درصد از جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه رشد شهرنشینی بحران خطرناکی برای آینده کشور است افزود: در سایر نقاط جهان تخلیه روستاها معنا ندارد و هر کجا که به عنوان روستا شناخته شده بود در سال‌های بعد نیز با همان قابلیت حفظ شده است و در حقیقت اقتصاد روستایی در آنجا بارور شده است.

ترکی تصریح کرد: در کشور ما تمامی قابلیت‌های روستا نادیده گرفته شده و شهرنشینی توسعه پیدا کرده که مشکلات فراوانی از جمله اشتغال، مسکن و درمان را به همراه داشته است.

وی با اشاره به استقرار جمعیت 80 درصدی در شهرها ادامه داد: از سال 55 تاکنون جمعیت استان تهران از 3 میلیون نفر به 14 میلیون نفر رسیده است و تمامی روستاهایی که پیش از این معیشت شهرنشینان را تأمین می‌کردند از بین رفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: استقرار مردم در شهرها و توسعه شهرنشینی باعث شده که تمامی روستاهای اطراف تهران مرکز کوچ‌نشینی باشد یعنی افراد پس از کوچ از روستا نسبت به انتخاب شهرهای بزرگ اقدام کنند.

ترکی بیان کرد: رویکرد توسعه روستایی سبب شده مسئولان و دولتمردان برای آینده کشور برنامه‌ریزی کنند و در واقع رویکرد نظام و دولت و مسئولان نسبت به توسعه کشور تغییر کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های توسعه و اشتغال پایدار روستاها باید براساس ظرفیت‌های ‌بومی و منطقه‌ای تعریف و عملیاتی شود گفت: برای نخستین بار در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به توسعه روستاها شده است و 5 هزار روستا در سراسر کشور در اولویت اجرای برنامه‌های توسعه و اشتغال پایدار قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان تهران سپس تصریح کرد: برنامه‌های توسعه پایدار روستاها با رویکرد گردشگری مانند بیابان‌گردی در روستاهای کویری، توسعه باغداری به روش‌های نوین مانند ایجاد باغ‌های انار و پسته در مناطق کم آب و ایجاد صنایع کوچک براساس استعداد منطقه و مردم بومی تدوین و اجرا می‌شود.

ترکی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید منابع مالی خوبی برای توسعه پایدار روستاها تعریف کرده است افزود: یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه پایدار روستاها اختصاص یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت در تبصره 18 بودجه سال آینده 73 هزار میلیارد تومان برای توسعه و اشتغال روستاها در نظر گرفته است که در قالب وام‌های بدون بهره از یک میلیارد ریال تا 10 میلیارد ریال در اختیار روستائیان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ح

R7840/P1357/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری که جزو تعهدات گازرسانی شرکت گاز در استان باشد، فاقد گاز نیست، گفت : سال گذشته به ۲۳۱ روستای استان گازرسانی شد و در حال حاضر بیش از ۲۲۵۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردارند که تعدادی از این روستا‌ها خارج از تعهد شرکت گاز بودند، اما در مسیر خطوط گازرسانی قرار داشته و به آنها گازرسانی شده است.

وی ادامه داد: امسال برنامه داریم سراغ روستا‌های پراکنده در سطح استان برویم که زیر ۲۰ خانوار و بعضا زیر پنج خانوار هستند و هزینه گازرسانی به این روستا‌ها گاهی تا چهار برابر سرانه مصوب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۰ روستا شناسایی شده که گازرسانی به آنها در دستور کار است، تاکید کرد: رساندن گاز به این روستا‌ها همین امسال آغاز می‌شود و در سال جاری نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی معتقد است، با توجه به پراکندگی و همچنین صعب‌العبور بودن برخی از این روستا‌ها و اینکه سرانه گازرسانی به هر یک از آنها متفاوت است، اعتباری که برای اجرای این پروژه‌ها مورد نیاز است هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

حسینی ضریب نفوذ گاز در روستا‌های استان را ۹۶ درصد اعلام کرد که با گازرسانی به روستا‌های پراکنده‌ای که باقی مانده، این ضریب نفوذ افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه عمده روستا‌هایی که امسال گازرسانی خواهند شد را مربوط به بخش «سرفیروزآباد» کرمانشاه و همچنین برخی روستا‌های منطقه اورامانات اعلام کرد.

حسینی با بیان اینکه امسال گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی را نیز در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: تعداد این واحد‌ها به تقاضای صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی بستگی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز