Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@08:39:43 GMT

ماساژ این نقطه از بدن برای مبارزه با سردرد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۱۸۶۷

ماساژ این نقطه از بدن برای مبارزه با سردرد

رکنا: اگرگاهی اوقات از سردرد کلافه می‌شوید شاید ماساژ بتواند دردتان را تسکین بدهد.

چگونگی استفاده از نقاط فشار برای تسکین سردرد ماساژ بعضی از نقاط بدن برای از بین بردن سردرد مفید است. مطالعات متعددی وجود دارد که به بررسی اثر ماساژ درمانی سر و شانه بر کاهش سردرد پرداخته‌اند؛ در سال ۲۰۰۲، محققان به بررسی تاثیر ماساژ بر ۴ نفر از مبتلایان به سردرد شدید مزمن پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد به مدت ۶ ماه و هفته‌ای ۳ بار تحت ماساژ درمانی قرار گرفتند؛ در نتیجه این مطالعه، تعداد دفعات سردرد این افراد در هفته اول درمان کاهش یافت.

در پایان دوره درمان، میانگین تعداد دفعات سردرد این افراد از هفت سردرد در هفته را به تنها دو مرتبه در هفته کاهش یافت؛ مدت زمان سردرد آن‌ها هم از ۸ ساعت در روز به حدود ۴ ساعت رسید.

در تحقیقی بزرگتر دانشمندان بررسی کردند که چگونه ۱۰ ماساژ شدید یک ساعته در طول دو هفته بر کاهش سردرد ۲۱ زن مبتلا به سردرد مزمن تاثیر گذار است، مانند مطالعه قبلی، این ۲۱ نفر تحت ماساژ درمانی قرار گرفتند.

نتایج مطالعه نشان داد ۱۰ جلسه ماساژ درمانی تاثیر شگرفی بر سردرد، مدت زمان و شدت آن می‌گذارد. چگونگی استفاده از نقاط فشار برای تسکین سردرد ماساژ بعضی از نقاط بدن برای از بین بردن سردرد مفید است. نقاط فشار نقاطی از بدن هستند که گفته می‌شود بسیار حساس هستند و لمس آن‌ها می‌تواند در تسکین درد موثر باشد؛ متخصصان انعکاس درمانی (یک رشته پزشکی طب چینی) معتقدند که لمس و ماساژ نقاط فشار می‌تواند سلامتی Health را بهبود ببخشد، درد را تسکین دهد و تعادل بدن را تنظیم کند.

در ادامه با این نقاط و نحوه ماساژ آن‌ها آشنا خواهید شوید:

گودی

اتصال گودی اتصال میان انگشت شست و انگشت اشاره قرار دارد. برای درمان سردرد این نقطه را با انگشت شصت و اشاره دست مخالف خود به مدت ۱۰ ثانیه فشار دهید. دقت کنید که فشار دو انگشت نباید زیاد باشد. سپس این نقطه را با انگشت شصت به صورت دورانی به مدت ۱۰ ثانیه ماساژ دهید. این حرکت را به صورت برعکس تکرار کنید. همین حرکات را برای گودی اتصال دست مقابل هم انجام دهید.گفته می‌شود این ماساژ موجب کاهش درد گردن و سردرد می‌شود.

Drilling bamboo :

این نقطه میان بالای بینی و ابرو‌های شما قرار دارد. این نقطه همان جایی است که در حالت پل Bridge مانند، بالای بینی شما به ابرو‌ها می‌رسد.

با دو انگشت اشاره خود هر دو قسمت بالای بینی خود را نگه دارید و به آرامی به مدت ۱۰ ثانیه ماساژ دهید و رها کنید؛ ماساژ این نقطه به تسکین سردرد‌های ناشی از خستگی چشم و درد‌های سینوسی کمک می‌کند.

دروازه آگاهی:

این نقطه در پایه اسکلت سر در حفره‌های موازی بین دو عضله عمودی گردن ما واقع شده است؛ برای استفاده از این نقطه فشار، انگشت اشاره و انگشت وسط هر کدام از دستان خود را بر روی این نقاط قرار دهید.

سپس انگشتان خود را به مدت ۱۰ ثانیه محکم در حرکت عمودی ماساژ دهید. این کار را چندین بار تکرار کنید. ماساژ دروازه آگاهی به کاهش سردرد‌های عصبی و گرفتگی گردن کمک می‌کند.

چشم سوم:

چشم سوم میان دو ابرو و روی پل بینی واقع شده است. با انگشت اشاره یکی از دستان خود، این نقطه را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید؛ فشار این نقطه به کاهش سردرد‌های سینوسی و خستگی چشم کمک می‌کند.

شانه:

این نقاط درست در میان فاصله بین دو شانه و دو طرف زیر گردن قرار دارند. با انگشت شست خود این نقاط را به صورت دایره‌ای و به مدت ۱ دقیقه ماساژ دهید.

این کار را روی نقطه فشار شانه دیگر خود انجام دهید.ماساژ این نقاط برای کاهش درد گردن و شانه و جلوگیری از سردرد‌های عصبی موثر است.

بررسی‌های بیشتری نیاز به مطالعات درباره استفاده از نقاط فشار برای درمان سردرد هنوز تکمیل نشده است؛ با این حال برخی بررسی‌ها نشان می‌دهند که ماساژ سر و شانه‌ها می‌تواند در کاهش سردرد موثر باشد.

انعکاس درمانی یک روش غیر تهاجمی و غیر دارویی برای درمان سردرد است؛ بنابراین انعکاس درمانی روشی بسیار امن محسوب می‌شود.

توجه داشته باشید که انعکاس درمانی روش درمانی مکمل است و چنانچه به سردرد‌های شدید دچار هستید بهتر است به پزشک Doctor مراجعه و از روش‌های درمانی پیشرفته‌تر استفاده کنید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

ازدواج پسر دانشجو با استاد 41 ساله اش+فیلم و عکس اعتراف " ممل امریکایی" به سرقت مسلحانه از بانک در تهران مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جوانی به خاطر ارتباط با یک زن نامزد کرجی اش را کشت + عکس لباس عروس به قتل رسیده 56 هزار دلار فروخته شد +عکس فیلم اختصاصی گفتگو با مجرمی که ناخواسته تبهکار شده است ! فوتبالیست مشهور آبادان دستگیر شد! / جرم او چیست؟! زن خائن با قتل شوهرش از تهران به کانادا فرار کرد! + جزییات تجاوز به زن جوان در زندان زنان +عکس تجاوز به دانشجوی 24 ساله توسط همکلاسی های شیطان صفت زندگی فقیرانه در عین پولداری / درخواست طلاق به خاطر خسیس بودن شوهر + عکس حمله سگ وحشی به زن کرجی و کودک خردسالش در خانه مخروبه + عکس مرگ تلخ بیمار اورژانسی در بابل به خاطر بستن راه خودروی آمبولانس + فیلم کلاهبرداران تلفنی در زندان مخفی بودند + فیلم مصاحبه فیلم لحظه وحشتناک حمله به یک دختر تهرانی در روز روشن / این دختر در کما است

منبع: رکنا

کلیدواژه: پزشکی سلامتی Health پل Bridge پزشک Doctor پزشک درمان مبارزه پل اتصال سردرد عکس فیلم ساعت فضای مجازی دختر ایران صدام حسین همسرش کشف عجیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشکسوت استقلال: با این روند صدر را از دست می دهیم

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: تعویض‌های استقلال طوری بود که فشار شمس آذر بدتر شد.

با تعویض‌های استقلال، فشار شمس آذر بدتر شد

منصور رشیدی در گفت‌وگو با فارس، درخصوص دیدار استقلال مقابل شمس آذر که با استرس زیاد هواداران استقلال به پایان رسید، اظهار داشت: 10 دقیقه آخر بازی همه را به سکته نزدیک کرد. تیم در نیمه اول تا حدودا تا دقیقه 75-70 عالی بود و در همه خطوط خوب کار کردند. عقیده من این است و شاید اشتباه باشد. شاید نکونام درست فکر کرده بود اما به نظرم با تعویض‌ها، فشار تیم حریف بدتر شد.

ممکن بود شمس آذر گل پیروزی را بزند

وی افزود: قبل از دو گلی هم که زدند فشار می‌آوردند و چند موقعیت هم داشتند. تعویض‌ها به ضرر استقلال بود. ضمن اینکه از دقیقه 75-70 مشخص بود بلانکو خسته شده بود و نای راه رفتن نداشت. محمدی هم همینطور، صالح حردانی هم که یکی از بهترین بازیکنان زمان تا آن لحظه بود آنقدر رفت و آمد که دیگر توان قدم برداشتن نداشت. باید نفراتی به زمین می‌آمدند که فشار حریف گرفته شود ولی متاسفانه تعویض‌ها طوری بود که فشار شمس آذر بیشتر شد. در وقت‌های تلف شده هم ممکن بود گل مساوی یا حتی پیروزی حریف زده شود.

رشیدی گفت: استقلال عقب نشست و نمی‌دانم تاکتیک چه بود که به این صورت درآمد. تیم در تقریبا در 15 دقیقه آخر خوب کار نکرد و تحت فشار قرار گرفت. در ادامه هم نتوانستند مدیریت کنند تا تیم از فشار خارج شود. باید خداراشکر کرد که 3 امتیاز را گرفتند تا در بازی‌های پیش رو به مشکل نخورند.

پیشکسوت استقلال درمورد اینکه علاوه بر خستگی تیم در اواخر مسابقات، مصدومیت‌های زیاد نیز علامت سوالی پیرامون بدنسازی تیم است، عنوان کرد: بدنسازی مساله مهمی برای یک تیم است. هرچند تعطیلات زیاد لیگ برنامه تیم‌ها را به همی می‌ریزد اما باید این را در نظر بگیریم که برای همه تیم‌ها همین شرایط وجود داشته است. نه تنها بازی با شمس آذر بلکه در خیلی از بازی‌ها استقلال اواخر بازی به لاک دفاعی می‌رفت و فرقی نداشت چند گل جلو بود. درصورتیکه بهترین دفاع حمله است تا فشاری روی دروازه تیم نباشد.

بدنسازی استقلال مشکل دارد

وی تصریح کرد: تیم تا دقیقه 75 خوب است اما از این زمان به بعد به قول معروف نمی‌کشد. همه هواداران و شاید کادرفنی هم لحظه شماری می‌کردند که بازی تمام شود. واقعا نای راه رفتن نداشتند. درکنار این مساله مصدومیت‌ها را داریم که این اتفاقات به بدنسازی تیم مربوط می‌شود. کار بدنسازی به نظرم مشکل دارد. مربی خارجی هم باشد اگر وارد به کار نباشد نمی‌تواند و فرقی هم ندارد چه کسی است. بازی با شمس آذر مشخص بود و فشار زیادی به تیم آمد که این فشار به سکوها و نیمکت هم منتقل شد. همه دوست داشتند بازی با نتیجه پرگل تمام شود که این اتفاق نیفتاد.

بدنساز شمس آذر کیست که 100 دقیقه دویدند؟

پیشکسوت استقلال درمورد ادامه راه استقلال و اینکه نتیجه بازی با شمس آذر نگرانی‌هایی را بین هواداران ایجاد کرده، گفت: در بازی‌های برگشت، همه تیم‌ها یکدیگر را می‌شناسند و می‌دانند باید چکار کنند. خیلی خوب آنالیز می‌کنند. نه تنها برای استقلال برای پرسپولیس هم کار سخت است. مقابل تیم‌های دیگر به خصوص تیم‌هایی که در میانه یا پایین جدول هستند باید 100 دقیقه بدوند تا بتوانند موفق باشند. تیم‌ها جوان شده‌اند. همین شمس آذر بدنسازش کیست؟ با وقت‌های اضافه حدود 100 دقیقه توانستند دوندگی داشته باشند و عالی کار کنند. تعویض‌های دقیقی هم شاهکار بود. نفراتی به زمین آمدند که روی گل‌ها موثر بودند.

با این روند صدر را از دست می‌دهیم

وی افزود: تقابل با همه تیم‌ها سخت است. حتی همین فولاد که در اهواز شکست خورد. استقلال باید تاکتیکی که مقابل شمس آذر داشت را کلا فراموش کند. باید 90 دقیقه بجنگند تا امتیاز بگیرند. امتیاز گرفتن ساده نیست. چه برای استقلال، چه پرسپولیس و چه دیگر تیم‌های مدعی، استقلال اگر بخواهد اینطور بازی کند و مصدوم بدهد، صددرصد صدر جدول را از دست می‌دهد. تیم کارت‌های زیادی می‌گیرد که روی خستگی و نداشتن تمرکز در زمین است. این باعث می‌شود بازیکن اشتباه کند. بنابراین باید از نظر روحی روانی بیشتر روی بازیکنان کار کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: استقلال در پی آرامش قبل از دربی مخالفت سازمان لیگ با درخواست استقلال

دیگر خبرها

  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • ساخت انگشت مصنوعی انعطاف‌پذیر بدون اتصال مکانیکی
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • پیشکسوت استقلال: با این روند صدر را از دست می دهیم
  • فشار به حامیان فلسطین در آمریکا
  • افزایش فشار بر حامیان فلسطین در آمریکا
  • ​تقدیر وزیر کشور از فرماندهی نیروی انتظامی در اجرای «طرح نور»/ وحیدی: فقط انگشت‌شماری از افراد قصد هنجارشکنی و اخلال در نظم عمومی داشته‌اند که به مراجع قضائی معرفی شده‌اند
  • آغاز اصلاح نقاط حادثه خیز محور راهجرد به سلفچگان
  • انگشت بی‌ادب بازیکن پرسپولیس رو به چه کسی بود؟
  • کمبود این ویتامین‌ها مساوی است با سردرد‌های مکرر