Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@15:42:40 GMT

اتصال کارت بانکی به کارت سوخت

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۱۹۵۸

 بالاخره پس از مدت‌ها بررسی نحوه مدیریت سوخت در دولت، در شرایطی که شاهد مصرف افسارگسیخته بنزین از یک سو و قاچاق گسترده این فرآورده استراتژیک نفتی از سوی دیگر بودیم، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: "به‌منظور جلوگیری از قاچاق بنزین به‌ویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، صرفاً با استفاده از کارت سوخت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

این اطلاعیه به معنای اجباری شدن مجدد استفاده از کارت سوخت شخصی پس از 3 سال است. کارت سوخت شخصی با تصمیم دولت یازدهم، از سال 94 و پس از تک‌نرخی شدن بنزین، از حالت الزامی بودن در فرآیند سوخت‌گیری خارج شده بود.

* کارت بانکی شما همان کارت سوخت شماست

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اقدام جدید دولت برای کارت‌های سوخت خبر داد و گفت: "امروز بیش از 10 میلیون خودرو، کارت سوخت ندارند و برای صادر کردن این تعداد از کارت سوخت باید 330 میلیارد تومان هزینه می کردند درحالیکه با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و با هماهنگی بین دستگاهی، آنرا به کارت بانکی متصل کردیم تا به جای اینکه مردم در صف بایستند تا در پلیس بعلاوه 10 (+10 ) ثبت نام کنند تا بعد از یک هفته پستچی کارت سوخت صادر شده را بیاورد و هزینه ای را پرداخت کنند، با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش با فشردن سه گزینه، کارت بانکی به کارت سوخت متصل می شود."

بنابر گفته این عضو کابینه دولت، اقدام جدیدی در دولت شکل گرفته تا کارت‌های بانکی که دست مردم است به کارت سوخت تبدیل شده و نیاز به صدور کارت‌های سوخت جدید نباشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قاچاق بنزین دولت وزیر ارتباطات و فناوری استفاده از ظرفیت الکترونیک پالایش بنزین کارت سوخت کارت بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم

فرمانده انتظامی بم  گفت: ماموران یگان امداد این فرماندهی در پی دریافت خبری مبنی بر فروش غیرمجاز سوخت، با اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و وی را در نزدیکی یک پمپ بنزین دستگیر کردند.

 سرهنگ عزت الله عبدلی افزود: ماموران هنگام بازرسی خودروی این متهم ۳۲ عدد کارت سوخت نیز کشف و متوجه شدند یک پمپ نیز در جعبه این خودرو برای انتقال سوخت قاچاق به درون مشک تعبیه شده است.

 بگفته وی متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بازداشت قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟