Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:59:20 GMT

حذف کشتی یونانی از جاذبه های کیش تا چند سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۱۹۶۹

حذف کشتی یونانی از جاذبه های کیش تا چند سال آینده

به گزارش خبرنگار مهر، تصاویر کشتی یونانی و غریبه که چهارم مرداد سال ۱۳۴۵ به ساحل ایران در نزدیکی روستای باغو در کیش آمد و به گل نشست و هیچ وقت نتوانست ایران را ترک کند، حالا بعد از این همه سال به برند جزیره تبدیل شده است همه هتلها و مراکز گردشگری وقتی می خواهند جزیره کیش را نشان دهند از این تصویر استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتی یونانی از وقتی به گل نشست نه مالکانش و نه هیچ کسی دیگر نتوانست آن را جابه جا کند به همین دلیل در این بخش از جزیره ماند و مدتهاست که غروب آن برای گردشگران جذاب است. برخی از افراد خواستند تا به درون آن بروند و اکوسیستم ایجاد شده درون آن را ببینند اما نتوانست از حدی جلوتر بروند چون خطر ریزش آن به دلیل فرسایش بیش از اندازه آب شور بر پیکره کشتی بسیار زیادی است و آهن های این کشتی را خورده است.

نه اجزای این کشتی قابل حمل و قابل فروش بود و نه جابه جایی آن به همین دلیل است که سالها در کنار این کشتی زیرساخت برای حضور گردشگران ایجاد شده است از آلاچیق و شترسواری گرفته تا رستوران و سرویس.

هر چند سال یک بار هم پایداری این کشتی کمتر می شود هر بار بخشی از آن فرو می ریزد. گردشگرانی که خاطره زیادی با آن دارند وقتی کمر کشتی شکست گریه کردند.

چند سال بعد عقب کشتی فرو ریخت. حال بعد از چند سال دیده می شود که این بدنه در حال تکه تکه شدن و در نهایت فرو رفتن به داخل آب است اما کسی نمی داند تا چند سال دیگر گردشگران می توانند تصاویر آن را ثبت و ضبط کنند و به دیدنش تا خلیج فارس بیایند.

چندی پیش علی اصغر مونسان که زمانی رئیس سازمان منطقه آزاد کیش بود به خبرنگار مهر گفته بود که با دانشگاه شریف روی موضوع نگهداری از کشتی صحبت شده اما برآورد هزینه مرمت آن به حدی زیاد بوده که نگهداری از کشتی را به صرفه نمی کند.

از مذاکره منطقه آزاد کیش با دانشگاه شریف در این زمینه تنها به همین موضوع اکتفا شده است. این نشان می دهد که کسی امیدی به ماندن این جاذبه گردشگری در کیش ندارد چون نگهداری این جاذبه دیگر به صرفه نیست.

در چند روز اخیر فیلم هایی از ورود افراد به زیر کشتی در فضای مجازی پخش شده است که نشان می دهد برخی از افراد ریسک کرده و خواسته اند که درون این کشتی را تا قبل از فروریختن کامل ببینند و یا تصاویری از آن ثبت کنند این افراد نتوانسته اند تا حدی جلوتر بروند چون آهن ها به شدت برنده و غیر قابل نفوذ است. شاید آنها خواسته اند که آخرین تصاویر را از کشتی یونانی داشته باشند.

کد خبر 4462845 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: جزیره کیش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان آینده مدیون غزه خواهد بود

قیس قرشی، فعال رسانه‌ای نوشت:
«تا قبل از غزه هیچ طور نمیشد دروغی به نام قوانین بین الملل و حقوق بشر را برای بچه هامون فاش کنیم ...
غرب در غزه کثافت تاریخی خودش را از نژادپرستی تا حمایت از قتل و غارت و نسل‌کشی را استفراغ کرد . جهان آینده مدیون غزه خواهد بود.»

علی‌رغم بیداری همه ملت‌های جهان در مورد فلسطین اما هنوز هستند روشنفکران ایرانی که حتی به اندازه سرسوزنی به محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی نپرداخته‌اند. بی‌شک این جماعت رو سیاهان تاریخ خواهند شد.

دیگر خبرها

  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • راه رفتن وارونه!
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • رودخانه نوا در سن پترزبورگ روسیه
  • ارتفاع امواج در خلیج سن سباستین به ۲۰ متر می‌رسد | ویدئو
  • جهان آینده مدیون غزه خواهد بود
  • جاذبه‌های طبیعی بندر زیبای خمیر
  • چگونگی همکاری مربی پُرمشغله یونانی با تیم ملی بسکتبال بانوان
  • ◄ زیبایی اتوبان اصفهان شیراز ؛ آزادراه چشم نواز را در تعطیلی 15 اردیبهشت ببینید + فیلم
  • اردیبهشت ماه؛ بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویایی ایلام