Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@19:46:33 GMT

تجلیل از خادمین حسینی در ساوه+ عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۲۱۱۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ در مراسمی از مدیران اجرایی و خادمین موکب ها و نیز برخی از مدیران دستگاههای اجرایی و اعضای ستاد اربعین شهرستان با اهدای لوح تقدیری تجلیل بعمل آمد.

امام جمعه ساوه در آئین تجلیل از خادمین موکب‌های اربعین حسینی شهرستان ساوه اظهار کرد: مدیران و خادمین موکب‌های اربعین حسینی با هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط ضمن جمع بندی و بررسی نحوه خدمات‌دهی به زائرین به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت به منظور ارائه خدمات بهتر در سال‌های آینده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی فرهنگ عاشورا و تاسی به سیره اهل بیت (ع) را رمز ماندگاری شیعه دانست و از راهپیمایی اربعین به عنوان مانور اقتدار و تجلی قدرت شیعه یاد کرد و افزود: زیارت اربعین و حضور حماسی مردم در ایام اربعین ظرفیت بالای فرهنگی سیاسی اجتماعی علاوه بر ظرفیت زیارتی دارد و باید از این ظرفیت‌ها برای تبلیغ دین مبین اسلام و فرهنگ تشیع بهره برداری کرد.

وی با تاکید بر اینکه خادمین موکب‌های اربعین حسینی حقیقتا اقدامات ارزنده‌ای را انجام دادند، گفت: علاوه بر استقرار موکب‌های پذیرایی از زائرین اربعین حسینی در کشور عراق و مسیر پیاده روی از نجف تا کربلا در شهرستان ساوه نیز موکب جاماندگان کربلا در محور اتوبان ساوه به همدان مستقر و برای سومین سال پیاپی پذیرای زائرینی بودند که از این مسیر به عراق عزیمت می‌کردند.

امام جمعه ساوه با تقدیر از تقویت فعالیت‌های فرهنگی در موکب‌های اربعین حسینی گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده میزان فعالیت‌های فرهنگی رشد قابل ملاحظه‌ای داشت و ضرورت دارد تا با تقویت شاخص‌های فرهنگی موضوع اربعین به مهدویت ختم شود.
فرماندار ساوه نیز گفت: با وجود هجمه دشمنان علیه مکتب تشیع و ترفندهایی که به منظور کمرنگ جلوه دادن حماسه اربعین بکار برده می‌شود اما به فضل الهی و کمک همه خادمین مواکب و دستگاههای اجرایی در سال جاری بالغ بر ۲.۵ میلیون نفر زائر اربعین حسینی از کشور ایران به عراق عزیمت کردند.

بهاروند از حماسه اربعین به عنوان یک حرکت عبادی و سیاسی یاد کرد و افزود: حرکت اربعین نشان از ایمان و عشق مردم به اهل بیت (ع) دارد و در آن باورهای عمیق اعتقادی مردم موج می‌زند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اتوبان ساوه به همدان موسوم به راه کربلا یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی است که شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور را به استان های غربی کشور متصل می‌کند، افزود: این محور شاهراه اصلی کشور برای تردد زائرین به مرز مهران است که حجم قابل توجهی از تردد زائرین در طول سال به ویژه اربعین حسینی را به خود اختصاص داده است.

فرماندار ساوه تصریح کرد: این محور از جمله نقاط آسیب پذیری است که در صورت فراهم نبودن زیرساخت‌ها از جمله مجتمع خدماتی، پمپ بنزین و... برای مسافرین و زائرین مشکل ساز خواهد شد.

بهاروند با اشاره به احداث دو مجتمع خدماتی جدید در این محور پرتردد کشور گفت: این دو مجتمع خدماتی در حال اخذ مجوز و راه‌اندازی است که موجب ارتقای ایمنی در سفر با استقرار استراحتگاهی برای کاهش خطرات سفر ناشی از خواب آلودگی و خستگی به ویژه زائران در مسیر تردد به کربلا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برپایی ۶ موکب توسط مردم شهرستان ساوه در ایران و عراق اظهار کرد: خدمت‌رسانی به زائرین کار بزرگی است و از همین الان باید برای خدمات دهی مناسب و مطلوب در سال آینده برنامه‌ریزی کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تجلیل خادمین اربعین حسینی ساوه استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی

نخسین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

در این نشست به بررسی نیازها و چالش های احتمالی در ایام اربعین پرداخته شد.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری ۷ محل برای ایجاد سالنهای سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان ها و موسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

فعالیت ستاد اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • هزینه سفر عمره حدود ۴۲ تا ۴۴ میلیون تومان است