Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ حسین آب سالان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت : با رای قاضی دادگاه کیفری ابهر، یک فردمتهم به سبب سوزاندن لاستیک خودروهای سنگین، به جمع آوری زباله های پلاستیکی حوالی لاینهای شمالی و جنوبی جاده ترانزیت حد فاصل شهرهای ابهر – تاکستان و تحویل زباله های جمع آوری شده به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهرمحکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین آب سالان از صدور رای زیست محیطی برای فرد متهم به سوزاندن لاستیک خودروهای سنگین خودرو توسط قاضی دادگاه کیفری شهرستان ابهر خبر داد .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان افزود : قاضی دادگاه کیفری شهرستان ابهر فرد متهم به سوزاندن لاستیک خودروهای سنگین  را به جمع آوری زباله های پلاستیکی حوالی لاینهای شمالی و جنوبی جاده ترانزیت حد فاصل شهرهای ابهر – تاکستان و تحویل زباله های جمع آوری شده به اداره حفاظت محیط زیست به مدت 1000ساعت محکوم نمود.

آب سالان ضمن تشکر از مسئولان قضایی، گفت : متهم که از اهالی شهر تاکستان استان قزوین می باشد به جرم تهدید بهداشت عمومی از طریق آتش زدن 20 الی 30 حلقه لاستیک مستعمل خودروهای سنگین جهت دست یافتن به سیمهای فلزی درون آنها واقع در اراضی روستای علی آباد که موجب آلودگی هوای منطقه شده بود ، با پیگیری محیط زیست محکوم به انجام 1000 ساعت به طول 4 روز در هفته و روزانه 4 ساعت خدمات عمومی رایگان از طریق جمع آوری زباله های پلاستیکی گردید.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری این دومین حکم صادره از دادگاه محترم شهرستان ابهر در خصوص  مجازاتهای سنگین می باشد، خاطر نشان کرد : متاسفانه شاهد پراکنش زباله ها در طبیعت ، حاشیه بزرگراهها، تفرجگاهها ، رودخانه ها و ...هستیم و زیبنده نیست مردم زباله ها را در هر جایی رها کنند و زیبایی چهره طبیعت را مخدوش کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خودروهای سنگین مجازات فرد متهم سوزاندن لاستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دانش آموزان آبادانی و خرمشهری به همراه پاک بان ها و معلمان خود با حضور در مراسم روز زمین پاک و بوستان های شهر بر لزوم حفاظت از زمین پاک تاکید کردند. نجات زمین از پلاستیک شعار امسال هفته زمین پاک است. 

آنان با جمع آوری زباله ها از میان شاخ و برگ درختان، حاشیه رودخانه و بوستان ها از بزرگسالان خواستند در تولید کمتر زباله بویژه پلاستیک و جلوگیری از زباله پراکنی در محیط زیست در حفظ محیط زندگی برای نسل های آینده کوشا باشند. 

کودکان و نوجوانان آبادانی و خرمشهری با ابراز نگرانی از گسترش پلاستیک در سطح شهرها و روستاها تاکید کردند: زمین ثروتی عظیم است که آیندگان برای ادامه حیاتی شاد و پرانرژی به پاکی آن نیاز دارند و حفاظت از آن وظیفه نسل های کنونی است.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از فعالیت‌های زیست محیطی دانش آموزان به نمایش گذاشته شد که در قسمتی از آن دانش آموزان کاغذها را جمع آوری و در بطری های پلاستیکی ذخیره کردند تا برای بازیافت از محیط زیست جمع آوری شود.

محمود رضا یوسفی معاون خدمات شهری شهرداری آبادان در گوشه ای از این مراسم با اشاره به اینکه نظافت شهری و جمع آوری پسماند‌ها از جمله وظایف خدمات شهری شهرداری است افزود: در شبانه روز ۱۲۰ تن زباله در این شهر جمع آوری می‌شود که این میزان در تعطیلات نوروز به ۱۶۰ تا ۱۷۰ تن افزایش یافت. 

 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست