Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-30@03:36:55 GMT

میلاد رسول خدا(ص)؛ بزرگترین اتفاق مبارک تاریخ بشریت

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۲۱۴۲

میلاد رسول خدا(ص)؛ بزرگترین اتفاق مبارک تاریخ بشریت

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، صبح امروز در جمع نمازگزاران مسجد مکی این شهر، گفت: میلاد پیامبر اسلام بزرگترین اتفاق مبارک در تاریخ بشریت است، چراکه ایشان وحدت، اخوت، عدالت و مساوات را برای انسان به ارمغان آوردند.
وی ادامه داد: ولادت رسول اکرم(ص) ولادت نور، رحمت، درایت، اخلاق، ایمان، عملکرد صالح و عبادت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولادت آن‌حضرت، بعثت و هجرت ایشان هر کدام اتفاق بزرگ و تحولی عظیم در تاریخ انسانیت به‌شمار می‌روند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: ولادت آن‌حضرت در واقع دفن آثار شوم جهالت بود؛ پیامبر در شرایطی به دنیا آمدند که انسانیت از لحاظ اخلاق، اعتقاد و عملکرد سقوط کرده بود، مردم بت‌ها را عبادت می‌کردند، انسان‌ها به حیوان‌های درنده‌ای تبدیل شده بودند که به یکدیگر تعرض می‌کردند، مال زنان، یتیم‌ها و ضعیفان حیف و میل می‌شد، قوم‌گرایی، لشکرکشی، ظلم، اجحاف و تاریکی همه‌جا را فرا گرفته بود؛ الله تعالی در چنین اوضاعی که لایه‌های تاریکی جهان را پوشانده بود نور رحمت را به جهانیان عرضه کرد.
وی پیامبر اسلام را مایه رحمت برای جهانیان دانست و افزود: آن‌حضرت(ص) برای همه جهانیان رحمت‌اند، چنان‌که خداوند می‌فرماید: «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمینَ» (انبیاء: 107) رسول‌الله راه‌های رسیدن به خدا را به بشر نشان دادند و مردم را به بهترین اعتقاد، اخلاق و عملکرد راهنمایی کردند.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: آن‌حضرت(ص) با فقرا و قشر ضعیف جامعه نشست و برخاست می‌کردند؛ تحقیر انسان‌ها و فاصله طبقاتی را از بین بردند. اشراف قوم برای خود عیب می‌دانستند که با پیامبر در ردیف ضعفا بنشینند، لذا درخواست کردند که آن‌حضرت ضعفا را از کنار خود دور کند. خداوند آن‌حضرت را از این کار منع کرده و فرمود «وَ لا تَطْرُدِ الَّذينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ» (أنعام: 52) و آنان را که صبح و شام خدا را می‌خوانند و قصدشان فقط خداست از خود مران.
وی ادامه داد: آن‌حضرت برای خود امتیازی قائل نبودند؛ امیر و غریب، قوی و ضعیف همه را کنار هم قرار دادند. در تمدن مدینه‌ منوره که آن‌حضرت بنیان نهاد خودی و غیرخودی، بومی و غیربومی وجود نداشت، همه خودی و نزدیک بودند، حتی آن‌حضرت(ص)، حضرت سلمان فارسی رضی‌الله‌عنه را که بومی نبود، بیشتر اکرام کردند.

پیامبر اسلام، وحدت و اخوت را به ارمغان آورد
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) وحدت، اخوت و برادری آوردند. به واسطه ایشان، جنگ‌های 120 ساله مردم مدینه به چنان اخوتی تبدیل شد که خداوند می‌فرماید: اگر شما همه خزانه‌های روی زمین را هزینه می‌کردید نمی‌توانستید بین قلب‌های آن‌ها این‌قدر پیوند و محبت ایجاد کنید.
وی جاهلیت امروز را نتیجه فاصله گرفتن از قرآن و سیرت دانست و افزود: متأسفانه امروز که مسلمانان از اسلام، قرآن و سیره آن‌حضرت فاصله گرفته‌اند، جاهلیت مجدداً به جامعه برگشته است؛ مشروبات الکلی، مواد مخدر، قمار، مفاسد، غفلت از خدا، افت اخلاقیات، حسد، کینه، زنا، سحر، پایمال کردن حق یتیم و ضعیف، قوم‌گرایی و تبعیض که از آثار جاهلیت‌اند مجدداً در بین مردم ما شیوع پیدا کرده است.
این عالم اهل سنت اظهار کرد: اسلام بهترین دستاوردها را دارد؛ دین اسلام با ظهور خود اخلاق زیبایی همچون تواضع، توکل علی‌الله، اخلاص، دوستی، صداقت، حیا و سایر اخلاق پسندیده را آورد. لذا برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید به اسلام و سیره و سنت رسول‌الله برگردیم و اسلام را به‌طور کامل در زندگی خود پیاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا مولوی عبدالحمید هفته وحدت میلاد پیامبر جاهلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو اثر جدید اسما الحسنی توسط گروه محمد رسول الله(ص) منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، گروه همخوانی و تواشیح محمد رسول الله (ص) اولین اثر تصویری قطعه اسماً الحسنی در کشور را در سال ۱۳۹۵ در شهرک نور (محل تصویربرداری فیلم محمد رسول الله ص) انجام داد که موجب شد فضاسازی عمومی در کشور در توجه به این اثر ایجاد شود.

با پیام مقام معظم رهبری به این گروه در تقدیر از تولید این اثر در ۱۱ مرداد ۱۳۸۵، علاوه بر توجه عمومی به اثر اسماءالحسنی، باعث ایجاد انگیزه ویژه و نقطه عطفی در رشد گروه محمد رسول الله (ص) در تولید آثار تصویری بویژه اثرهای جدید اسماءالحسنی شد.

به فضل الهی تاکنون ۱۸ اثر تصویری اسماءالحسنی از این گروه در اماکن مقدسه در ایران، عراق و سوریه تولید شده است که مورد توجه و اقبال عمومی مردم در کشور و حتی میلیون‌ها نفر در اقصی نقاط دنیا شده است.

جدیدترین آثار تولیدی این گروه، دو اثر دیگر اسماءالحسنی می‌باشد که اعضای گروه با حضور در آستان مقدس سلطان علی بن محمد باقر علیه السلام در مشهد اردهال و حضور در چندین ایستگاه مترو تهران اقدام به تولید تصویری این اثرها کرده اند که با تولید این دو اثر تعداد آثار اسماءالحسنی این گروه از سال ۱۳۹۵ تاکنون به ۲۰ اثر رسیده است.

کد خبر 6063526 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ضرورت عدم همراهی شایعات/مردم توقع تبعیض و فساد را ندارند
  • دنیا روزی به نفع ما و روزی به ضرر ما است
  • امام جمعه مهاباد: غزه نماد سقوط نظام اخلاقی حقوق بشری در دنیای امروز است
  • شرکت در راهپیمایی روز قدس نشانه دفاع از مظلومیت فلسطین است
  • دهه آخر رمضان را نباید در بطالت گذراند
  • آیا اسلام واقعاً دین آسانی است؟
  • دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی
  • ویژه‌برنامه شب‌های قدر شبکه دو از حرم حضرت معصومه (س)
  • دو اثر جدید اسما الحسنی توسط گروه محمد رسول الله(ص) منتشر شد
  • قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است