Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@09:49:33 GMT

کلاهبردارسایبری در اصفهان دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۲۲۷۶

کلاهبردارسایبری در اصفهان دستگیر شد

فردی که در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب به بهانه ارائه اینترنت رایگان، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، در اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ " سیدمصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان" گفت: در پی شکایت یک شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه  مبلغ 20 میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد، برای دریافت اینترنت رایگان در یک کانال تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مبلغ 10 هزار ریال جهت شرکت در قرعه کشی به صورت اینترنتی پرداخت کردم، اما مدتی پس ازآن  متوجه شدم علاوه بر این که هدیه ای دریافت نکردم، کل موجودی حسابم که 20 میلیون ریال بود نیز برداشت شده است.

---

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، جعلی بوده و  اطلاعات حساب بانکی شاکی توسط دائر کننده این درگاه  به سرقت رفته است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و جستجوهای علمی خود در فضای سایبر موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و وی را در عملیاتی ویژه دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی  در پایان به کاربران اینترنت در خصوص ورود به درگاه های بانکی جعلی هشدار داد و گفت:  مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که ادعا دارند اینترنت رایگان، شارژهای ارزان قیمت و ... می فروشند که بیشتر این لینک ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می دهند.

این مقام انتظامی بیان کرد:  یکی از راه های تشخیص سایت های فیشینگ بررسی قسمت URL سایت است که کاربران باید حتماً دقت کنند در کنار آدرس سایت، عبارت https وجود داشته باشد و اگر غیر از آن بود درگاه پرداخت الکترونیکی آن جعلی است./ باشگاه خبرنگاران 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمد نادربیگی گفت: کارشناسان پلیس فتای استان البرز با بکارگیری روش‌های نوین بررسی جرایم رایانه‌ای و اقدامات فنی و پلیسی از فعالیت یک اکانت تلگرامی در زمینه فیشینگ مطلع شدند.

بیشتر بخوانید: دستگیری پسر جوانی که مادر خود را به آتش کشید + جزئیات

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: پس از انجام اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم مورد نظر در منطقه عظیمیه کرج شناسایی و نامبرده با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

وی بیان کرد: در بازرسی از تجهیزات الکترونیک متهم که به وسیله آنها اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیه قضائی می‌کرد، اطلاعات بانکی بیش از ۴۰۰ کاربر شناسایی شد که تاکنون ۱۸ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این متهم توسط کارشناسان بیش از دو میلیارد ریال برآورد می‌شود، از معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد.

وی گفت: مشاهده ابلاغیه قضائی هیچ نیازی به پرداخت وجه ندارد، لذا در مواجهه با سایت‌های جعلی که برای مشاهده ابلاغیه کاربر را به درگاه واریز منتقل می‌کند، به هیچ وجه اطلاعات بانکی را در آن بارگذاری نکنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229502 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟