Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد آذری جهرمی دوشنبه شب در جلسه شورای اداری سلماس اظهارداشت: احداث ۸۰ سایت برای بهبود پوشش در این مناطق تا پایان امسال برنامه ریزی شده که با توجه به اعتبار مناسب در نظر گرفته شده، محقق می شود.

جهرمی با بیان اینکه علاوه بر توسعه اینترنت نسل های سوم و چهارم در روستاها، در ۱۷۰ روستای آذربایجان غربی نیز عملیات اجرایی توسعه اینترنت خانگی و تلفن ثابت انجام می‌شود ادامه داد: در یک سال گذشته همه شهرهای آذربایجان غربی همراه با شهرهای کشور به اینترنت نسل سوم و چهارم همراه متصل و ۶۵۰ روستای این استان هم به تلفن ثابت و اینترنت مجهز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی رتبه بیست و هشتم کشوری در شاخص فناوری اطلاعات را داراست، گفت: رقم پایین شاخص سواد از جمله عوامل این امر به شمار می رود.

جهرمی بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی ایجاد ارتباطات تلفن ثابت و اینترنت خانگی برای ۱۷۶ روستا، توسعه خدمات پهن باند موبایل برای ۶۰۰ روستا و نیز تکمیل پوشش جاده ای برای ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی فاقد پوشش با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریالی در این سفر آغاز می شود و امیدواریم این طرح ها زمینه توسعه روز افزون زیرساخت های ارتباطی را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه بیست و هشتم کشور در شاخص ICT را دارد، افزود: رتبه این استان باید با تلاش وزارت ارتباطات، نهادهای زیرمجموعه در استان و دستگاه های اجرایی مختلف افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وضعیت پیشرفت دولت الکترونیک به لحاظ زیرساخت های فنی در کشور را خوب و مطلوب ارزیابی کرد و از تلاش برای ارائه مصوبه ای جدید در این زمینه خبر داد که حاوی یک سری الزام ها و شاخص ها باشد تا نتایج این پروژه برای تسهیل زندگی مردم ملموس شود.

آذری جهرمی با اشاره به ارائه گزارشی درباره پیشرفت استقرار دولت الکترونیک به دولت گفت: حوزه های مرتبط که ادارات فناوری اطلاعات در استان‌ها هستند، باید با سیاست هایی که در سطح ملی در حوزه توسعه الکترونیک اتخاذ می شود، آشنا شوند تا بتوانند برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: مهمترین نتیجه استفاده از فناوری اطلاعات، ارتقای بهره وری و بهبود خدمات و تولیدات در بخش های مختلف است و این بخش می تواند در کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهای مردم، شرکت ها و سازمان ها موثر باشد.

جهرمی بیان کرد: آبیاری هوشمند، بررسی وضعیت آفت ها، بررسی روند رطوبت درختان، هوشمندسازی تاسیسات تولید، توزیع و مصرف برق و آب از جمله مهمترین ظرفیت های استفاده از فناوری اطلاعات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: فناوری اطلاعات عامل اصلی انقلاب صنعتی چهارم در دنیا به شمار می رود و ایران نیز به همراهی با این انقلاب صنعتی، ناگزیر است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه زیرساخت های توسعه فناوری اطلاعات در بخش های مختلف تا حدود زیادی فراهم شده است، اضافه کرد: این زیرساخت ها تا پایان امسال به مرحله قابل قبولی می رسد و برای توسعه بخش های مختلف در اختیار دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها قرار می گیرد.

کد خبر 4463327

منبع: مهر

کلیدواژه: سفر استانی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار داورزن گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب روز شنبه راه روستای ساروق این شهرستان را مسدود و با تخریب پل جاده روستای بهانگر، مسیر ارتباطی این روستا را نیز قطع کرده بود.   مهدی بهادری افزود: با فروکش کردن آب رودخانه و با تلاش راهداران، راه روستای ساروق باز و برای اهالی روستای بهانگر نیز مسیر جایگزین تعیین شد تا در روز‌های آینده با مرمت پل تخریب شده، مجددا راه ارتباطی این روستا سامان بگیرد.   وی، یکی از مشکلات ناشی از بروز سیلاب را گل و لای رها شده بر روی بزرگراه مشهد - تهران در محدوده روستای مهر این شهرستان ذکر کرد و گفت: عوامل راهداری از صبح شنبه با استقرار در حاشیه جاده، به طور مرتب اقدام به برداشتن بقایا و آورده‌های سیل از سطح جاده می‌کنند تا در تردد مسافران و زائران امام هشتم (ع)، مشکلی ایجاد نشود.

دیگر خبرها

  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • انحراف از جاده یک دستگاه خودرو پراید در محور مهاباد-سردشت
  • واژگونی خودرو پراید در محور ارومیه تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • ورود سیلاب به جاده ارتباطی صالح آباد-ایلام
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج
  • آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است