Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-03@03:13:46 GMT

اما و اگرهای خواص «آب کرفس»

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۲۴۶۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، آب کرفس طی یک سال گذشته طرفداران تازه‌ای حتی در میان چهره‌های محبوب در شبکه‌های اجتماعی یافته است، اما آیا این نوشیدنی سبزرنگ همان قدر که به نظر می‌رسد برای سلامتی مفید است؟

نگاهی به محتوای غذایی کرفس نشان می‌دهد میزان آب موجود در آن تکان‌دهنده است. آب ۹۵ درصد کرفس را تشکیل داده و بنابراین کالری بسیار اندکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین آب کرفس برای کسانی که به دنبال جایگزین سالم و کم‌کالری به جای قهوه صبحانه می‌گردند گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. یک تحقیق تازه نوشیدن آب بیش از میزان عادی را پس از یک شب بدخوابی نیز توصیه می‌کند.

 

از سوی دیگر آب سبزیجات برخلاف آب میوه به طور طبیعی میزان قند کمی دارد. اگرچه، هم در آب میوه و هم در سبزیجات، آبگیری باعث از دست رفتن محتوای فیبر کرفس می‌شود.

امی شپیرو، متخصص تغذیه، می‌گوید: من همواره به مراجعانم توصیه می‌کنم به جای آبگیری، خود سبزیجات را بخورند زیرا محتوای فیبر برای کاهش وزن، تنظیم قند خون و احساس سیری مهم است.

فایده آبگیری آن است که عصاره بیشتری از مواد مغذی مثل ویتامین آ، ویتامین کا، فولات و پتاسیم به دست می‌آورید و یک دسته کرفس شامل حدود ۸ ساقه خرد شده برای یک لیوان آب کرفس کافی است.

شپیرو یادآور می‌شود که آب سبزیجات از نظر نیترات نیز غنی است و خواص ضد التهاب دارد که به معنای فواید بالقوه در کاهش فشار خون و ایمنی است.

به گفته کارشناسان می‌توانید به سادگی این نوشیدنی را آزمایش کنید و پس از یک ماه نتایجش را ببینید اما غیر از مواد مغذی طعمش هم نیاز به مدتی زمان دارد تا به آن عادت کنید. با این حال صرفاً به دلیل کاربرد کلماتی همچون «نوشیدنی معجزه‌گر» در شبکه‌های اجتماعی، نباید تنها به یک سبزی خاص برای افزایش سلامتی خودتان اتکا کنید. تا زمانی که یک رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم نداشته باشید تأثیر محسوسی نخواهد داشت.

دلیل دیگری که باید اول یک دوره آزمایشی برای این نوشیدنی در نظر بگیرید آن است که مطمئن شوید دچار واکنش حساسیتی یا عوارض خاصی که ناشی از شرایط ویژه جسمی شما یا داروی خاصی که مصرف می‌کنید باشد نمی‌شوید چرا که تا امروز پژوهش‌های کافی برای اینکه بتوان آب کرفس را با اطمینان از نتایجی که برای انسان به دنبال دارد توصیه کرد انجام نشده است.

سینتیا سَس، یک متخصص تغذیه در نیویورک می‌گوید: ما هنوز تصویر روشنی از فواید آب کرفس آن طور که مثلاً از آووکادو یا روغن زیتون فراوری نشده مطمئنیم، در اختیار نداریم. علاوه بر این میزان و بسامد مصرف بهینه آن را هم نمی‌دانیم و از تداخل دارویی احتمالی آن یا خطرات بالقوه مصرفش برای افراد خاص بی‌خبریم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه

به گزارش خبرآنلاین؛یکی از انواع عرقیات گیاهی که دارای خاصیت فراوانی است، عرق بهارنارنج است که از شکوفه درخت نارنج گرفته می شود، طبع عرق بهارنارنارنج گرم و خشک است و سرشار از ویتامین های A,B,C است.

سلامت نیوز در خبری نوشت: عرق گیاهی بهارنارنج داراری طبعی گرم و خشک است.

این گیاه تاثیر بسیار خوبی روی سیستم عصبی بدن دارد و سردردهای میگرنی را کاهش می‌دهد.

بهار نارنج برای کنترل تشنج و حمله قلبی مفید است و برای تسکین دردهای سینه و تپش قلب نیز از آن استفاده می شود.

عرق بهار نارنج یکی از اصلی‌ترین عرقیات برای رفع ضعف اعصاب، غم و افسردگی به‌شمار می‌رود.

این عرق گیاهی برای تقویت معده مفید بوده و مشکلات بی‌خوابی را هم حل می کند.

از دیگر خواص این گیاه دارویی می‌توان به درمان آفتاب سوختگی، درمان قرمزی و سوزش پوست، کاهش چروک‌های پوستی و جلوگیری از بروز ترک روی پوست اشاره کرد.

همچنین عرق بهارنارنج می‌تواند درمان دردهای معده و سوء هاضمه باشد.

این گیاه اشتها آوراست.

عرق بهار نارنج سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان است و به پیشگیری از بیماری‌های سخت، مانند سرطان کمک می‌کند.

عرق بهار نارنج دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند در کاهش التهاب‌های مختلف در بدن کمک کند، از جمله التهاب مفاصل، التهاب پوستی و التهاب روده.

مصرف عرق بهار نارنج می‌تواند به عنوان یک آرامبخش طبیعی و ملایم عمل کند. این ممکن است بهبود خواب، کاهش استرس و اضطراب را تسهیل کند.

عرق بهار نارنج می‌تواند به تنظیم فعالیت سیستم گوارشی کمک کند و مشکلات معده، سوء هاضمه و نفخ را کاهش دهد.

مصرف عرق بهار نارنج ممکن است به افزایش متابولیسم بدن کمک کند و در بهبود فرایند چربی سوزی و کاهش وزن مؤثر باشد.

عرق بهار نارنج دارای خواص ضد عفونتی است و می‌تواند در مقابله با برخی عفونت‌ها و باکتری‌ها موثر باشد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901490

دیگر خبرها

  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • المپیک با طعم سبزیجات