Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@01:05:55 GMT

ایران هراسی اعتیاد دیرین نماینده آمریکا است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۲۵۴۴

ایران هراسی اعتیاد دیرین نماینده آمریکا است

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در بیانیه ای اتهامات روز دوشنبه نماینده مستعفی آمریکا علیه ایران را بر اساس اطلاعات ساختگی دانسته و تاکید کرده است او به ایران هراسی اعتیاد دیرین دارد.

به گزارش مهر، در این بیانیه که دوشنبه شب صادر شد، آمده است: بار دیگر نماینده آمریکا امروز، با استفاده از اطلاعات ساختگی، از نشست مربوط به خاورمیانه شورای امنیت برای ایراد اتهامات بی اساس علیه ایران سوء استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می افزاید: نماینده آمریکا با توسل به اطلاعات جعلی و گمراه کننده دریافتی از گروهک مجاهدین خلق (سازمان تروریستی شناخته شده که مسئول کشتار بیش از 17 هزار ایرانی و بسیاری از عراقی ها بوده و آمریکا با خارج کردن آن از لیست گروههای تروریستی، به اعضایش در خاک خود پناه داده است) ایران را به اتهام بی‌پایه انجام اقدامات تروریستی متهم کرد.

در بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اضافه شده است: نماینده آمریکا همچنین به آنچه که آن را حمله تحت حمایت ایران به کنسولگری عراق در بصره خواند نیز اشاره کرد که باز هم ادعایی بی اساس بود.

این بیانیه تاکید کرده است: ایران‌هراسی اعتیاد دیرین نماینده دائم آمریکا و سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان و نیز حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از این جنایات، مأموریت اصلی وی است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرده است: برخلاف همه تلاش هایش در انتشار اطلاعات ساختگی، او پیشاپیش در فریب دادن مخاطبان و انجام ماموریت خود ناکام مانده است.

نیکی هیلی نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع فلسطین برگزار شد، گزارش نیکلای ملادینف هماهنگ کننده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه را منصفانه ندانست، اتهاماتی را به ایران نسبت داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نمایندگی ایران سازمان ملل نیکی هیلی نماینده آمریکا ایران هراسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۲۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای جانبداری آمریکا از رژیم غاصب اسرائیل و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت به شدت محکوم کرد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که بار دیگر آمریکا در برابر اراده بین‌المللی ایستاد و یک بار دیگر بر موضع خود علیه ملت فلسطین و حق آنان برای تعیین سرنوشت و تاسیس کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و از رژیم اشغالگر صهیونیستی برای مصادره حقوق ملت فلسطین حمایت کرد.

 جنبش فتح نیز به نوبه خود اقدام آمریکا در استفاده از حق وتو علیه قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه جنبش فتح آمده است که آمریکا همیشه با حمایت همه جانبه از اشغالگری استعماری که تجاوزات وحشیانه آن علیه مردم غزه و کرانه باختری ادامه دارد در برابر حقوق ملت فلسطین و اراده آن‌ها برای دستیابی به آزادی و استقلال ایستادگی کرده است به طوری که مواضع آمریکا حمایت از نسل کشی اشغالگران است که هم اکنون ملت فلسطین با آن مواجه شده است.

ایالات متحده در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل، از تصویب قطعنامه‌ای که در آن پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل این سازمان توصیه شده بود، جلوگیری کرد. ۱۲ عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به تصویب این سند رای مثبت دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
  • سازمان همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است
  • واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود