Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@17:04:54 GMT

کار با فیس بوک و اینستاگرام خطرناک است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۲۶۲۹

کار با فیس بوک و اینستاگرام خطرناک است؟

محققان دانشگاه پنسیلوانیا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که صرف وقت در شبکه‌های اجتماعی موجب به هم خوردن تعادل روحی و روانی افراد شده و در نتیجه ممکن است به امراض مختلف منجر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان   به نقل از گاردین، این روزها شبکه های اجتماعی تبدیل به یکی از ارکان اصلی زندگی مردم جهان در عصر تکنولوژی و ارتباطات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبک زندگی مردمان کشورهای مختلف هرچه باشد یک شبکه اجتماعی در آن دیده می‌شود. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که به شبکه‌های اجتماعی به نوعی اعتیاد پیدا کرده‌اید بهتر است تحقیقات جدید دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا را مورد توجه قرار دهید.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که صرف وقت در شبکه‌های اجتماعی موجب به هم خوردن تعادل روحی و روانی افراد شده و در نتیجه ممکن است به امراض مختلف منجر شود.

محققان این دانشگاه اعلام کردند کاربران هرچه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی وقت بگذارند به همان میزان بیشتر در معرض بیماری‌های روحی و روانی قرار خواهند گرفت. در این تحقیقات رابطه غیرمستقیمی نیز بین شبکه‌های اجتماعی و بیماری‌های جسمی نیز مشاهده شده است.

 در تحقیق این دانشجو بیش از 140 دانشجو شرکت کردند و معلوم شد که وضعیت سلامت کسانی که در طول تحقیقات با شبکه اجتماعی سروکار داشتند به خطر می افتد. دانشجویان به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه آزمایش زمان خود را با شبکه‌های فیس‌بوک، اینستاگرام و اسنپ چت صرف کرد و گروه دیگر زمان فراغت خود را با کارهای دیگر. نتیجه مشاهدات حاکی از وضعیت بد سلامت گروه آزمایش بود.

البته هنوز محققان به طور کامل به این نتیجه نرسیده اند که کار با شبکه های اجتماعی لزوماً برای سلامت خطرناک است ولی تاثیر منفی این شبکه‌ها غیرقابل انکار است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی ارومیه هفته بسیج ارزانی استان همدان جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان وحدت آذربایجان غربی شیراز بیرجند اینستاگرام فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۲۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس

به گزارش همشهری آنلاین، تصویری از ظاهر عجیب و غریب این پهپاد نظامی ساخت هندوستان را مشاهده کنید.

منبع: بیسیمچی

کد خبر 849304 برچسب‌ها هواپیما - پهپاد هند خبر ویژه

دیگر خبرها

  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • بهبود توان تفکیک مکانی دمای سطح با روش محققان دانشگاه تهران
  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • رئیس پلیس فتا: اینستاگرام بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را دارد
  • این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات