Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@18:23:33 GMT

در کوتاه‌ترین برنامه تاریخ ۹۰ چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۲۶۵۶

در کوتاه‌ترین برنامه تاریخ ۹۰ چه گذشت؟

به گزارش ورزش سه، برنامه نود دوشنبه شب (بیست و هشتم مهرماه) از ساعت 22:23 آغاز شد که گزارشی از اردوی تیم ملی ایران، گفت‌وگوی ضبط شده با کارلوس کی‌روش و شاگردان او، دیدار تیم‌های سایپا- ماشین‌سازی و همچنین پرسپولیس- پیکان، مسابقه تدارکاتی تیم ملی برابر ترینییداد و توباگو، برخورد اوسیانو کروز با خبرنگاری که قصد پرسش سوال از لوپز داشت، نحوه بلیت فروشی اینترنتی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ازجمله بخش‌های این برنامه 50 دقیقه‌ای بود که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

* فردوسی‌پور در ابتدای برنامه اعلام کرد به دلیل اینکه امشب دیدار تیم‌های ملی آلمان و هلند در چارچوب رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا از ساعت 23:15 پخش خواهد شد، برنامه نود امشب کمتر از 50 دقیقه است و به همین علت نظرسنجی هم برگزار نمی‌شود.

* نخستین آیتم این برنامه به پخش گزارشی از دیدار تیم‌های ملی ایران و ترینیداد و توباگو که با برتری یک بر صفر شاگردان کی‌روش همراه بود، پخش شد.

* گزارش و مصاحبه ضبط شده‌ای از سرمربی و تعدادی از بازیکنان تیم ملی ایران که در تاریخ بیست و دوم مهرماه 97 و قبل از دیدار تدارکاتی ملی پوشان برابر بولیوی انجام گرفته بود، پخش شد که بخشی از صحبت‌های آنها را در زیر می‌خوانید:

- کارلوس کی‌روش: زمین شماره 2 کمپ تیم‌های ملی را درست کردیم ولی می‌خواهیم همیشه از آن نگهداری کنیم؛ طبق برنامه‌ای که با آقای تاج داشتیم، از زمین دو شروع کردیم و این زمین کاملا آماده است؛ وقتی منابع مالی تامین شد، زمین شماره یک نیز مثل زمین دوم می‌شود؛ الان 200 متر زمین فوق العاده در زمین شماره دو داریم و در آینده هم 200 متر در زمین شماره یک خواهیم داشت تا در کنار هتل آکادمی و مرکز پک تبدیل به مرکز بزرگی برای تیم ملی و تیم‌های پایه ملی خواهد شد.

- مسعود شجاعی: فوتبال ایران نسبت به 12 سال قبل که در لیگ برتر بودم، از نظر سخت افزاری تفاوت زیادی نداشته و همانطور است ولی از نظر فنی چیزی کم نداریم.

- علی قلی‌زاده: کاوه شم گلزنی بالایی دارد و وقتی در شارلروا حضور داشت، بازی برای من هم راحت‌تر بود و بازی یکدیگر را می‌خواندیم؛ با کاوه در سایپا و تیم ملی هم کنار هم بودیم؛ کاوه و دو، سه بازیکن دیگر هم رفتند که به ضرر تیم شد ولی الان نفرات جدیدی آمدند.

- سردار آزمون: قبل از اینکه متنی را برای خداحافظی بنویسم، موضوع را با آقای کی‌روش هماهنگ کرده و همه چیز را گفته بودم؛ من 23 سالم است ولی وقتی می‌بینم برای خانواده‌ام در رستورانی، جلوی مادرم فحش خانوادگی می‌دهند، ناراحت می‌شوم و هر کسی هم بود، ناراحت می‌شد؛ یک سری هستند می ‌توانند این اتفاقات را نادیده بگیرند؛ به آقای کی‌روش گفتم هر موقع کسالت مادرم خوب شد، در خدمت تیم ملی هستم؛ بعد از آن اتفاق وقت نشد حرفی بزنم؛ 100 درصد از کسانی که از من حمایت کردند، همان موقع از آنها عذرخواهی کردم و دستشان درد نکند ولی از کسانی که به خانواده‌ام توهین، هیچ وقت از آنها عذرخواهی نمی‌کنم.

- صادق محرمی: دو فصل خوب به همراه پرسپولیس با دو قهرمانی داشم؛ بهترین روزهای فوتبالی‌ام در پرسپولیس بود؛ بعد از جدا شدنم خیلی از هواداران ناراحت شدند، اما بیشترشان آرزوی موفقیت می‌کردند و بیشتر صحبت تماشاگران موفقیتم در اروپا بود؛ چهار مدافع راست در دینامو زاگرب است که یکی از آنها مصدومیت دارد، یکی دیگر در سمت چپ خط دفاعی بازی می‌کند و ما هم به صورت چرخشی در ترکیب قرار می‌گیریم؛ بازی‌های ما سه روز یک بار است و هیچ مدافع راستی در تیم ما در تمام بازی‌ها ثابت نبوده است.

- سامان قدوس: تیم ما قوی است؛ وقتی تیم خوب بازی می‌کند، من هم مثل آنها کار می‌کنم؛ وقتی مالکیت توپ نداریم، من هم از جریان بازی خارج می‌شوم؛ در عملکردم در آمیان یک مقدار هم شانس داشتم ولی هنوز از نمایشم راضی نیستم؛ هنوز در حال یادگیری در آمیان هستم، هنوز با شرایط آشنا نشدم و مثل خانه‌ام نیست.

- سعید عزت‌اللهی: در یک ماه پس از جام جهانی، حسرت آن گل آفساید مقابل اسپانیا را می‌خوردم ولی خیلی خوشبین هستم آن بدشانسی‌ها در جام ملت ها تبدیل به خوش‌شانسی شود؛ فکر می‌کنم تجربه حضور در ردینگ خیلی خوب است؛ روزهای اول که به ردینگ رفتم، از مربیان گرفته تا بازیکنان برخورد خوبی داشتند؛ قبل از اینکه ردینگ را انتخاب کنم، مربی تیم با من تماس گرفت و گفت فضایی در ردینگ است که می‌توانم در آنجا بازی کنم.

- امیر عابدزاده: خیلی دوست دارم به اهدافم برسم؛ بالا و پایین در مسیرم زیاد بوده، اما اصلی‌ترین مسئله این بوده که هیچ‌وقت تسلیم نشدم و کارم را ادامه دادم؛ مقایسه با پدرم یک چالش است که من را به سمت جلو پیش می‌برد؛ وقتی عکس‌های پدرم را در مرکز پک می‌بینم، انگیزه می‌گیرم تا کارم را ادامه دهم و به سمت قله بروم.

- میلاد محمدی: از کریم انصاری‌فرد بخاطر کلیپی که در روز تولدم از من پخش کرد، ناراحت نیستم؛ من هم روز تولدش یک عکس خوب می‌گذارم!

* فردوسی‌پور به حواشی یک هفته اخیر پیرامون تیم ملی ایران و برخورد اوسیانو کروز با خبرنگاری که قصد پرسیدن سوال از الکساندر لوپز، مربی دروازه‌بانان تیم ملی داشت، اشاره کرد و گفت: خارج از تمام مسائل، بهتر بود فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای که پیرامون این اتفاق داد، عذرخواهی می‌کرد یا اگر قصد انجام این کار را نداشت، حداقل از برخورد مربی تیم ملی با خبرنگار ابراز تاسف می‌کرد ولی متاسفانه هیچ یک از این کارها را انجام نداد؛ تیم ملی به رسانه و رسانه به تیم ملی نیاز دارد؛ جو جالبی درآستانه جام ملت‌های آسیا نیست؛ همه ما تیم ملی این کشور را دوست داریم؛ حتی آنهایی که خواه یا ناخواه برابر تیم ملی قرار گرفتند؛ تیم ملی کشور و مملکتمان است و به آن امیدوار هستیم؛ باید همه دست به دست هم دهیم تا این جو را بهتر کنیم.

 * پاسخ بخش رسانه‌ای تیم ملی به حواشی

امیرحسین حسینی، مدیر رسانه‌ای تیم ملی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: همانطور که آقای کی‌روش گفتند ما با داخلی‌ها مشکلی نداریم و تمام حریفان ما خارج از کشور هستند؛ در مصاحبه مطبوعاتی آقای کی‌روش که تحریم شده بود، حرف‌های خوبی عنوان شد؛ ایشان نظری مبنی بر مخالفت و رد کردن نظر دیگران ندارد.

او ادامه داد: آقای کی‌روش و تمام بازیکنان در اردوهای قبل همواره با خبرنگاران مصاحبه داشتند و درب تمرینات تیم ملی بر روی اصحاب رسانه باز بود ولی در این اردو در یک تصمیم جمعی همه اعضای تیم ملی قصد داشتند گفت‌وگویی نکنند ولی هیچ مشکلی با رسانه‌ها نبوده است.

حسینی با بیان اینکه آقای کی‌روش در این اردو به دو دلیل تمرینات را لغو کرد، گفت: یک روز بارانی بود که آقای کی‌روش گفت انجام تمرین به زمین و بازیکنان آسیب می‌زند و از طرف دیگر عنوان کرد باید در زمین شماره 2 کمپ تیم ملی یک مکان مسقفی باید برای خبرنگاران در نظر گرفته شود تا در روزهای بارانی دچار مشکل نشوند.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی عنوان کرد: مربی دروازه‌بانان تیم ملی(لوپز) با آقای زیکو عکس یادگاری انداختند که تصویرشان در فضای مجازی هم وجود دارد؛ ما بارها درباره شایعه‌ای که درباره ایشان مطرح شده بود، پاسخ دادیم تا سوء برداشت نشود ولی توجهی به این موضوع نشد.

او تصریح کرد: آقای کی‌روش نیز در نشست خبری گفت که ما هم نمی‌گوییم کار مربی ما(اوسیانو کروز) با خبرنگار درست بوده ولی این اتفاق طوری رقم خورد که حواشی زیادی برای تیم ملی به وجود آمد، اما از طرف دیگر آن خبرنگار در محوطه غیر فنی قصد مصاحبه با آقای لوپز را داشت.

* سایپا 0 ماشین‌سازی 0

نکات بازی

سایپا پنج بازی بدون برد در لیگ.
پنجمین تساوی متوالی ماشین‌سازی در لیگ برتر.

- کنفرانس مربیان

محمد دایی: بچه‌های ما خوب بازی کردند و موقعیت‌های خوبی داشتیم ولی زمین مسابقه اجازه نداد روی زمین کار کنیم؛ پنج مسابقه سخت داشتیم که فشار زیادی روی تیم آورد.
محمدرضا مهاجری: با توجه به شرایط و پتانسیل تیم و با وجود اینکه زمین کیفیت لازم را نداشت، نمایش خوبی داشتیم؛ در نیمه اول بهتر کار کردیم و موقعیت‌های خوبی داشتیم؛ در نیمه دوم سعی در کنترل بازی داشتیم؛ سایپا با تعویض‌ها یکی، دو موقعیت خوب به دست آورد ولی در نهایت به تساوی رسیدیم.

* پرسپولیس 2 پیکان 1

نکات بازی

کمال کامیابی‌نیا برای نخستین بار در پرسپولیس در دو بازی متوالی گلزنی کرد.
پیکان 4 گل خورده در 15 دقیقه پایانی در دو بازی اخیر.
وحید شیخ‌ویسی بدون کلین‌شیت برابر پرسپولیس.
پیکان با 18 شکست برابر پرسپولیس، رکوددار باخت مقابل سرخ پوشان در تاریخ لیگ برتر است.
پس از 960 روز پرسپولیس در بازی‌های لیگ توانست بازی باخته را با برد عوض کند.
مجید جلالی در بین مربیان بیشترین باخت را برابر پرسپولیس داشته؛ 10 شکست.

- کنفرانس مربیان

مجید جلالی: از وظایفی که بازیکنان انجام دادند، تشکر می‌کنم؛ داوری هم خیلی خوب بود ولی روی تک اشتباهی که داشت، موثر بود؛ او عالی قضاوت می‌کرد، اما برای من قابل توجیه نیست روی گل اول ما داور بازی چه خطایی گرفته است.
برانکو ایوانکوویچ: هر بازی، حتی فینال لیگ قهرمانان آسیا را با شوق و تلاش برای برد به زمین می‌رویم.

* محمود رفیعی، کارشناسی داوری فوتبال ایران که به دلیل وقت کم برنامه نود به صورت تلفنی قرار بود کارشناسی داوری دو دیدار را انجام دهد، با اصرار سعی در بیان نظرات خود با وجود اعلام فردوسی‌پور بخاطر زمان کم برنامه داشت.

رفیعی در جمله کوتاهی گفت: آقای فردوسی‌پور، بعد از هشت سال دعوا(از سوی کی‌روش) با 50 تا مربی، خبرنگار، داور و ... امشب به این نتیجه رسیدید که وفاق ملی بین مربیان باشد؟ دعوا با آقایان قلعه‌نویی، مایلی‌کهن و ... ؟

 * کارشناسی داوری با محمود رفیعی

- پرسپولیس و پیکان

کارت زرد به علی حمودی بخاطر ضربه‌ای که با دست به صورت امید عالیشاه زد، درست بود و کفایت می‌کرد.
ضربه شجاع خلیل‌زاده با کف پا روی ران و صورت علی حمودی حداقل باید با کارت زرد همراه می‌شد، اما مهدی مرجان‌زاده به مدافع پرسپولیس اخطار نداد.
قبل از گل اول پرسپولیس، مهدی مومنی روی امید عالیشاه خطا کرد ولی علی حمودی این کار را انجام نداد.
پس از شوتی که محمد قاضی زد، توپ تبدیل به گل نشد و تمام توپ از خط رد نشد؛ ضمن اینکه کمک داور دوم مسابقه نمی‌توانست در این صحنه تشخیص درستی داشته باشد.

* گزارشی از مشکلاتی که تماشاگران فوتبال ایران در بلیت فروشی اینترنتی و به ویژه در دیدار پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن داشتند و بازار سیاه فروش بلیت که عده‌ای از دارندگان بلیت عنوان می‌کردند از کارکنان سازمان لیگ بلیت را تهیه کردند، پخش شد که فردوسی‌پور به دلیل کمبود وقت برنامه این گزارش را نیمه تمام گذاشت، به نحوه بلیت فروشی‌ها  اعتراض و عنوان کرد در هفته آینده به طور مفصل راجع به این مسئله صحبت می‌کنند.

برنامه نود این هفته ساعت 23:13 سه‌شنبه، بیست و هشتم مهرماه خاتمه یافت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدترین پنالتی تاریخ: توپ به خط نمی‌رسید! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اوساسونا شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و سوم لالیگا روبروی والنسیا به میدان رفت و با یک گل برابر این تیم شکست خورد تا در جایگاه یازدهم جدول رده‌بندی قرار بگیرد و فرصت نزدیک شدن به حریف را از دست بدهد. 

آندره آلمیدا تک گل والنسیا و این بازی را در دقیقه 18 به ثمر رساند و پس از آن بود که تلاش‌های دو تیم برای باز کردن دروازه یکدیگر ناکام ماند ولی اوساسونا این فرصت را داشت که بتواند در دقیقه هفتم وقت‌های تلف شده بازی را از روی پنالتی که توسط داور اعلام شده بود به تساوی بکشاند. 

بودیمیر به عنوان پنالتی‌زن تیمش پشت این ضربه قرار گرفت و حرکتی انجام داد که تعجب بسیاری را به دنبال داشت و واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی را هم به همراه داشت. او قصد داشت دروازه‌بان حریف را گول بزند اما همین تصمیمش باعث اشتباه خودش در زدن ضربه شد. 

قدرت این ضربه به حدی کم بود که دروازه‌بان والنسیا توانست به راحتی آن را در حالی که حتی به خط دروازه هم نرسیده بود در اختیار بگیرد و خیالش از بابت پیروزی تیمش در این بازی راحت شود.

دیگر خبرها

  • بدترین پنالتی تاریخ: توپ به خط نمی‌رسید! (عکس)
  • رونمایی از برنامه ۳ هفته پایانی لیگ برتر
  • ۷ برد و ۳ تساوی؛ عملکرد شگفت‌انگیز استون ویلا در ۱۰‌ بازی اخیر خود در زمین تیم‌های لندنی
  • بیانیه دانشکده هنر دانشگاه سوره در پی عملیات افتخارآفرین سپاه
  • بیانیه دانشکده هنر دانشگاه سوره درپی عملیات افتخارآفرین سپاه اسلام «وعده صادق»
  • تاریخ با ژابی آلونسو نوشته شد؛ اولین قهرمانی لورکوزن پس از ۱۱۹ سال
  • پیروزی فاینورد با حضور کوتاه جهانبخش
  • آشنایی با ۵ گلزن برتر تاریخ فوتبال؛ از رده باشگاهی تا تیم ملی (+عکس)
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری
  • آلبوم عکس‌های ثبت‌شده توسط فضانوردان ماموریت «شنژو ۱۷»