Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید یونس حسینی عالمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت:برنامه دستگاه قضایی استان در خصوص شکار غیرمجاز و بی رویه پرندگان، برخورد جدی و بدون تعارف با متخلفان است.
وی افزود:دغدغه و برنامه دادگستری مازندران، جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز پرندگان و ترویج شکار مجاز است و در این راستا جلسه‌ای نیز به ریاست رئیس کل محترم و مسئولین ذیربط استانی برگزار و روش‌های برخورد با شکارچیان غیرمجاز ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی با بیان اینکه فقط شکاری که مورد تایید محیط زیست باشد، مجاز و قانونی است و بقیه شکارگاه‌ها و صیدگاه‌ها باید در سطح استان جمع آوری شود، افزود: در همین راستا بیش از ۵۰۰ تور غیرمجاز صید و شکار طی عملیاتی سراسری در هفته گذشته در سطح استان جمع آوری شد که این برنامه مستمر و ادامه دار خواهد بود.
دبیر ستاد حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان مازندران تاکید کرد: مشکل ما در این خصوص فقط شکار پرندگان مهاجر نیست و شکار غیر مجاز باید در زیست گاه‌های سراسر استان جمع آوری و با این مساله مقابله شود.
وی با بیان اینکه تاکنون در این رابطه برای چند نفر پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: رئیس کل دادگستری استان نیز به عنوان رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری مازندران در خصوص مقابله با شکارچیان غیرمجاز تاکید دارند و جلساتی نیز به صورت منظم در این راستا برگزار می‌شود.
حسینی عالمی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید برای مقابله با صید بی رویه پرندگان فرهنگ سازی کنند، افزود: سخنرانی و اطلاع رسانی ائمه جمعه محترم و سایر مسئولان محلی و شهرستانی نیز برای معرفی قانون در این مورد بسیار موثر خواهد بود.
انتهای پیام/ک


برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران

علی محمد لطفی مسئول واحد حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از شناسایی ۵۶۲۷ مورد تخلف در حریم راه‌های این استان توسط گشت صیانت از حریم در فروردین ماه امسال خبر داد.

او افزود: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های مازندران به صورت مستمر توسط گشت‌های راهداری شناسایی می‌شوند که در فروردین ماه سال جاری، ۱۰۵ مورد برخورد با دستفروشان حاشیه راه، ۳۷۰ مورد جمع آوری تابلو‌ها و بنر‌های غیرمجاز، ۱۴ مورد انسداد راه دسترسی غیرمجاز و ۵۸ مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز صورت پذیرفت.

لطفی گفت: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

او با بیان این که درصورت عدم برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های استان، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، افزود: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند یک همت و عزم استانی و ملی بوده که می‌بایست تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

مسئول حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و گفت: مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حبس و جریمه نقدی در انتظار فروشندگان امتیاز طرح نهضت ملی مسکن
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • قاچاقچی سوخت در امیدیه محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن