Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@21:17:55 GMT

کنترل دردهای سرطانی با یک گیاه دارویی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۲۸۶۹

کنترل دردهای سرطانی با یک گیاه دارویی

رکنا: ضماد برگ و سرشاخه‌ هاى گلدار تاجریزی در کاهش دردهای مبتلایان به سرطان تاثیر گذار است.

ضماد برگ و سرشاخه‌ هاى گلدار تاجریزی براى تحلیل ورمهاى‌ ظاهرى و تسکین دردهاى روماتیسمى و دردهاى مفصلى حادّ نافع است و همچنین براى سوختگى آتش، زخم آبله، ورمها و دردهاى سرطانى مفید است.

تاج‌ریزى سیاه، گیاهى است علفى، یکساله، کوتاه، بلندى آن کمتر از نیم متر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگهاى تاجریزی سبز تیره، بیضى‌ شکل، کامل، نوک‌ تیز، کناره‌هاى برگ داراى دندانه‌ هاى درشت با دمبرگ بلند به ساقه متصل است. گلهاى تاجریزی سفید است و در طول تابستان ظاهر مى‌شود. میوه تاجریزی کروى و در ابعاد و شبیه آلوبالوى کوچک ابتدا سبز است ولى پس از رسیدن سیاه‌رنگ مى‌شود. تاجریزی داراى دم کوتاه که در بن میوه به شکل پنج‌ گوشه سبزى شبیه بن بادنجان دیده می شود.

تاجریزی در اروپا و آسیا در هندوستان و بعضى نقاط آمریکاى شمالى به‌ طور خودرو مى‌ روید. در ایران در گرگان، بندر گز، در مازندران در بابل، تمیشان، دره هراز، بین على‌ آباد و زردبن در ارتفاعات ۷۰۰ مترى، در آمل بین ایستگاه زیراب و شیرگاه، درّه چالوس در گیلان، لاهیجان، جنوب هشت پر در آذربایجان در فارس در حسن‌ آباد در ۴۰ کیلومترى شیراز و سیستان دیده مى‌ شود.

در مناطق خاور دور براى تخم تاج‌ریزى سیاه و سرشاخه‌ هاى گلدار تاجریزی یک نوع خواص قایل هستند. تاجریزی براى اسهال خونى نافع است و هجوم خون در یک عضو را از بین مى‌برد و پراکنده مى‌ کند .

تاجریزی براى التیام زخم گلو و عفونت چرکى نرمه ‌بند دور انگشتها که به نام بیمارى ویتلا شناخته مى‌ شود، مفید است .

در هند از ریشه گیاه تاجریزی براى نرم کردن سینه و از برگهاى خشک تاجریزی براى تسهیل در تخلیه مزاج و از میوه تاجریزی به عنوان مسهل و ملیّن استفاده مى‌ شود .

در اندونزى از عصاره میوه رسیده تاجریزی براى معالجه زخم چشم مرغان استفاده مى ‌شود

در فیلیپین برگهاى له‌ شده گیاه تاجریزی را روى ورم و تاول هاى پوست مى‌ گذارند و از تنطور برگها تاجریزی براى تسکین دردهاى عصبى استفاده مى‌ شود

تاج‌ریزى سیاه از نظر طبیعت طبق رأى حکماى طب سنتى خیلى سرد و خشک است. در موارد مختلف اغلب از استعمال خارجى تاجریزی استفاده مى‌ شود.

ضماد ساییده برگ تاجریزی براى سردرد، ورم پرده دماغ و کمپرس دم‌کرده تاجریزی و بخور تاجریزی براى زکام، نزله و سردرد مفید است.

ضماد برگ و سرشاخه‌ هاى گلدار تاجریزی براى تحلیل ورمهاى‌ ظاهرى و تسکین دردهاى روماتیسمى و دردهاى مفصلى حادّ نافع است و همچنین براى سوختگى آتش، زخم آبله، ورمها و دردهاى سرطانى مفید است.

تهیه دم‌کرده براى کمپرس: ۱۵ گرم برگ خشک تاج‌ریزى سیاه را با ۱۵ گرم پوست کوکنار مخلوط کرده در ۱۰۰۰ گرم آب جوش به مدت یک ساعت دم مى‌کنند و سپس صاف مى‌کنند و روى عضو می گذارند.

۵۰ گرم برگ و سرشاخه گلدار خشک تاجریزی را در ۱۰۰۰ گرم آب مى‌جوشانند.

این جوشانده براى ضرب‌دیدگى و کوبیدگى اعضا مفید است و همچنین براى تسکین خارش عضو تناسلى زنان آن را بر روى عضو مى‌ مالند.

میوه تاجریزی را به مقدار محدود مى‌ خورند، ولى برگهاى تاجریزی سمّى است و قابل خوردن نیست. به‌ هرحال چه میوه و چه برگ و سایر قسمتهاى گیاه باید در حد مجاز و با احتیاط و با نظر کارشناس گیاه‌درمانى و پزشک Doctor مصرف شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دانشجوی 24 ساله توسط همکلاسی های شیطان صفت ازدواج پسر دانشجو با استاد 41 ساله اش+فیلم و عکس تجاوز به زن جوان در زندان زنان +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا زن خائن با قتل شوهرش از تهران به کانادا فرار کرد! + جزییات فوتبالیست مشهور آبادان دستگیر شد! / جرم او چیست؟! زندگی فقیرانه در عین پولداری / درخواست طلاق به خاطر خسیس بودن شوهر + عکس کلاهبرداران تلفنی در زندان مخفی بودند + فیلم مصاحبه عکس / تولد یک نوزاد با 31 انگشت آیا صادق هدایت مشکل اخلاقی داشت؟ / ادعای عجیب افخمی به نویسنده مشهور فیلم لحظه وحشتناک حمله به یک دختر تهرانی در روز روشن / این دختر در کما است انتقاد زننده کارشناس آشپزی به خانمی در مسابقه «دستپخت»! + فیلم آواز خوانی دختر 19 ساله هنگام جراحی مغز اعتراف " ممل امریکایی" به سرقت مسلحانه از بانک در تهران لباس عروس به قتل رسیده 56 هزار دلار فروخته شد +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: طب پزشک Doctor سرطان کاهش شیراز لاهیجان سرطانی درمان گیاهی عکس فیلم فضای مجازی ساعت دختر صدام حسین ایران همسرش کشف عجیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا

به گزارش ورزش سه؛ مريم طوسى كه دو سال گذشته تنها تماشاگر رقابتهاى معتبر "ام تى SAC" آمريكا در استاديوم هيلمر شهر سن آنتونيو ايالت كالفرنيا بود با ثبت رسمى ركورد ٢٣ ثانيه ٣٥ صدم در رقابت ٢٠٠ متر جايزه بزرگ آفريقاى جنوبى كه بعد از ١١ سال ركورد ملى ايران و متعلق به خودش را نيز ارتقا داد توانست جواز حضور در اين رقابتها را به دست آورد تا قهرمان ماده ٢٠٠ متر "فينال يك" شود.

رقابتهاى ٢٠٠ متر مسابقه معتبر "ام تى SAC" در سه سطح يك، دو و سه برگزار مى شود كه در سطح يك دونده هايى كه ركورد شخصى رسمى ثبت شده آنها در فدراسيون جهانى دو و ميدانى بين ٢٢ ثانيه و ٨٠ صدم تا ٢٣ ثانيه و ٤٠ صدم باشد حق حضور  دارند كه مريم طوسى توانست در روز مسابقه با ركورد ٢٣ ثانيه و ٦٠ صدم به مقام قهرمانى برسد.

امتياز اين رقابتها كه يكى از بزرگترين رقابتهاى سالانه آمريكا و داراى رنك جهانى محسوب مى شود و در سطح E دنيا برگزار مى شد، بصورت كامل به مريم طوسى تعلق گرفت و جالب اينكه در حال حاضر او در رنكينگ دونده هاى زن ٢٠٠ متر آسيا در جايگاه نخست قرار دارد كه مى تواند براى دو و ميدانى ورزش كشورمان بسيار با اهميت باشد.

مريم طوسى هفته آينده از آمريكا به امارات و دبى مى رود تا در رقابت مهم "تور برنزى" كه داراى سطح C دو و ميدانى فدراسيون جهانى است حضور يابد.

تلاش اين دونده ٣٤ ساله كه دو مدال طلاى داخل سالن آسيا را در كارنامه دارد و اولين دونده سرعتى زن تاريخ ورزش ايران به شمار مى رود كه مدال طلاى قاره كهن را براى كشورمان در ماده هاى سرعتى دو و ميدانى به ارمغان آورده براى كسب سهميه المپيك ٢٠٢٤ پاريس است كه براى تحقق آن بايد ٢٠٠ متر را ٢٢ ثانيه و ٥٧ صدم بدود.

در حال حاضر به غير از رقابت مهم ١٤ ارديبهشت مريم طوسى در ٢٠٠ متر دبى، اين دونده چهار مسابقه ديگر هم در پيش دارد كه بى شك نياز به حمايت مستقيم فدراسيون دو و ميدانى كشورمان براى كسب سهميه المپيك است.

مريم طوسى تا امروز با مليت و پرچم ايران، حفظ موازين و قوانين ورزش كشور و حجاب اسلامى در تمامى رقابتهاى سال ٢٠٢٤ ميلادى در كشورهاى آفريقاى جنوبى و آمريكا حضور يافته و تمام هزينه ها سرسام آور را از جيب شخصى خود پرداخت كرده و جالب اينكه بعد از ١١ سال موفق شده ركورد ٢٠٠ متر ايران را نيز جابجا كند.

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • خواص درمانی رازیانه
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز