Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:28:13 GMT

جشنواره مجری شو، واکنش صداوسیما و پاسخ شهرداری

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۲۹۲۷

جشنواره مجری شو، واکنش صداوسیما و پاسخ شهرداری

قزوین – ایرنا – صداوسیمای مرکز قزوین با انتشار متنی در خصوص برگزاری جشنواره مجری شو توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین واکنش نشان داد ولی رئیس این سازمان هم این برنامه را یکی از برنامه های متعدد شهرداری دانست و توضیحاتی هم ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، مجری شو، عنوان یکی از برنامه های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین در سال جاری است که فراخوان آن چندی پیش اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به دنبال اعلام فراخوان برای علاقه مندان به شرکت در این جشنواره، صداوسیمای مرکز قزوین طی روزهای گذشته با انتشار متنی در کانال خود در پیام رسان سروش هرگونه همکاری در برگزاری این جشنواره را رد کرد.
در این مطلب اضافه شده بود : صداوسیما با توجه به برگزاری موارد مشابه چنین جشنواره هایی در سطح کشور و آسیب هایی که متوجه افراد و علاقمندان گردیده خواستار نظارت دستگاه های مسئول بر روند برگزاری چنین جشنواره های شده است.
انتشار این مطلب در حالی صورت گرفت که مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز اعلام کرد در فراخوان خود برای شرکت علاقه مندان به این جشنواره نامی از صدواسیما به عنوان مشارکت کننده نبرده است.

** دخالتی در برگزاری جشنواره مجری شو نداریم
حسن اکبری مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: صداوسیمای مرکز قزوین هیچ گونه دخالتی در فرایند برگزاری جشنواره مجری شو ندارد.
وی با بیان اینکه این ذهنیت در بین برخی افراد وجود دارد حضور در این رویداد می توانند زمینه فعالیت آنها در صداوسیما را فراهم کند، اظهار داشت: مخاطبان و شرکت کنندگان در این جشنواره باید بدانند که حضور در این رویداد هیچ گونه امتیازی را برای حضور و یا همکاری با صداوسیما ایجاد نمی کند.
اکبری اظهار داشت: باشگاه خبرنگاران جوان متعلق به صداوسیماست و اگر بحث جذب همکار در عرصه اجرا و گویندگی وجود داشته باشد از این مجموعه ورود پیدا می کنیم کمااینکه صداوسیما تعهدی نیز در زمینه جذب و یا استخدام افراد عضو این باشگاه ندارد.
وی با بیان اینکه ظرفیت صداوسیما برای جذب نیرو در بخش اجرا و گویندگی محدود است، اظهار داشت: در صورت نیاز به جذب نیرو نحوه و فرایند مربوط به این کار از رسانه ملی اعلام می شود.

** برگزاری مجری شو با هدف معرفی استعدادهای حوزه اجرا و گویندگی
مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این سازمان بنا بر وظایف ذاتی خود هر ساله اقدام به برنامه ریزی و اجرای صدها برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی می کند که جشنواره مجری شو نیز یکی از این برنامه هاست که در سال جاری تدارک دیده شده و در آذر ماه برنامه نهایی آن برگزار می شود.
محمد درافشان افزود: این برنامه با توجه به علاقه مندان زیادی که در بین جوانان مستعد به حوزه اجرا و گویندگی وجود دارد، برگزار می شود.
این مسئول گفت: برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری این سازمان را نباید دخالتی در امورات سایر دستگاه ها تلقی کرد و اگر چنین برداشتی وجود دارد این دیدگاه اشتباه است.
وی اظهار داشت: جوانان قزوینی در رشته های مختلف ورزشی و هنری استعدادهای زیادی دارند و با برگزاری چنین جشنواره هایی ضمن ایجاد نشاط اجتماعی تلاش می کنیم تا استعدادها را کشف و معرفی کنیم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین گفت: انتظار می رود دستگاه ها و نهادهای ذیربط از چنین برنامه هایی حمایت کنند و در رابطه با برگزاری برنامه های خود در صورت تقاضا از جانب دستگاه ها علاقه مند به مشارکت با آنها هستیم.
وی در خصوص واکنش صداوسیمای مرکز قزوین نسبت به این جشنواره نیز اظهار داشت: در جریان دقیق این موضوع قرار ندارم اما انتظار داشتیم که صداوسیما از چنین رویدادی استقبال کند.
درافشان گفت: برنامه و جشنواره ای که تدارک دیده ایم هیچ ارتباطی با صداوسیما ندارد و داورانی که انتخاب کرده ایم نیز سابقه اجرا در رسانه ملی را داشته اما کارمند صداوسیما نیستند.
وی اظهار داشت: در فراخوان مربوط به این رویداد نامی از صداوسیما به عنوان مشارکت کننده برده نشده است.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره مجري شو صداوسيما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای ۱۰ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در این منطقه گفت: جشن رویداد «اصفهان رو» برگرفته از شعر «به اصفهان رو» برای معرفی ظرفیت‌های منطقه ۱۰ به شهروندان در نظر گرفته شده است.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته فرهنگی اصفهان با بیان اینکه در این هفته برای تمام مقاطع سنی در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در این هفته ۱۰ عنوان برنامه شاخص در این منطقه برگزار می‌شود و تلاش کردیم این برنامه‌ها تمام مقاطع سنی با سلایق مختلف را پوشش دهد.

وی با اشاره به بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه هفته فرهنگی اصفهان افزود: جشن رویداد «اصفهان رو» برگرفته از شعر به اصفهان رو برای معرفی ظرفیت‌های منطقه ۱۰ شهرداری این کلان‌شهر به شهروندان در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ای با محوریت لهجه و شعرهای اصفهانی، حتی ظرفیت‌های تاریخی و هویتی این منطقه در نظر گرفتیم، تصریح کرد: جشنواره بازی‌های بومی و محلی روز پنجشنبه ششم اردیبهشت در ورزشگاه زیتون ویژه تمام مقاطع سنی بانوان از ۶ تا ۹۹ سال برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

صیرفی‌نژاد خاطرنشان کرد: پاتوق قصه‌خوانی به لهجه اصفهانی با حضور شهروندان منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مسابقه‌های مجازی با عنوان «کشکول» و «اصفهان گنجینه تاریخی» در این منطقه ویژه هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود، گفت: برگزاری مسابقه عکاسی یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه این هفته است؛ در این مسابقه شهروندان می‌توانند عکس‌های چندین سال پیش خود که در کنار آثار تاریخی گرفته‌اند را همراه با عکسی که در حال حاضر در همان زاویه و با همان اثر تاریخی می‌گیرند، در این مسابقه شرکت دهند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: به نفرات برتر در این مسابقه هدیه اهدا می‌شود، همچنین آثار برگزیده در قالب نمایشگاهی در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد.

صیرفی‌نژاد اضافه کرد: بازدید رایگان از اماکن تاریخی اصفهان از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است که ثبت نام از شهروندان علاقه‌مند، در فرهنگسراهای استاد همایی و استاد شریعت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم هفته فرهنگی اصفهان، هفته‌ای پربار باشد و برنامه‌های در نظر گرفته شده، مورد رضایت شهروندان اصفهانی قرار گیرد.

کد خبر 747316

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲