Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند زنان بارداری که در دوران بارداری از دارو‌های مسکن استفاده می‌کنند با درصد بالاتری امکان دارد فرزند دارای ضریب هوشی کم یا مبتلا به اوتیسم به دنیا آورند.   این پژوهش به وسیله محققان دانشگاه هاروارد با بررسی وضعیت سلامت حدود ۱۵۰ هزار مادر و نوزاد به دست آمده است، به گفته کارشناسان مسکن‌های رایج و پرشماری که در دنیا وجود دارند و برای کاهش درد استفاده می‌شوند افزون بر افت ضریب هوشی و اوتیسم سبب ابتلای کودک به بیش فعالی یا تاخیر در صحبت کردن شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
از جمله دیگر عامل‌های اثرگذار بر کاهش ضریب هوشی نوزاد، حضور مادر باردار در مناطق دارای آلودگی هوا را می‌توان نام برد،  زنانی که در مناطقی با آلودگی هوای بالازندگی می‌کنند با احتمال بیشتری نوزادانی با نقص‌های مادر زادی، چون شکاف کام یا لب به دنیا می‌آورند.   در مطالعه‌ای پیش‌تر این نتیجه به دست آمده است زنانی که در طول دوران بارداری به ویژه درماه‌های اول، بیش از ۶ بار از دارو‌های مسکن استفاده کرده اند با احتمال بیشتری کودکانی دچار اختلال تکلم و کندی در بیان واژگان به دنیا می‌آورند.     کارشناسان به مادران باردار توصیه می‌کنند از مصرف دارو‌های غیرضروری به ویژه مسکن در طول دوران بارداری به ویژه درسه ماهه اول خودداری کنند. نتیجه این پژوهش درمجله (Hormones and Behavior) منتشرشده است.   منبع:Dailymail   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، نیّر الهامی افزود: تاکنون هزاران زن در این طرح ثبت نام کرده اند ولی ظرفیت استان در این خصوص بیش از این هاست و امیدواریم میزان ثبت نام در این طرح با توجه به رایگان بودن آن، نزدیک به ۱۰۰ درصدی شود.
او اضافه کرد: مادران روستایی و عشایر که فرزند سوم آنان اول سال ۱۳۹۶ به دنیا آمده باشند، در قالب این طرح به صورت رایگان بیمه می‌شوند.
الهامی گفت: برای مادرانی که بیشتر از سه فرزند دارند، به ازای هر فرزند ۲ سال سابقه ارفاقی در نظر گرفته می‌شود.
الهامی خاطرنشان کرد: مادران مشمول این طرح می‌توانند با مراجعه سایت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یا به صورت حضوری به کارگزاری‌های فعال در آذربایجان غربی مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • مادران باردار مراقب مصرف کرم‌های ضد آفتاب باشند
  • استفاده بی خطر از کرم‌های ضد آفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • مادران باردار مراقب مصرف کرم های ضد آفتاب باشند
  • نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • ۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری