Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@04:10:21 GMT

گران شدن لبنیات به دلیل صادرات این محصول است !

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۳۰۲۷

رکنا: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس علت افزایش چند ماه اخیر قیمت لبنیات را بالا رفتن صادرات این محصول دانست.

به گزارش رکنا، احمدعلی کیخا در پاسخ به اینکه دلیل افزایش قیمت لبنیات در چند ماه اخیر چه بوده است، گفت: افزایش نرخ ارز باعث شد، لبنیات ایران در بازارهای جهانی قدرت رقابت بیشتری داشته باشد، بنابراین فرصتی برای تولیدکنندگان شد تا محصولاتشان را صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: افزایش صادرات و بالا رفتن تقاضا باعث شد، قیمت داخل افزایش یابد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین ادامه داد: سال‌های گذشته پایین بودن نرخ ارز هزینه پنهانی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده بود و قدرت رقابت را از آنها گرفته بود، اما اکنون قدرت رقابت آنها با افزایش نرخ ارز بیشتر شده و گرایش به صادرات افزایش یافته است.

کیخا گفت: دولت اگر می‌خواهد، قیمت محصولات لبنی را کاهش دهد، حق ندارد، هزینه و فشار را به جامعه کشاورزان و دامداران تحمیل کند. دولت باید ظرفیت‌های تولید را افزایش دهد که در این صورت قیمت متعادل خواهد شد. دولت باید از برنامه‌های تکلیفی برای تولیدکنندگان بپرهیزد.

وی با بیان اینکه از تولید صادرات‌محور حمایت می‌کنیم، گفت: در صورتی که از تولید حمایت شود و قیمت تمام شده تولید پایین بیاید، قیمت محصولات کشاورزی مانند لبنی هم کاهش خواهد یافت. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دانشجوی 24 ساله توسط همکلاسی های شیطان صفت ازدواج پسر دانشجو با استاد 41 ساله اش+فیلم و عکس تجاوز به زن جوان در زندان زنان +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا زن خائن با قتل شوهرش از تهران به کانادا فرار کرد! + جزییات فوتبالیست مشهور آبادان دستگیر شد! / جرم او چیست؟! انتقاد زننده کارشناس آشپزی به خانمی در مسابقه «دستپخت»! + فیلم آواز خوانی دختر 19 ساله هنگام جراحی مغز آیا صادق هدایت مشکل اخلاقی داشت؟ / ادعای عجیب افخمی به نویسنده مشهور جوانی به خاطر ارتباط با یک زن نامزد کرجی اش را کشت + عکس فیلم لحظه وحشتناک حمله به یک دختر تهرانی در روز روشن / این دختر در کما است زندگی فقیرانه در عین پولداری / درخواست طلاق به خاطر خسیس بودن شوهر + عکس دختر 19 ساله تهرانی 15 ساعت در شوک قتل مادرش در مقابل چشمانش بود ! کلاهبرداران تلفنی در زندان مخفی بودند + فیلم مصاحبه فیلم اختصاصی گفتگو با مجرمی که ناخواسته تبهکار شده است !

منبع: رکنا

کلیدواژه: نرخ ارز نرخ ارز کشاورزی لبنیات مجلس کمیسیون صادرات عکس فیلم فضای مجازی ساعت دختر صدام حسین ایران همسرش کشف عجیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد محمدی در بجنورد، اظهار داشت: تعیین نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ مناسب و معقول نیست. طبق آخرین نرخ تعیین شده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قیمت تعیین شده برای سال زراعی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مبلغ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که متاسفانه این امر مطابق انتظار پیش نرفت و در نهایت به نرخ فعلی رسید.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل خرید توافقی گندم اعلام شد + جزئیات

وی افزود: عدم تعادل قیمت گندم و خرید تضمینی با میزان تورم همخوانی نداشته و موجبات نارضایتی گندم‌کاران را در پی داشته است، چرا که در فصل کشت و نرخ‌گذاری دولت و مجامع قیمت‌گذاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود که با وضعیت عملا دسترنج این قشر زحمت‌کش مغفول مانده و دیده نشده است.

محمدی گفت: به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی بایدت روی این امر نظارت ویژه‌ای اعمال و از عدم اختلاف فاحش در نرخ‌گذاری بر اساس میزان تورم اقدام می‌کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی بجنورد با بیان اینکه گندم محصول استراتژیک کشور بوده و نرخ آن در میزان تولید موثر است، افزود: باید در خرید تضمینی گندم به عنوان محصول استراتژیک و راهبردی در مسیر رسیدن به خودکفایی در تولید مشوق‌های ویژه به گندم‌کاران اعطا و نرخ واقعی در تولید محصول و خرید آن در زمان فصل کشت اعلام و برآورد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227448 برچسب‌ها گندم

دیگر خبرها

  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • قاچاق، آفت اصلی زعفران
  • تولید یک کاپشن گران قیمت با پوست تمساح توسط استاد کره‌ای (فیلم)