Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@06:11:58 GMT

بوشهر نماد همزیستی اهل سنت و شیعه در کشور است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۳۱۶۷

بوشهر نماد همزیستی اهل سنت و شیعه در کشور است

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: خدا را شاکریم در استانی هستیم که برادران اهل سنت و شیعه با اتحاد و همدلی زندگی می کنند و هیچ نگرانی وجود ندارد طوری که این استان نماد همزیستی مسالمت آمیز در این زمینه است.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند دوشنبه شب به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت افزود: در شرایط حساس کنونی که دشمن در تلاش برای ضربه زدن به اسلام است اتحاد، انسجام و برادری در میان مسلمانان لازمه قدرت جامعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: همه باید مراقب باشیم دشمن از روزنه هایی که وجود دارد سوء استفاده نکند و باعث ایجاد تفرقه و انشقاق در جامعه اسلامی نشود.
استاندار بوشهر یادآورشد: امروز استکبار جهانی با حمایت برخی از حاکمان دنیای اسلام با استفاده از سرمایه های مادی و انسانی و تشکیل گروه های تروریستی چه آشوب هایی را در منطقه خاورمیانه به پا می کند و باعث کشتن مسلمانان به دست همدیگر می شود.
گراوند افزود: امروز با توطئه دشمن می بینیم که برادران مسلمان با منابع کشورهای مسلمان برادران خود را می کشند و نمونه آن در سوریه و یمن قابل مشاهده است.
وی اظهارداشت: پیامبر رحمت با تفکری نو پایه گذار تمدن نوینی می شود و پیروان آن حضرت باید از هرگونه تفرقه و تشتت در جامعه پرهیزند.
گراوند گفت: براساس دستور پیام اسلام (ص) وحدت، انسجام، همدلی و برادری باعث بقا و توسعه جامعه اسلامی می شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه وحدت یک تکلیف دینی است گفت:همدلی و اتحاد مومنان یکی از آیات الهی است و پراکندگی و تفرق نشانه بی ایمانی است و می تواند آتشی برای ایجاد آشوب در جامعه اسلامی باشد.
وی یادآورشد: نامگذاری هفته وحدت همزمان با تشکیل نظام جمهوری اسلامی بیانگر این است که انقلاب اسلامی و رهبران این نظام به دنبال ایجاد اتحاد، برادری و انسجام هستند.
گراوند اضافه کرد: قرآن مهمترین سرمایه مسلمانان و بالاترین محور و سرمایه جامعه اسلامی برای برقراری وحدت و انسجام است.
وی افزود: نمازهای جمعه ، جماعت و حج از مهمترین مظاهر وحدت در دین اسلام و همواره مورد تاکید بوده است.
استاندار بوشهر گفت: در بین مسلمانان اشتراک هایی وجود دارد که جامعه اسلامی باید همواره از این اتحاد و برادری مراقبت کند چون دشمن برای از بین بردن سرمایه های مادی و انسانی مسلمانان از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.
رئیس شورای ائمه جمعه اهل سنت استان بوشهر گفت: وحدت و انسجام نعمت بزرگی در راستای تقویت وحدت اسلامی است و ایران بهترین الگوی وحدت و همدلی امت اسلامی در جهان است.
محمد جمالی افزود: هفته وحدت فرصت مناسبی برای گسترش و تقویت وحدت نه تنها در سطح کشور بلکه در همه جهان اسلام و در کشورهای مختلف است.
وی با اشاره به تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه اسلامی گفت: ایران در بحث اتحاد و همدلی باید برای دیگر کشورها الگو باشد.
جمالی افزود:با توجه به تلاش استکبار جهانی برای مشکل تراشی در جامعه اسلامی ایران مسئولان باید با تلاش بیشتر پای کار باشند و از هر فرصتی برای خدمت به مردم استفاده کنند تا مشکلات مردم کمتر شود.
وی گفت: اگر امروز شاهد امنیت خوبی در سطح کشور هستیم به خاطر همین اتحاد و همدلی است و باید قدردان این امنیت باشیم.
6047/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اتحاد هفته وحدت استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها در بیان مشکلات و چالش‌ها اخلاق و انصاف را رعایت کنند

ایسنا/کرمانشاه فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: رسانه‌ها باید در بیان مشکلات و چالش‌ها اخلاق و انصاف را رعایت کنند.

سردار بهمن ریحانی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر کرمانشاه، از رسانه به عنوان یک هنر تاثیرگذار در جامعه یاد کرد و افزود: انتقاد رسانه‌ها همواره بسترساز پیشرفت و سازندگی بوده، اما این انتقادها باید در چارچوب اخلاق و انصاف باشد تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

ریحانی تاکید کرد: رسانه‌ها باید نگاه نقادانه داشته باشند، در غیر اینصورت در مسیر پیشرفت قرار نمی‌گیریم، اما این نگاه نقادانه باید طوری باشد که منجر به سازندگی شود.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه در جامعه رسانه و هنر سکولار به معنای بی‌تفاوتی نداریم، گفت: رسانه‌ها نمی‌توانند بی‌تفاوت عمل کنند، چون واقعیت این است که جامعه ما یک جامعه سیاسی است، لذا رسانه‌ها باید بکوشند عزت و اقتدار ایران اسلامی را به رخ دشمنان بکشند.

ریحانی در ادامه با اشاره به مشارکت خوب مردم در دو رخداد مهم راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهم اسفندماه سال جاری، تاکید کرد: در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در حالی شاهد افزایش حضور مردم در صحنه نسبت به سنوات گذشته بودیم که دشمنان همه تلاش خود را برای کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی بکار گرفته بودند. 

ریحانی با بیان اینکه دشمنان میزان مشارکت مردم در انتخابات یازدهم اسفند ماه را کمتر از ۲۰ درصد پیش‌بینی کرده بودند، تصریح کرد: با وجود تلاش‌های بی‌وقفه دشمنان در فضای مجازی و سیاه نمایی های آنها از مشکلات و چالش های پیش روی کشور، مردم انقلابی ایران اسلامی  با مشارکت ۴۰ درصدی خود یک بار دیگر نشان دادند که پای اعتقاداتشان هستند.

ریحانی سپس وجود دشمنان بزرگ را زمینه ساز بزرگ شدن و پیشرفت کشور در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: به خاطر داشتن دشمنان بزرگ پیشرفت کرده ایم و امروز جزو پنج یا شش کشور اول دنیا هستیم که خودمان موشک ماهواره‌بر می‌سازیم و خودمان همان موشک های ماهواره بر را در مدار قرار می‌دهیم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیاری از مولفه های وحدت در ماه مبارک رمضان تجلی پیدا خواهد کرد
  • تاکید رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان بر وحدت اسلامی برای کمک به فلسطین
  • رسانه‌ها در بیان مشکلات و چالش‌ها اخلاق و انصاف را رعایت کنند
  • سردار رادان: فشار معیشت و مسکن از روی کارکنان انتظامی برداشته می‌شود
  • رمضان ماه تحکیم وحدت مسلمین است/ روزه؛ نمود عینی و عملی وحدت
  • شورای فرهنگ عمومی به دنبال حفظ وحدت و همدلی در جامعه است
  • درهای وحدت و برادری در رمضان گشوده می شود
  • قم از پاکیزه‌ترین شهرهای کشور است / اهمیت اتحاد مجموعه‌های مدیریتی در شهر
  • حرم مطهر رضوی کانون هم افزایی و نماد اتحاد ملت ایران است
  • تحلیلی بر حضور اهل سنت در انتخابات ۱۱ اسفند و نتایج آن