Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@00:22:54 GMT

بوشهر نماد همزیستی اهل سنت و شیعه در کشور است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۳۱۶۷

بوشهر نماد همزیستی اهل سنت و شیعه در کشور است

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: خدا را شاکریم در استانی هستیم که برادران اهل سنت و شیعه با اتحاد و همدلی زندگی می کنند و هیچ نگرانی وجود ندارد طوری که این استان نماد همزیستی مسالمت آمیز در این زمینه است.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند دوشنبه شب به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت افزود: در شرایط حساس کنونی که دشمن در تلاش برای ضربه زدن به اسلام است اتحاد، انسجام و برادری در میان مسلمانان لازمه قدرت جامعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: همه باید مراقب باشیم دشمن از روزنه هایی که وجود دارد سوء استفاده نکند و باعث ایجاد تفرقه و انشقاق در جامعه اسلامی نشود.
استاندار بوشهر یادآورشد: امروز استکبار جهانی با حمایت برخی از حاکمان دنیای اسلام با استفاده از سرمایه های مادی و انسانی و تشکیل گروه های تروریستی چه آشوب هایی را در منطقه خاورمیانه به پا می کند و باعث کشتن مسلمانان به دست همدیگر می شود.
گراوند افزود: امروز با توطئه دشمن می بینیم که برادران مسلمان با منابع کشورهای مسلمان برادران خود را می کشند و نمونه آن در سوریه و یمن قابل مشاهده است.
وی اظهارداشت: پیامبر رحمت با تفکری نو پایه گذار تمدن نوینی می شود و پیروان آن حضرت باید از هرگونه تفرقه و تشتت در جامعه پرهیزند.
گراوند گفت: براساس دستور پیام اسلام (ص) وحدت، انسجام، همدلی و برادری باعث بقا و توسعه جامعه اسلامی می شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه وحدت یک تکلیف دینی است گفت:همدلی و اتحاد مومنان یکی از آیات الهی است و پراکندگی و تفرق نشانه بی ایمانی است و می تواند آتشی برای ایجاد آشوب در جامعه اسلامی باشد.
وی یادآورشد: نامگذاری هفته وحدت همزمان با تشکیل نظام جمهوری اسلامی بیانگر این است که انقلاب اسلامی و رهبران این نظام به دنبال ایجاد اتحاد، برادری و انسجام هستند.
گراوند اضافه کرد: قرآن مهمترین سرمایه مسلمانان و بالاترین محور و سرمایه جامعه اسلامی برای برقراری وحدت و انسجام است.
وی افزود: نمازهای جمعه ، جماعت و حج از مهمترین مظاهر وحدت در دین اسلام و همواره مورد تاکید بوده است.
استاندار بوشهر گفت: در بین مسلمانان اشتراک هایی وجود دارد که جامعه اسلامی باید همواره از این اتحاد و برادری مراقبت کند چون دشمن برای از بین بردن سرمایه های مادی و انسانی مسلمانان از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.
رئیس شورای ائمه جمعه اهل سنت استان بوشهر گفت: وحدت و انسجام نعمت بزرگی در راستای تقویت وحدت اسلامی است و ایران بهترین الگوی وحدت و همدلی امت اسلامی در جهان است.
محمد جمالی افزود: هفته وحدت فرصت مناسبی برای گسترش و تقویت وحدت نه تنها در سطح کشور بلکه در همه جهان اسلام و در کشورهای مختلف است.
وی با اشاره به تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه اسلامی گفت: ایران در بحث اتحاد و همدلی باید برای دیگر کشورها الگو باشد.
جمالی افزود:با توجه به تلاش استکبار جهانی برای مشکل تراشی در جامعه اسلامی ایران مسئولان باید با تلاش بیشتر پای کار باشند و از هر فرصتی برای خدمت به مردم استفاده کنند تا مشکلات مردم کمتر شود.
وی گفت: اگر امروز شاهد امنیت خوبی در سطح کشور هستیم به خاطر همین اتحاد و همدلی است و باید قدردان این امنیت باشیم.
6047/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اتحاد هفته وحدت استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر شنبه در همایش زائران حج تمتع استان مرکزی اظهار کرد:
وحدت، توحید، ایمان و تقوا از مهم‌ترین دستاوردهای آئین حج است که مسلمانان باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

وی رمز پیروزی و موفقیت هر ملت، مذهب و دینی را در اتحاد و یکپارچگی آنان دانست و گفت: همانگونه که رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی نیز همین بود و امروز آنچه می‌تواند اسلام را از گزند دشمنان مصون بدارد وحدت و یکپارچگی مسلمانان است.

استاندار مرکزی سفر معنوی حج را فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی عنوان کرد و گفت: حج یک عمل عبادی سیاسی و جز خدا کسی را ندیدن است.

مخلص الائمه گفت: دولت همه مقدمات و برنامه‌ریزی‌ها را برای مناسک حج انجام داده است از این حاجیان بدون نگرانی در این مراسم معنوی حضور یابند و در ایران و عربستان شرایط لازم مهیا شده است.

مخلص الائمه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به نگاه ویژه خود معتقد است حج یک عمل عبادی سیاسی است و دین از سیاست جدا نیست.

وی گفت: در این سفر معنوی هیچ امتیاز خاصی برای افراد وجود ندارد بلکه همه با یک پوشش به گرد کعبه طواف می‌کنند و اعمال خود را انجام می‌دهند.‌

حجاج بیت‌الله‌الحرام به عنوان سفیر کشور باید رفتار شایسته داشته باشند

امام جمعه موقت اراک نیز با بیان اینکه پیام حج با حضور و همبستگی حاجیان به جهان اسلام و خارج از اسلام مخابره می‌شود، گفت: ضروری است همه حجاج در انجام درست فرامین و رفتاری شایسته تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: حجاج بیت‌الله الحرام سفیران کشور, استان و شهر خود هستند بنابراین باید تلاش کنند همه اعمال را به درستی و شایسته انجام دهند.

وی با بیان اینکه برگزار کنندگان مراسم حج در کشور زحمات زیادی برای برگزاری این مراسم انجام داده‌اند، افزود: ضروری است ضمن رعایت فرامین اخلاقی حلالیت گرفته شود که حج مورد قبول حق واقع شود.

کد خبر 6096376

دیگر خبرها

  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند