Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@02:37:04 GMT

فیلمبردار شهیر سینما درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۳۲۱۳

ویتولد سوبوچینسکی (Witold Sobocinski) فیلمبردار شهیر لهستانی که سابقه همکاری با آندری وایدا و رومن پولانسکی دو فیلمساز مطرح سینمای جهان را در کارنامه داشت، در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

خبر درگذشت وی را روز دوشنبه ۱۹ نوامبر مدرسه ملی فیلم ووج در لهستان جایی که سوبوچینسکی هم در آن تدریس و هم دانش آموخته آن جا بود اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ روز پیش این فیلمبردار کهنه‌کار سینما در بیست و ششمین دوره جشنواره جهانی فیلم کمرایمیج در بیدگوشچ لهستان، جایزه یک عمر دستاورد را از دستان رومن پولانسکی کارگردان بزرگ لهستانی دریافت کرده بود.

در مراسم تجلیل او در این جشنواره که در روز ۱۰ نوامبر برگزار شد، ران هاوارد کارگردان آمریکایی و یانوش کامینسکی فیلمبردار بزرگ لهستانی با ارسال ویدیوهای ضبط شده به این مراسم، کسب این جایزه را به سوبوچینسکی تبریک گفتند.

در بیانیه این جشنواره نیز از سوبوچینسکی به‌عنوانی یکی از برجسته‌ترین فیلمبرداران لهستان و یکی از مشهورترین فیلمبرداران دنیا که در بیش از ۹۰ فیلم، مستند و مجموعه تلویزیونی فعالیت داشته، یاد شد.

از کارهای این فیلمبردار مطرح لهستانی می‌توان به «عروسی» (۱۹۷۲) ساخته آندری وایدا، «دیوانه‌وار» (۱۹۸۸) به کارگردانی رومن پولانسکی و «قسمت سوم شب» (۱۹۷۱) ساخته آندژی ژووافسکی اشاره کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رومن پولانسکی سینمای جهان مدرسه لهستان رومن پولانسکی سینمای جهان لهستان فیلمبردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام کوتاه د راک برای ریکیشی؛ آیا راک به رومن خیانت خواهد کرد؟/ اخبار WWE

د راک پیامی کوتاه برای یکی از خویشاوندان خود و عضو واقعی بلادلاین، ریکیشی فرستاد. ریکیشی به تازگی با ارسال پستی از پیتر مایویا یاد کرده است.

طرفداری | پیتر مایویا، که با نام بزرگ قبیله نیز شناخته می‌شود، پدر بزرگ راک است. او در دوران حضورش در WWF جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگترین ستارگان کمپانی تثبیت کرد. در سال 1982 او برای همیشه از دنیای کشتی کچ خداحافظی کرد تا به درمان بیماری سرطان خود بپردازد.

دواین جانسون در اینستاگرام در واکنش به پست ریکیشی از پدربزرگ فقید او اظهار داشت:

یکی یکدونه هستی. دوستت دارم داداش

به اعتقاد ریکیشی راک به رومن خیانت خواهد کرد

ریکیشی، عضو تالار مشاهیر WWE بر این باور است که به دنبال خیانت راک به رومن رینز بلادلاین تغییراتی اساسی را تجربه خواهد کرد. به اعتقاد او، غول آخر به دنبال تشکیل بلادلاین خودش خواهد رفت.

یک بازی جنگ را در آینده تصور می‌کنم. یک جورایی می‌بینم که جایی در این مسیر راک به رومن خیانت می‌کند. راک منفور خواهد شد و رومن به عنوان یک کاراکتر محبوب برخواهد گشت. می‌بینم که اعضای خانواده دو دسته شده و هر کدام طرفی را انتخاب می‌کنند و در ادامه این اتفاق یک بازی وارگیمز یا از این دست مسابقات بین آنها رخ خواهد داد. احتمالا این ایده را برای رسلمنیا بعدی اجرا کنند که فکر می‌کنم به میزبانی مینی سوتا برگزار شود.

از دست ندهید ????????????????????????

چرا دیوید تیلور باخت؟  خداحافظی دیوید تیلور از کشتی و ورود به MMA پیش‌بینی سیمپسون‌ها؛ رونالدو در فینال جام جهانی 2026 فان؛ اگر شغل نیکولا جکسون رانندگی بود!

دیگر خبرها

  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • طرز پخت متفاوت بال مرغ به سبک لهستانی‌ها با نوشابه کوکاکولا (فیلم)
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • فیلمی که همه را شوکه کرد؛ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • ناصر آبشلی درگذشت
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • پیام کوتاه د راک برای ریکیشی؛ آیا راک به رومن خیانت خواهد کرد؟/ اخبار WWE
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ | صحنه‌ای از یک فیلم که در این جشنواره رد شده بود | تصاویر