Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:52:12 GMT

سلامت لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی تایید نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۳۲۵۶

سلامت لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی تایید نمی شود

آستارا - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار آستارا با اعلام تایید نشدن سلامت لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی و احتمال آلایندگی آنها، مردم را به خودداری از خرید این کالاها توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سامان ساسانیان روز سه شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری آستارا از دستگاه های متولی خواست با نظارت بیشتر در مبادی ورودی این شهرستان، با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی مقابله کنند تا میزان عرضه آن در بازار کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: خطر آلودگی اینگونه کالاهای خارجی از منظر پدافند غیرعامل نیز وجود دارد و آگاهی مصرف کنندگان آن از تهدیدات سلامت عمومی ضروری است.
وی کنترل عطاری ها از نظر ارائه لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی و ممنوعیت استفاده از مکمل های دارویی در باشگاه های ورزشی را نیز متذکر شد.
مدیرکل گمرک آستارا نیز در این جلسه گفت: لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی از این گمرک به کشور وارد نمی شود و ورود این قبیل کالاها باید در مبادی ورودی شهرستان کنترل شود.
رسول امیدی ادامه داد: به خروج داروهای فاقد نسخه از گمرک اجازه داده نمی شود اما باید بر داروخانه ها از نظر ارائه داروی عمده و بدون نسخه، نظارت بیشتر اعمال شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و بازار ساحلی با حدود یک هزار و 500 غرفه از مناطق گردشگر پذیر آن است.
7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي لوازم بهداشتي و آرايشي گيلان آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا عمان مرکز سلامت و درمان منطقه می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین، تمرکز تنها بر درمان بیماریها نیست بلکه بر ترویج سبک زندگی سالم‌تر و افزایش رفاه کلی است. همکاری سالهای اخیر عمان در زمینه واردات تجهیزات پزشکی و فناوری‌های روز دنیا با این سیاست تطابق دارد.

مجله آگاهی نو نوشت: ایالات متحده به عنوان دارنده فناوریهای نوین در حوزه پزشکی بزرگترین و مهمترین شریک عمان در این قضیه است. آمریکا برای ارتقای بخش مراقبت‌های بهداشتی عمان به عنوان یک شریک حیاتی ظاهر شده است چرا که آمریکا از طریق توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی و فناوری‌های پیشرفته، تخصص و دانش فراوانی را ارائه می‌دهد. این اتحاد نه تنها شکاف مراقبت‌های بهداشتی را پر می‌کند، بلکه زمینه را برای شکوفایی سیستم مراقبت بهداشتی عمان فراهم می‌کند. هم چنین این کمکها به حوزه‌های مختلف از تجهیزات تشخیصی پیشرفته تا ابزارهای جراحی پیشگامانه گسترش می‌یابد که چشم انداز مراقبت‌های بهداشتی را در عمان تغییر می‌دهند. همچنین انتقال تجهیزات پزشکی از ایالات متحده آمریکا به عمان نشان دهنده وجود شبکه پیچیده‌ای از لجستیک دقت و نوآوری است. این صرفا یک معامله نیست؛ این یک بازی است که دو کشور را از طریق مراقبت‌های بهداشتی به هم متصل می‌کند. درک پیچیدگی‌های این انتقالات تأثیر عمیقی را که بر چشم‌انداز مراقبت‌های بهداشتی عمان و منطقه می‌گذارد روشن می‌کند.


علاوه بر تجهیزات عمان سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی تحقیق و توسعه و همچنین تولید و پخش دارو انجام داده است. در سال ۲۰۲۱ عمان در حوزه دارو ۱۷ میلیون دلار به عربستان، ۲۴ میلیون دلار به امارات، ۱۰ میلیون دلار به انگلستان و ۳ میلیون دلار به عراق و آلمان صادرات داشته است. بدیهی است که در زمینه دارو میزان واردات بسیار بیشتر بوده است به طوری که ۳۳ میلیون دلار از عربستان، ۳۰ میلیون دلار از هند و ۳۴ میلیون دلار از آمریکا در سال ۲۰۲۱ واردات داشته است. در کنار اینها به پزشکی دیجیتال نیز توجه شده است. فشار قابل توجهی به سمت دیجیتالی کردن صنعت مراقبت‌های بهداشتی عمان، با تاکید ویژه بر پزشکی از راه دور سلامت تلفن همراه و فناوری پزشکی وجود دارد.
هدف این تحول دیجیتال بهبود مراقبت از بیمار کاهش هزینه‌ها و افزایش دسترسی به خدمات مراقبت‌های بهداشتی است.


در نتیجه این سرمایه‌گذاری‌ها درآمد عمان در حوزه سلامت از سال ۲۰۲۲ جهش قابل توجهی داشته است و پیش‌بینی می‌شود این رشد ادامه داشته باشد. از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ درآمد عمان از صنعت پزشکی حدود ۳۵۰ میلیون دلار بوده است اما در سال ۲۰۲۱ به حدود ۴۳۰ میلیون دلار و در سال ۲۰۲۲ به ۵۷۷ میلیون دلار رسیده است.
دولت عمان فقط در سال ۲۰۱۸ حدود دو و نیم میلیارد دلار در صنعت پزشکی سرمایه‌گذاری کرده است. به دلیل سرمایه‌گذاری و هزینه‌های سنگین در سال ۲۰۱۸ درآمد آنها در سال ۲۰۱۹ رشد منفی داشته اما در سالهای بعدی این هزینه‌ها جبران شده و رشد بالایی داشته است. اما باید توجه داشت که عمان همچنان با تبدیل شدن به هاب پزشکی منطقه فاصله دارد و راه زیادی برای تصاحب بازار در پیش دارد.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889222

دیگر خبرها

  • آیا عمان مرکز سلامت و درمان منطقه می‌شود؟
  • انجام بیش از دو هزار بازرسی بهداشتی در طرح بسیج سلامت نوروزی شوشتر
  • انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • انجام ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • مشکل جدی در تامین دارو و شیر خشک وجود ندارد
  • برخورد دامپزشکی شوشتر با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام
  • برخورد با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام در شوشتر
  • برخورد با عاملان کشتار‌های غیرمجاز و کنار جاده‌ای در شوشتر