Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:37:01 GMT

موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین دیده نشد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۳۲۶۶

موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین دیده نشد

حمید زینالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس گزارشهای واصله مبنی بر تلفات غیر متعارف در یکی از روستاهای شهرستان آبیک اکیپی از کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین و متعاقب آن جمعی از مدیران دامپزشکی برای بررسی موضوع به محل عزیمت نمودند که با عنایت به شواهد اولیه و گزارش مواردی از وقوع بیماری آنفلوانزا در کشور نمونه هایی از طیور موجود در روستا اخذ و برای تشخیص نهایی علت بیماری بر اساس آزمایشهای مولکولی، به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان قزوین ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خوشبختانه پس از انجام آزمایشهای  PCR بر روی نمونه های ارسالی نتایج حاصله حاکی از آن بود که طیور تلف شده در روستا با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان درگیر نیستند و خطری از این ناحیه صنعت پرورش طیور استان را تهدید نمی کند.

زینالی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت سرعت عمل در تشخیص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: در صورتی که بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مراحل ابتدایی تشخیص داده شده و کنترل شود تا حدود زیادی می توان از شیوع بیماری در سطح منطقه پیشگیری کرد که این مهم فقط با همکاری مسئولین بهداشتی و مدیران واحدهای پرورش طیور و همچنین روستائیان که اقدام به نگهداری طیور بومی می کنند میسر خواهد بود.

کد خبر 4463385

منبع: مهر

کلیدواژه: آنفلونزای پرندگان دامپزشکی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت

یک متخصص طب ایرانی درباره بیماری دیابت صحبت کرد و گفت: دیابت یک بیماری مزمن و خاموش است که باید در تشخیص و درمان آن تعجیل کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا