Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفدراسیون فوتبال آسیا نام هافبک تیم فوتبال پرسپولیس را در زمره بازیکنانی قرار داده که می‌توان انتظار بازی‌هایی تأثیرگذار در جام ملت‌های آسیا را از آنها داشت. ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، در گزارشی به معرفی ستاره‌ها و بازیکنان تأثیرگذار احتمالی جام ملت‌های آسیا در سال 2019 پرداخته و بشار رسن، هافبک عراقی پرسپولیس را زیر ذره‌بین برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

AFC‌ درباره بازیکن خط میانی تیم ملی عراق که یکی از رقبای ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیاست، می‌نویسد: 5 سال پس از کمک به عراق برای قهرمانی در رقابت‌های زیر 22 ساله‌های آسیا در عمان، بشار رسن حالا به مهره‌ای کلیدی برای «شیرهای بین‌النهرین» تبدیل شد و به نظر می‌رسد که این تیم آماده درخشش در جام ملت‌های آسیای 2019 است. بشار رسن بازیکن آنقدر بااستعداد هست که تنها در سن 14 سالگی مسئولان تیم سابقش نیروهای هوایی عراق را برای عقد قرارداد با او مجاب کرد. دوران بازیگری رسن اما به این تیم محدود نشد و او به عرصه‌های بزرگتری رسید که آخرین مورد آن حضور در فینال لیگ قهرمانان اسیا به همراه پرسپولیس بود. چالش بعدی این بازیکن 21 ساله انجام اولین بازی‌اش در جام ملت‌‌های آسیا به همراه عراق در ماه ژانویه است، جایی که انتظار می‌رود او یکی از مهره‌های کلیدی در ترکیب اصلی تیم ملی کشورش باشد.

گزارش AFC از جدال پرسپولیس و کاشیما آنتلرز برای رسیدن به پادشاهی آسیا و مقایسه بشار رسن و لئو سیلوا

رسن در تمام رده‌های سنی برای عراق بازی کرده است و با تیم زیر 23 ساله‌های این کشور قهرمان آسیا هم شد. او اولین بازی ملی‌اش را سال 2014 در سن 17 سالگی انجام داد و بعد از آن 18 بازی ملی دیگر انجام داده است و آنقدر هم خوب کار کرده که سرمربی اسلوونیایی جدید این تیم اسرچکو کاتانتس، به او در خط میانی نقشی کلیدی داده است.

شیوه بازی

بعد از آغاز دوران بازیگری‌اش به عنوان یک بال راست، رسن به هافبک میانی تغییر پست داد. بازی او که ترکیبی از ذیرکی  و سرسختی است، بدان معناست که او توانایی بازی در هر دو پست هافبک دفاعی یا هافبک تهاجمی را دارد. با یک متر و 76 سانتی‌متر قد، قطعاً نبردهای هوایی تخصص رسن نیست اما او حتی در این حوزه هم با جاگیری‌های هوشمندانه‌اش حرف‌هایی برای گفتن دارد. در همین حال گستردگی دامنه پاس‌های او به تیمش برای باز کردن قفل خط دفاعی حریف کمک می‌کند.

چه انتظاری می‌توان از رسن داشت

با توجه به اینکه 18 ماه اخیر دوران بازیگری‌اش را در ایران سپری کرده است، رسن در جام ملت‌های آسیا باید برای رویارویی با تعدادی از هم‌تیمی‌هایش در پرسپولیس که در تیم ملی ایران حضور خواهند داشت آماده باشد. اگرچه مردان کاتانتس جزو مدعیان اصلی قهرمانی این دوره از جام ملت‌های آسیا نیستند، آنها در گذشته نشان داده‌اند توانایی رقم زدن اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی را دارند و قهرمانی‌شان در جام ملت‌های آسیای سال 2007 که بهت قاره کهن را در پی داشت، گواه این موضوع است.

انتهای پیام/

 

R1015163/P35350/S3,27,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط AFC پرسپولیس تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پرسپولیس تهران پرسپولیس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال | ستاره‌ آبی‌ها برگشت

به گزارش همشهری آنلاین، جلال الدین ماشاریپوف هافبک ازبکستانی استقلال پس از بازی جمعه شب آبی‌پوشان مقابل شمس آذر قزوین در هفته بیست و چهارم لیگ برتر به دوبی رفت.

دلیل بدون اطلاع ترک کردن ایران توسط ماشاریپوف این بوده که پاسپورت هافبک استقلال به خاطر فیفادی و انجام بازی‌های ملی برای تیم ملی ازبکستان پیش خود ماشاریپوف بوده است. او به باشگاه اعلام کرده برای آوردن خانواده‌اش به دوبی سفر می‌کند.

ماشاریپوف با پیگیری‌های باشگاه استقلال دیشب (دوشنبه) به ایران بازگشت و هم‌اکنون در تمرین استقلال حضور دارد.

کد خبر 846631 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی جواد نکونام

دیگر خبرها

  • پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام درباره ماشاریپوف
  • پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
  • بازگشت ستاره استقلال به تمرین
  • پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال | ستاره‌ آبی‌ها برگشت
  • ستاره ازبکستانی استقلال به تمرین بازگشت
  • باشگاه استقلال پیگیر بازگشت هافبک ازبکی به تمرینات
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ رقیب ایران در مسیر قهرمانی حذف شد
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است
  • رقیب مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و از آسیا آمد/ فیلم
  • نگاه رهبری به کشتی ریزبینانه و دقیق است/ هدف اصلی المپیک است