Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۸۶۶ تن انواع فرش دستباف از استان صادر شده است.
علی همتی افزود: بیشترین صادرات فرش دستباف فارس در این مدت به کشور‌های چین ، پاکستان، گرجستان، آذربایجان، آلمان، استرالیا، انگلستان، اندونزی، ایتالیا، ترکیه و یونان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: دوره‌های آموزشی تخصصی و یا بازآموزی برای بافندگان با هدف بالا بردن سطح کیفی و کمی تولید کنندگان فرش دستباف توسط اداره فرش این سازمان برگزار می‌شود.
استان فارس با بیش از ۷۰ هزار بافنده فرش دستباف و بافت بیش از ۳۴۰ هزار متر مربع انواع دست بافته‌ها از قطب‌های اصلی فرش دست بافت کشور محسوب می‌شود.
بیش از ۳۴۰ فروشگاه و ۸۰ صادرکننده در فارس کار خرید، فروش و عرضه دست بافته‌های هنرمندان استان را بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ارزآوری فارس شیراز خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس صاردات فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس


هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از رشد 23 درصدی ارزش صادرات در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبر داد.
به گزارش  روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا پیرحسینلو افزود: ارزش صادرات کالا در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس 2.6 میلیارد دلار ثبت شد که در مقایسه با آمار سال 1401( 2.1 میلیادر دلار) حاکی از رشد قابل توجه ارزش صادرات است.
رشد تناژ صادرات
وی گفت: همچنین در سال 1402 به میزان 10 میلیون و 253 هزار و 545 تن از این منطقه اقتصادی صادرات انجام شد که نسبت به سال 1401(چهار میلیون و 106 هزار و 960 تن) نشان از رشد 149 درصدی است.
منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در استان هرمزگان قرار دارد و از زیرمجموعه های ایمیدرو محسوب می شود.

دیگر خبرها

  • صادرات ۲۸ میلیون دلاری مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت
  • هدف‌گذاری ارزآوری ۵ میلیاردی از صادرات خدمات مهندسی آب و برق
  • رشد ۶۱ درصدی درآمد گمرکات استان فارس در سال ۱۴۰۲
  • تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد
  • افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس
  • صادرات بیش از هزار تن انواع محصولات دامی از استان زنجان