Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@00:31:36 GMT

چینی ها هنوز کار خود را آغاز نکرده اند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۳۳۴۸

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، یکی از دستاورد‌های برجام و معرفی قرارداد‌های جدید نفتی، امضای قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با کنسرسیومی متشکل از شرکت فرانسوی توتال با سهم ۵۰.۱، شرکت چینی CNPC با سهم ۳۰ درصد و شرکت ایران پتروپارس با سهم ۱۹.۹ درصد بود. این کنسرسیوم بعد از امضای قرارداد، کار خود را آغاز کرد و طی زمانی که توتال در ایران فعالیت می‌کرد، اولین جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی توسط شرکت‌های ایرانی ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه، کار توتال در فاز ۱۱ طبق زمان‌بندی پیش رفت، مناقصه برگزار شد و این شرکت فرانسوی ۹۰ میلیون دلار در فاز ۱۱ هزینه کرد؛ اما با خروج ترامپ از برجام، فعالیت توتال در پارس جنوبی متوقف شد و هرچند مدیرعامل این شرکت از مذاکره با ترامپ برای ادامه فعالیت در ایران خبر داد و زنگنه - وزیر نفت - هم به توتال فرصت ۹۰ روزه داد، اما این غول نفتی فرانسوی سرنوشتی جز خروج از فاز ۱۱ نداشت.

از همان زمان که زمزمه‌های خروج توتال به گوش رسید، مسئولان نفتی اعلام کردند درصورتی که توتال از قرارداد خارج شود، طبق مفاد شرکت چینی جایگزین آن خواهد شد. شرکتی که به گفته غلام‌رضا منوچهری - معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت - مشکلی در تامین سرمایه طرح ندارد. طبق اعلام مسوولان وزارت نفت، این شرکت چینی در زمینه تکنولوژی توانایی لازم برای بهره‌برداری از فاز ۱۱ را دارد و فقط ممکن است در زمینه به‌کارگیری سیستم تقویت فشار که قرار بود توسط توتال صورت گیرد و الگوی سایر فاز‌های پارس جنوبی شود، دچار مشکل شود. البته تا رسیدن به این مرحله هنوز زمان زیادی باقی مانده است.

وزیر نفت در اواخر مردادماه اعلام کرد که توتال به‌صورت رسمی قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را ترک کرده است و علی کاردر - مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفت ایران - در آخرین گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره خروج توتال از طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و جایگزینی CNPC با توتال توضیح داد که این دو شرکت با یکدیگر جلسات فنی برگزار کردند و توتال اسناد فنی و مناقصه‌ها را به شرکت CNPC واگذار کرد. این شرکت چینی نیز اعلام کرد که باید اسناد را یک بار دیگر بررسی کند، زیرا توتال اسناد را طبق تکنولوژی، ابزار و توانمندی خودش بررسی کرده بود. بر همین اساس به شرکت CNPC فرصت داده شد که اسناد و مدارک را بررسی کند.

در این راستا در جدیدترین اظهار نظر‌ها درباره آخرین وضعیت فعالیت این شرکت چینی، امیرحسین زمانی‌نیا - معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل - در پاسخ به سوال ایسنا درباره فعالیت CNPC در فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: CNPC هنوز کار خود را در فاز ۱۱ پارس جنوبی آغاز نکرده است.   منبع: ایسنا
انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری

فرماندار شوش در نشست پنج ساعته شورای تامین شوش با مدیران شرکت کاغذ پارس، تعدیل ۱۰۰ کارگر شرکت کاغذپارس را غیرقابل قبول دانست و گفت: تصمیم نادرست مدیران هلدینگ کاغذ پارس امنیت معیشتی خانواده‌ها را زیر سوال برد و موجب دغدغه مردم در این شهرستان شد.

محسن حویزه با تاکید بر حمایت تمام قامت مسوولان این شهرستان برای کمک به افزایش ظرفیت تولید و گره گشایی از مسایل مبتلا به شرکت‌های فعال در شوش افزود: مدیریت شهرستان شوش تا کنون نهایت همکاری را با واحد‌های تولیدی فعال در این شهرستان برای گره گشایی از مسایل و افزایش ظرفیت تولید آنها داشته است و این همکاری با قدرت بیشتر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تعدیل کارگران در سال جهش تولید غیرقابل پذیرش است بیان کرد: تمام کارگران تعدیل شده شرکت کاغذ پارس باید از فردا به سر کار خود بازگردند و مشغول تولید و فعالیت شوند.

قرارداد‌های یک ماهه با کارگران خلاف صریح قانون است

فرماندار شوش با انتقاد از قرارداد‌های یک ماهه شرکت کاغذ پارس با کارگران این شرکت تاکید کرد: بساط قرارداد‌های یک ماهه که خلاف صریح قانون است باید در شرکت کاغذ پارس جمع شود و قرارداد با کارگران باید به طور مستقیم و بدون شرکت واسطه و بر اساس ضوابط قانونی باشد.

فرماندار شوش با تاکید بر اینکه شرکت کاغذ پارس سه ماه فرصت دارد تا قرارداد با کارگران خود را اصلاح کند افزود: به عنوان رییس شورای تامین شوش به مدیران شرکت کاغذ دستور می‌دهم بر اساس قانون کار طی سه ماه مکلف هستند، با اصلاح قرارداد‌ها حداقل مدت زمان قرارداد کارگران را به ۸۹ روز افزایش دهند.

شرکت کاغذپارس نسبت به ایجاد اشتغال در شوش باید پاسخگو باشد

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با انتقاد از تصمیم مدیران هلدینگ کاغذ پارس برای اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران این شرکت افزود: تصمیم نادرست مدیران این شرکت تبعات سیاسی، اجتماعی و امنیتی فراوانی برای شهرستان داشته و حتی شیرینی پاسخ قاطع سپاه به جنایات اسراییل را تحت الشعاع قرار داد.

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسوولان شرکت کاغذ پارس که بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴ مدیریت این شرکت را به عهده گرفته اند باید نسبت به ایجاد اشتغال در این شهرستان پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه خصوصی سازی شرکت‌های بزرگ دولتی شوش در دوران دولت قبل را خیانت به این شهرستان گفت: شرکت هفت تپه به ثمن بخث به برخی افراد نور چشمی واگذار شد و این واگذاری غیرکارشناسی، تولید و اشتغال را به نقطه‌ای رساند که تجمعات کارگری هفت تپه به سرخط اخبار بین المللی تبدیل شد و متاسفانه این رویه در شرکت کاغذپارس نیز در حال تکرار شدن است.

کعب عمیر افزود: نحوه واگذاری شرکت‌های بزرگ شوش در قالب اصل ۴۴ خیانتی بزرگ به این شهرستان بود که در دولت روحانی و با ضعف مدیران وقت استانی رقم خورد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمام کارگران اخراج شده کاغذ پارس باید امروز به کار خود بازگردند گفت: مسایل مبتلا به شرکت کاغذ پارس را در سطح ملی و با استفاده از ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی دنبال می‌کنم.

وی ادامه داد: انتظار از مدیران شرکت کاغذپارس این بود که قبل از تصمیم به اخراج کارگران مسایل مبتلا به خود را مطرح تا موضوع در سطح ملی و با نشست با مسوولان و وزرای مرتبط را پیگیری کنیم.

کعبر عمیر گفت: بسیاری از شرکت‌های فعال در شوش که در روند تولید آنها اختلال ایجاد شده بود، پیش از گسترش مشکل، با طرح موضوع با مسوولان شهرستان و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستانی، استانی و ملی، مسایل گره گشایی شد.

اخراج کارگران را تحمل نمی‌کنیم

کعب عمیر تصمیم مدیران هلدینگ در اخراج کارگران را تنش زا و مغایر با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب برای تحقق جهش سال دانست و گفت: بسیاری از قوانین کارگری از جمله طبقه بندی مشاغل و مزایای کارگری به کارگران کاغذ پارس داده نشده است که این روند باید به سرعت اصلاح شود.

نماینده مردم شوش در مجلس با انتقاد از نحوه قرارداد شرکت کاغذپارس با کارگران این شرکت افزود: قرارداد کارگران فعال در کاغذ پارس، با شرکت واسطه‌ای به نام ملایار و آن هم یک ماهه تنظیم می‌شود که هر ۲ اقدام خلاف قانون است.

شرکت پارس طبیعت سلولز به عنوان یکی از شرکت‌های ذیل هلدینگ کاغذ پارس شوش برای تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد.

صاحبان سهام شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در مجمع عمومی سالیانه این شرکت در اواخر اسفندماه سال گذشته، تعدیل و تعیین تکلیف نیرو‌های مازاد در شرکت پارس طبیعت سلولز به منظور حفظ حیات و بقای این شرکت را به تصویب رساندند.

در راستای اجرای این مصوبه، مسوولان شرکت پارس طبیعت سلولز در ۲۶ فروردین ماه امسال فهرست نیرو‌های مازاد را اعلام کردند که از ابتدای اردیبهشت ماه قرارداد حدود ۱۰۰ نفر از کارگران این شرکت تمدید نشده است.

گروه صنایع کاغذ پارس در سال ۱۳۴۶ در شمال خوزستان با هدف استفاده از باگاسِ استخراج شده از کارخانه نیشکر هفت تپه تأسیس شد و در سال ۱۳۴۹ به بهره برداری رسید. این شرکت تا سال‌ها تأمین کننده کاغذ چاپ و تحریر داخل کشور بود، اما به دلیل صدمات وارده در دوران جنگ تحمیلی و نوسازی و بازسازی نشدن در زمان تصدی بخش دولتی، در معرض تعطیلی همیشگی قرار گرفت که در نهایت سهام این شرکت در مهر ماه سال ۱۳۹۲ به بخش خصوصی واگذار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است