Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در استان گلستان از حضور ۲۰ گروه موسیقی سنتی آیینی در جشنواره خبر داد. ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، احمد تجری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی استان گلستان از امروز از جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام اظهارداشت: با توجه به حضور اقوام مختلف در جشنواره فرهنگ بین المللی اقوام، این جشنواره رخداد ارزشمند فرهنگی است و برگزاری این جشنواره، بستر مناسبی برای شناسایی و معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و سنت‌ها و باورهای قومی و مذهبی و اجتماعی، صنایع دستی، موسیقی، پوشش و خوراک سنتی اقوام ایرانی و همچنین معرفی جذابیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان‌های مختلف کشوراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از حضور 20 گروه موسیقی آیینی در دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خبر داد و گفت: 20 گروه موسیقی آیینی از 13 استان که شامل استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خوزستان، سنندج، کردستان، گیلان، لرستان، مازندران و مرکزی است که در این جشنواره به اجرای آیین‌های خود می‌پردازند.

تجری به مزیت‌های اجرای موسیقی آیینی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: این حرکت فرهنگی، اجتماعی و هنری منجر به افزایش انگیزه جامعه برای توجه بیشتر به ضرورت حفظ و حراست از فرهنگ، آداب و رسوم سنتی این مرز و بوم و انتقال این فرهنگ غنی به نسل‌های آینده می‌شود.

رئیس ستاد دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام تصریح کرد: گروه آئینی تبریز از آذربایجان شرقی، گروه آوای موج از  بوشهر، گروه سراب جهان بین از چهارمحال بختیاری، گروه نوای کویر خاوران از خراسان جنوبی، گروه چیکسای ازخراسان شمالی، گروه گلشن از خراسان رضوی، گروه میسان از خوزستان، گروه آبیدر از سنندج، گروه کوردوان از کردستان، گروه تلار از گیلان، گروه سپهوند از لرستان، گروه آوای تبری از مازندران، گروه هالای از مرکزی و گروه های قزلباش، کتول، ترکمن، سیستانی، بلوچ و للوا از استان گلستان به اجرا در جشنواره دوازدهم می‌پردازند.

وی افزود: این جشنواره از امروز تا 2 آذر ماه به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان گلستان در گرگان و 4 تا 7 آذر به مدت 4 روز در شهرستان گنبد کاووسمجموعه ورزشی المپیک  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از آغاز دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان با حضور بیش از ۷۵ آلاچیق و غرفه در شهر جعفرآباد بیله‌سوار خبر داد.

حسن محمدی ادیب گفت: این جشنواره با حضور عشایر سراسر استان و گروه‌هایی از کشورهای منطقه در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در شهر جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: در این جشنواره ۴۵ آلاچیق عشایری شامل ۳۵ آلاچیق عشایر استان اردبیل و ۱۰ آلاچیق از سایر نقاط کشور حضور دارند و به ارائه فرهنگ و زندگی عشایری می‌پردازند.

به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان اردبیل وی با اشاره به اینکه آلاچیق‌های عشایری از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی و چند استان دیگر در این جشنواره حضور دارند، تأکید کرد: همچنین در این جشنواره ۳۰ غرفه صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی نیز حضور دارند که به ارائه محصولات اقوام مختلف می‌پردازند.

محمدی ادیب ادامه داد: انتظار می‌رود که همانند دوره‌های قبل جشنواره کوچ عشایر در این دوره نیز در روز جمعه با استقبال پرشمار علاقمندان روبرو باشیم و برنامه‌های مختلفی مانند کوچ نمادین، عروسی عشایری، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه تیراندازی با کمان سنتی، شو اسب، مسابقه برترین قوچ مغان، مسابقه لباس سنتی و مسابقه برترین آلاچیق عشایری نیز در این جشنواره برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد