Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان در فضایی شاد و با تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شب گذشته (28 آبان) با حضور مسئولان و هنرمندان استان در سالن فردوسی همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آیین که هنرمندان استان و کشور "عمو حمید" و "عمو قناد"  و  اقشار مختلف مردم اعم از کودک و نوجوان در فضایی آکنده از شور و اشتیاق و نشاط برگزار شد حضور داشتند، گروه‌های سرود مختلف هنرنمایی کردند و فضای شادی را برای حضار رقم زدند، در ادامه نیز از تلاش‌های استاندار همدان توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عوامل جشنواره با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

 

در این مراسم کلیپی از فرزندان شهدای مدافع حرم همدان پخش شد و در ادامه به رسم ادب و احترام به مقام شامخ شهدا از این کودکان تقدیر به عمل آمد.

 

"علیرضا درویش نژاد" در این مراسم با بیان اینکه اصالت شادی در سایه نشاط است، اظهار کرد: کودک و تئاتر بارورکننده اندیشه‌هاست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار داشت: در این جشنواره حدود 50 نمایش صحنه ای و خیابانی اجرا می شود و هنرمندان 13 کشور خارجی در این رویداد بزرگ هنری شرکت می کنند.

 

وی از همه دست‌اندرکاران این جشنواره تشکر کرد و خاطرنشان کرد: خلاقیت در سایه نشاط می‌تواند به پویایی برسد و در کنار مقبره بوعلی سینا بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آغاز به کار می‌کند.

 

استاندار سابق همدان نیز دراین مراسم گفت: همدان قطب فرهنگی کودک و نوجوان کشور است که این مهم جای خوشحالی و مباهات است.

 

محمد ناصرنیکبخت اضافه کرد: از سید سعید شاهرخی استاندار جدید، محبوب و دلسوز استان می خواهیم که در رابطه با بازگرداندن جشنواره فیلم کودک و نوجوان به این دیار تلاش ارزنده ای را به کار گیرد.

 

وی با بیان اینکه لقب قطب فرهنگ و هنر شایسته همدان است، اظهار داشت: با روی کار آمدن استاندار جدید همدان رو به تعالی است.

 

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 28 آبان تا چهارم آذر به دبیری مریم کاظمی با شعار «کودک و حقوق اجتماعی و کودک و حقوق شهروندی» در شهر تاریخی همدان برگزار می شود.

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی شیراز ارومیه ارزانی آذربایجان غربی بیرجند وحدت هفته بسیج ایران ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر کودک استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

 به نقل از حوزه هنری قم، پنج اثر برگزیده جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم در مرحله انتخابی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حاضر هستند.

«همه آب‌ها نام عباس را می‌دانند» از مسجد حسینی، «دوستی ابدی» از مسجد چهارده معصوم (ع)، «یک باغچه بنفشه برای تو» از مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، «راز گل سرخ» از مسجد مصطفی خمینی (ره) و «جان پدر کجاستی» از مسجد عترت آثار حاضر در مرحله داوری این همایش هستند.

استان قم به دلیل ظرفیت بالای تئاتر بچه‌های مسجد و حضور ۱۳۰ گروه فعال در استان توانسته پنج سهمیه مرحله انتخابی جشنواره بچه‌های مسجد را به خود اختصاص دهد.

این پنج اثر روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه با حضور کارشناسان دفتر بچه‌های مسجد مرکز هنر‌های نمایشی بازبینی و آثار منتخب در مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود، به رقابت با دیگر آثار می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود/ افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در ۱۴۰۳
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد