Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@02:45:22 GMT

تولید 95 درصد واکسن های دامی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۳۵۹۵

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جریان بهره برداری از بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور غرب کشور در مهاباد گفت: 95 درصد از واکسن های دامی و داروهای دام، طیور و آبزیان مورد نیازکشور توسط شرکت های داخلی تولید و تأمین می شود.

علیرضا رفیعی پور، با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز برای تولید واکسن ها و داروهای دامی مورد نیاز یکسال کشور تأمین شده است، افزود: بیش از 30 درصد از واکسن های مورد نیاز طیور نیز در داخل تولید و تأمین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی پور،با اشاره به اینکه کارخانه های تولید دارو و واکسن بطورمنظم درحال فعالیت هستند اضافه کرد: بخشی از مازاد تولیدات داروهای دامی و واکسن به خارج از کشور صادر می شود.

کشتارگاه صنعتی طیور مهاباد،در زمینی به وسعت چهار هکتار و زیربنای هشت هزار مترمربع و ظرفیت کشتار روزانه چهار تا شش هزار قطعه انواع طیور با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مهاباد دامپزشکی کشتارگاه دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما : دکتر امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز (مکمل‌های غذایی و رژیمی) اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال ۱۳۶۰ در کشور آغاز شده است. سال گذشته سال سختی در قیمت‌های مواد اولیه بود.
وی تاکید کرد: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعت علمی است که تولید دانش در آن مستقیما به تولید محصول می‌انجامد. ۴۴۰۰ فرآورده طبیعی و بیش از ۲۰۰۰ فرآورده سنتی داریم.
رئیس انجمن تولید کنندگان داروهای طبیعی، فراورده‌ها و طب سنتی ایران ادامه داد: ما بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این میان بیش از ۳۰۰ دارو تهیه می‌شود.
وی تاکید کرد: ما همیشه برای کمک به سازمان غذا و دارو داوطلب بوده‌ایم و برای اقدامات مورد نیاز نیز نامه‌نگاری می‌کردیم تا کار انجام شود. اما همواره گفته شده فعلا شما اقدامی انجام ندهید و صبر کنید. ما هر سال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی و سنتی را به کمیسیون قیمت می فرستیم اما درخواست ما این است که دوستان و همکاران ما را خسته نکنند. صنعت با همکاری‌ها می‌چرخد. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گوشه‌ای از کار را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • معدوم شدن حدود ۱۶ تُن فرآورده خام دامی در اصفهان
  • معدوم شدن ۱۵ هزار تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • تلاش برای تسهیل تامین داروهای بیماران خاص/ دپو ۳ ماهه سرم در کشور
  • تسهیل در تامین داروی بیماران خاص / دپوی سه ماهه سرُم
  • ترخیص دارو از گمرکات سرعت گرفت/ دپوی سه ماهه سرُم
  • تسریع در روند ترخیص داروها از گمرک/ دپوی سه ماهه سرُم